3894
Sök

slutsteg i datorn`?

208 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
men det är ju inte det jag vill få fram.. jag vill ha en dator som mina polare tycker är cool.. tror att jag är dum i huvet när jag kopplar in alla högtalare direkt i datorn..

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

136 Inlägg
18 oktober 2005
jaa du...... vad lämmnar ditt steg ? om vi pratar watt... ?

719 Inlägg
18 oktober 2005
vad ja har hört när man ska använda bil bas hemma me  bilsteg måste man ha en riktigt bra omvandlare annars brinner den och tror inte den som sitter i nätagget är av den kvaliten!

live free, die young.

136 Inlägg
18 oktober 2005
Klart att det funkar, vad andvänder bilstereohandlarna i sina ljudmontrar då ?

157 Inlägg
18 oktober 2005
rotel skrev:
Japp, även fast om du skulle ha en ny dator med ett nätagg på 400w.
Så räcker det inte till för att driva både dator och ett slutsteg på ex 2*50 watt.

borde nog räcka bra ändå, några av mina vänner drar bilslutsteg hemma med endast bil-batteriladdare (från biltema), spelar utan anmärkningar, och hittils utan att bränna någon särking, förstärkare på 800w., så ett bra nätaggregat på 400w borde nog klara av att driva hela paketet hyffsat.

136 Inlägg
18 oktober 2005
?

208 Inlägg
19 oktober 2005
Trådstartare
D_Xarz skrev:
rotel skrev:
Japp, även fast om du skulle ha en ny dator med ett nätagg på 400w.
Så räcker det inte till för att driva både dator och ett slutsteg på ex 2*50 watt.

borde nog räcka bra ändå, några av mina vänner drar bilslutsteg hemma med endast bil-batteriladdare (från biltema), spelar utan anmärkningar, och hittils utan att bränna någon särking, förstärkare på 800w., så ett bra nätaggregat på 400w borde nog klara av att driva hela paketet hyffsat.

lät intressant men nu snackar vi om nätagg till datorn ? tongue men du tror alltså att det skulle funka?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

4 554 Inlägg
19 oktober 2005
klart de orkar driva men när de suger mer ström än va nätagget klarar så tror ju nätagget att de e kortis å de bryter.. kan inte va kul å pumpa fett och datorn dör... jag skulle rekomendera ett extra nätagg.. finns nog lpats för ett till.. det brukar ju stå på nätaggen va dom levererar.. annars kan du ju sätta in ett mc batteri som laddas av nätagget så undviker du att nätagget slår ifrån lika lätt och steget kan spela bättre...

136 Inlägg
19 oktober 2005
400w nätagg lär aldrig räcka.
Ponera att datorn (om den är modern...) slukar ca 300w om inte mer, då lär inte   de 100watten som blir "över" räcka.

Men du skulle faktiskt kunna stoppa in ett nätagg till i datorn, som är anpassat för sluteget och som bara driver steget

/johan
Senast redigerat av rotel (19 oktober 2005)

75 Inlägg
20 oktober 2005
Tuffhaggman skrev:
jag har faktiskt provat detta, och det funkar inte..steget behöver ju en remote-signal o den kan du inte få från datorn

Jasså? När du startar datorn får du ut 12V, som driver cdrom, diskettenhet osvosv.

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

864 Inlägg
21 oktober 2005
RobinalginGolf2 skrev:
Tuffhaggman skrev:
jag har faktiskt provat detta, och det funkar inte..steget behöver ju en remote-signal o den kan du inte få från datorn

Jasså? När du startar datorn får du ut 12V, som driver cdrom, diskettenhet osvosv.

vi har ju redan kommit fram till det, jag visste inte att remoten inte var mer än en ren 12V signal

305 Inlägg
21 oktober 2005
det finns nätegregat på 1000 watt 12-220 volt  om det är det du söker  kostar lite men men
här är en
http://www.partman.se/goto.asp?id=3560
Har sett på vissa varuhus som Rusta eller om det var Harald nyborg.

Sök