3610
Sök

slutsteg i datorn`?

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
skulle det vara möjligt att koppla ett slutsteg till datorn? jaa det är ju klart det skulle gå men måste man inte ha en sterio isf? jag tänkte på lågnivån.. om någon vet något sätt att skippa sterion så hör av er..? hade ju varit en grymt rolig sak att testa.. tongue

Tack på förhand..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
en rolig sak att testa.. jag ska inte börja bygga sterio i 850in ännu och tänkte göra ngt annat roligt med sterio prylarna..  vad har låg-nivå kabeln för uppgift egentligen ? ;D den är onödig man glömmer alltid dra den igenom bilen oxo..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
jeoo det är ju sant men, jag tar ju inte NYA saker när jag leker.. och datorn ska snart bytas ut.. tongue finns säkert någon lösning på det hela.. tongue

157 Inlägg
18 oktober 2005
AffeBoyen skrev:
skulle det vara möjligt att koppla ett slutsteg till datorn? jaa det är ju klart det skulle gå men måste man inte ha en sterio isf? jag tänkte på lågnivån.. om någon vet något sätt att skippa sterion så hör av er..? hade ju varit en grymt rolig sak att testa.. tongue

Tack på förhand..

funkar ju hur lätt som hellst, bara att dra lågnivå-kabel från line out på datorn till rca line-in på slutsteget. och nej, du behöver ingen sterio isåfall.

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
jaa men det går ju.. haaha jag kan säga senare under veckan om det funkade.. elller om jag brände datorn.. tongue eller steget kanske tongue

Evolution
1 627 Inlägg
18 oktober 2005
jag har ett ljudkort med rca utgång ut ligande
Senast redigerat av Karlzzon The One (18 oktober 2005)

Fäll ner pungen och landa

157 Inlägg
18 oktober 2005
aaa-a, men finns adaprtar också att köpa som konverterar från vanliga line out till rca

864 Inlägg
18 oktober 2005
jag har faktiskt provat detta, och det funkar inte..steget behöver ju en remote-signal o den kan du inte få från datorn

370 Inlägg
18 oktober 2005
koppla in ström kabeln till remote det funkar...
remote e bara signal kabel som stereon ger signal att steget går på..big_smile

Låt Turbon Glöda

1 Inlägg
18 oktober 2005
sisu1986 skrev:

för att slippa att steget stå på konstant som de gör om man trar en vanlig strömkabel till remoteen så kan du koppla remoten till exemprlvis en fläkt eller fläktplats i datorn, du kan även dra den direkt till nätagget. då slår bara steget på när datorn e på.

391 Inlägg
18 oktober 2005
Blomquist skrev:
sisu1986 skrev:

för att slippa att steget stå på konstant som de gör om man trar en vanlig strömkabel till remoteen så kan du koppla remoten till exemprlvis en fläkt eller fläktplats i datorn, du kan även dra den direkt till nätagget. då slår bara steget på när datorn e på.

presis

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
haha det finns ju folk som rpovat det här alltså? men rätt amig om jag har fel? det borde ju gå att koppla in en sterio i datorn oxo.. alltså bilsterio.. ?

136 Inlägg
18 oktober 2005
aa om du en line INgång eller ex en aux ingång på stereon så funkar det alldeles utmärkt

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
nej men man koppla från nättagget.. (+)(-) sen kör man bara på?

4 554 Inlägg
18 oktober 2005
men hur blir de me nätagget?? steget slukar garanterat mer ström än va nätagget pallar å då bryter de strömmen å datorn dööör

136 Inlägg
18 oktober 2005
Japp, även fast om du skulle ha en ny dator med ett nätagg på 400w.
Så räcker det inte till för att driva både dator och ett slutsteg på ex 2*50 watt.

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
oj det tänkte jag inte på.. men vet ngn vart det går att köpa omvandlare? från väggutag till 12v eller vad ska man ha för att driva en bilsterio och slutsteg?

2 122 Inlägg
18 oktober 2005
löp ett riktigt stort nätagg då kan du kopplasteget direkt på nättagget också och om du gör chassit riktigtsnyggt kan du ha steget i chassit

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
men vad tippar ni på att det måste vara för storlek på nätagget? och finns det äns så stora?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
18 oktober 2005
Skaffa en stereo som läser mp3 o bränn ner musiken eller en stereo med usb port.

Sök