2876
Sök

Äntligen köpt första bil, Behöver lite tips!

robin035
12 september 2007
Trådstartare
Som topicen säger!
Har då köpt mig en bil, En egen jäv*la bil ;P

Det är en Mitsubishi Lancer 92 årsmodell.

Jag hade mer än gärna velat höja min prestanda lite, Med tanke på att jag betalade små pengar för bilen vill jag ju undvika att slänga massa pengar på trim och dylikt.

Undrar mest vad det finns för lätta saker att göra för att kanske få lite mer kräm ur motorn?
Måste ju ändå finnas något...

Mvh en nykomling på gatan!

105 Inlägg
12 september 2007
Kanske bäst för dig att du kör orginal endå om du är nybliven. :> Gäller att behärska bilen

Ford-människa
72 Inlägg
12 september 2007
jag har en lancer med ungefär 90 hk...   jag vet inte vad du är ute efter men bara man kör lite extremt så duger en "gamm-lancer" också smile,  toppar 185km/h och man spinner lätt nåt varv med hjulen vid rödljusen, speciellt om det är fuktigt väglag wink

Jag tror dom flesta säger att köpa en annan bil är mer värt en att trimma en slö smile

annars så kan du ju prova slita ut allt som är inne i bilen, kan ju bli lite skillnad

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 september 2007
robin035 skrev:
Som topicen säger!

Jag hade mer än gärna velat höja min prestanda lite, Med tanke på att jag betalade små pengar för bilen vill jag ju undvika att slänga massa pengar på trim och dylikt.

Undrar mest vad det finns för lätta saker att göra för att kanske få lite mer kräm ur motorn?

du kan ju alltid dra på ett sportfilter ( vet inte direkt om det ger några hästar men låter tuffare) sen ett sportsystem. Det finns säkert ett Ton saker man kan göra på dom men jag kommer inte på vad  mer än de = )

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

273 Inlägg
12 september 2007
om du vill ha ut lite extra havramoppar ur motorn för en billig slant så är det en överladdad maskin du ska ha.
Bästa sättet att trimma en sugmotor är att höja varvtalet och då måste du byta ventilfjädrar, kamaxel, plana/portat topp och dyl. vilket kostar en del.

min åsikt: kör med den bil original tills du har råd att skaffa en överladdad som är betydligt roligare att köra och billigare att trimma

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 september 2007
Skaffa öppet filter & 3" lmm Så ger det ca 1-5 häst.
Sportavgassystem ca 1-5 häst.
Du kan göra en del saker msom sagt. Vad har du för motor?? 1.6Liters??

C H E V R O L E T <3

252 Inlägg
21 oktober 2007
Har en  LANCER av 94 års modell som är tänkt att ha som vinterbil. Enda problemet är att jag tycker ljudnivån är otroligt hög. Man hör precis vilken typ av asfalt man kör på. Det sitter pirelli p2000 på och de ser inte slitna ut. Även en massa vindbrus mm.
Är det samma hos er andra som har denna bilmodell?
För övrigt är det ju en pigg liten motor som sitter i. Riktiga spridare 16v osv...

//Janne

"audiot"
287 Inlägg
21 oktober 2007
Köp en Evo smile

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

10 287 Inlägg
21 oktober 2007
Spara hellre dom pengarna och lägg dom på nästa bil och låt den vara mer prestandaorienterad direkt från fabrik.

/Göran

robin035 skrev:
Som topicen säger!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

657 Inlägg
21 oktober 2007
Jag skall icke hytta med näven här direkt MEN iom att du själv skriver att du är nykomling på gatorna så är du förmodligen - OBS! förmodligen helt kass bakom ratten och ska verkligen inte ha en bil med mer effekt såvida du inte sysslat med rally/racing de senaste åren..

Inget ont mot dig personligen men bara för att man fått körkort så är man ingen schumacher.

Jag är 110% (hundratio) säker på att du inte ens kan utnyttja dina nuvarnde pållar fullt ut för till det krävs erfarenhet och MYCKET skicklighet.

Och kör helst inte i 185km/h på ett par år... Klarar du en punktering i den farten? Om inte så kan du med en jävla skopa tur - överleva. Annars blir det bårhuset
Senast redigerat av Alex_halvordsson (21 oktober 2007)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Sök