verkar inte vara ngn tävling där små detaljer räknas. trist det, bara att köra en 5-10 minuters förvandling tydligen.
aja lycka till alla:D
Jo, de e lite tråkigt, de håller jag med om... Lägg ner lite jobb så ni får ännu bättre detaljfinish med
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
http://www.digimods.co.uk för alla som gillar photoshopade bilar så är det en bra sida, om ni inte redan har varit inne på den:D finns även fin guide, forum m.m
Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Första gången jag psar en bil... någon som kan ge exempel på hur man ändrar färg på ett snyggt sätt?
Jag brukar markera allt som ska lackas. Sen duplicera till nytt lager *ctrl+j*. Sen ctrl och klicka på lagret, så du får fram din markering igen. Sen shift+ctrl+u för att göra "färglös". Sen tar du penseln och målar det som ska lackas i valfri färg. Sen kör du och ändrar "Blending Change" (lilla rutan i lagerpaletten. Där du ser alla lager. Jämte opacity. Brukar stå typ "normal".) till typ "color" eller soft light. Lite olika på olika bilar tycker jag
Finns fler sätt att lacka på men detta är mitt eget!
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
För mig står det mellan Aga_Diff och axelj nu sista 20 min...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!