4320
Sök

Snåla Bilfirmor

827 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Har Inte Sett Nått Liknande Man Vill Köpa En Bill För 500 Tusen Från En Bil Firma Men Dom Vill Ha 504 Tusen... Säger Fan Jämna Ut D Till 500 Nejj Annars Backar Vi Ur Affären Säger Dom.... Sett Något Liknande????

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Smålänning
7 887 Inlägg
17 september 2007
Ovanligt snål firma... Snacka med nån annan säljare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

671 Inlägg
17 september 2007
var priset 504 000 från början eller var det nått du förhandlade dej till?

Second is the first loser

1 297 Inlägg
17 september 2007
haha roligt ämne. Jag hade en peugeot 206 1.4L -05 som rullat 1400mil. Bilfirman hade en Peugeot 206 GTI -03 som rullat 8000mil. Jag ville byta! Snackade me säljaren som var min chefs kille (lovat mig ett bra pris) som var villig att sänka den från 89900 till 85000kr, men inte lägre. Frågade lite vad dom hade tänkt sälja min för och då sa dom att den skulle läggas ut för 95000 men dom skulle kanske få 90000 prutat och klart. DVS det han säger är att min bil, efter dom sålt den skulle ge dem 5000kr mer i kassan. Om vi byter rakt av! Helt okej tänkte jag. Så då frågade jag vad jag skulle få för min. - 80000 kr. Dom kunde inte "bara" tjäna på en affär utan var tvungen att tjäna på båda! Slutade med att jag sålde min privat (fick 89000) och dom har kvar sin fortfarande ^_*

http://www.blocket.se/vi/11968274.htm?ca=1_9_s

1 297 Inlägg
17 september 2007
OT känns lite löjligt åt båda håller.. att dom ska klaga på 4 tusen när de får sålt en bil för 500 tusen.. eller tvärt om smile

827 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
ja d va ju byte såklart då sa dom nee 254tusen emellan annars backar vi ur affären=??? men shiitt jämna ut det för det känns verkligen inte bra sa ja då sa han ska prata me mina kompanjoner kom tillbax me svar neee så enkelt e det vi ska ha 254 emellan och inte 250! då sa ja ni e snåla så ja vill inte köpa av er... hihi

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

407 Inlägg
18 september 2007
328cabbish skrev:
ja d va ju byte såklart då sa dom nee 254tusen emellan annars backar vi ur affären=??? men shiitt jämna ut det för det känns verkligen inte bra sa ja då sa han ska prata me mina kompanjoner kom tillbax me svar neee så enkelt e det vi ska ha 254 emellan och inte 250! då sa ja ni e snåla så ja vill inte köpa av er... hihi

Du kan också vända på det, är det inte snålt att lägga till ynka 4000 om du har hittat en bil du verkligen vill ha. Hade du nu ett inbyte också så kanske du redan hade fått ett förmånligt pris på din inbytesbil. Säljaren säger säkert detsamma om dig, "nu har han fått ett bra pris för sin bil och så ska han bråka om ynka 4000:-).

Ungefär samma sak med folk som har hittat sitt drömhus som de ska lägga kanske 2 miljoner på och så håller de på att bråka fram och tillbaks om 50000 vilket gör att de riskerar att inte få huset. Har man hittat något man verkligen vill ha och vet att det är ett hyfsat pris så kan det vara lika bra att slå till ibland. Okej om man är ute efter en vanlig Volvo som det dräller om på marknaden men gäller det något mer ovanligt så tycker jag folk kan vara lite väl snåla ibland.
Senast redigerat av Vallås Locos (18 september 2007)

28 Inlägg
18 september 2007
Köp bilen rakt av så kanske du får den för 500 k. Och vad är det du skall byta in och få 250k för då? Det kanske redan är ett högt pris för din bil.

1 436 Inlägg
18 september 2007
328cabbish skrev:
Har Inte Sett Nått Liknande Man Vill Köpa En Bill För 500 Tusen Från En Bil Firma Men Dom Vill Ha 504 Tusen... Säger Fan Jämna Ut D Till 500 Nejj Annars Backar Vi Ur Affären Säger Dom.... Sett Något Liknande????

Om du förhandlar priser lika illa som du skriver så är det konstigt att du ens blev insläppt på firman.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

low profile
253 Inlägg
18 september 2007
Haha, var inte dum. Har man pengar blir man insläppt överallt.

2 751 Inlägg
18 september 2007
tycker att det är löjligt när man skall köpa en bil uppomot 300 000kr o man får inte ens provköra ett exemplar... Audi är dock jävligt vänliga men INTE BMW återförsäljare

Who Djaa bless no man curse

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 september 2007
n0b0dy_ skrev:
tycker att det är löjligt när man skall köpa en bil uppomot 300 000kr o man får inte ens provköra ett exemplar... Audi är dock jävligt vänliga men INTE BMW återförsäljare

Det är bara för att många BMW-entusiaster lever i sin BMW-bubbla och vägrar tro att det finns bilar som är bättre på vissa punkter än just en BMW wink

På Volvo (ja, tråkigt märke, jag vet) så nästan tjatade återförsäljaren på mig att provköra bilen. Va och tittade lite på en S70, och hon tvingade nästan på mig nycklarna tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 886 Inlägg
18 september 2007
328cabbish skrev:

Försäljaren kanske redan get dig ett bra bud på inbytesbilen, dvs. max vad han/hon kan ge och då finns det inte mera utrymme på priset.

Om du nu ville ha bilen så hade du axepterat priset och lagt ut de 4000:- det var frågan om.
I ditt inlägg så kan man läsa mellan raderna att det inte var ett "seriöst" köp du var ute efter, om du nu ens var hos en bilförsäljare wink

Fotograf på tierpidag.se

2 751 Inlägg
18 september 2007
John87 skrev:
n0b0dy_ skrev:

Det är bara för att många BMW-entusiaster lever i sin BMW-bubbla och vägrar tro att det finns bilar som är bättre på vissa punkter än just en BMW wink

På Volvo (ja, tråkigt märke, jag vet) så nästan tjatade återförsäljaren på mig att provköra bilen. Va och tittade lite på en S70, och hon tvingade nästan på mig nycklarna tongue

ehh volvo är inte alls ett tråkigt märke, men det är ju så de ska va fan man måste ju provköra innan man köper såklart.... Sen finns de ju sånna familjer som kommer till en återförsäljare o ställer sig frågan hmm? vad ska vi ha? Oftast kollar man eller läser på olika tester innan man köper en bil....

Who Djaa bless no man curse

3 722 Inlägg
18 september 2007
GTI-95 skrev:

besatt av pengar eller? Hehe i varje inlägg jag läst som du skrivit så har det med pengar att göra.

1 436 Inlägg
18 september 2007
Digital_Kicker skrev:
GTI-95 skrev:

besatt av pengar eller? Hehe i varje inlägg jag läst som du skrivit så har det med pengar att göra.

Fast killen har ju rätt. Med pengar blir man insläppt var som, alla kan köpas. Frågan är bara till vilket pris. Tydligen 4 000 kr för högt pris. wink

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

low profile
253 Inlägg
18 september 2007
Besatt av pengar? Det är klart man blir det när man har mer än andra.

DFFL
9 020 Inlägg
18 september 2007
n0b0dy_ skrev:

Mina föräldrar har alltid fått provköra innan bilköp.
Även de senaste tre BMW:erna, 120d -04, 523i -05 och mammas 316 -04 har provkörts innan beställning gjorts.
Ja, nya bilar. Inte begagnade.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Designer.
1 260 Inlägg
18 september 2007
FireTraXX skrev:
n0b0dy_ skrev:

Mina föräldrar har alltid fått provköra innan bilköp.
Även de senaste tre BMW:erna, 120d -04, 523i -05 och mammas 316 -04 har provkörts innan beställning gjorts.
Ja, nya bilar. Inte begagnade.

Att man ska få provköra en bil innan man köper den ser jag som en självklarhet, oavsett om bilen är ny eller inte.

Skulle hellre köpa en ny bil utan att provköra den än en gammal, nytt är ju alltid nytt och ska inte vara nå problem. Och blir det problem har man garantier etc.  Så är inte fallet med begagnade bilar smile

Fast å andra sidan skulle jag aldrig köpa en bil oavsett års. modell och pris om jag inte fick provköra den!

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Teddan
2 495 Inlägg
18 september 2007
vad e det för skit snack om att man inte får provköra innan man köper hos bmw... har aldrig varit några problem för min del iaf.
sånt kanske beror på vad man åker för nått när man kommer dit eller vad man har för attityd..

kommer man dit å vill prova en m5 eller m3 å är 19år så förstår jag att säljaren säger nej .. är man dock intresserad och diskuterar kostnader å allt runt omkring så kanske man kan få prova..

där jag köper mina bilar så får jag alltid provköra .... spelar ingen roll om det är porsche cayenne, M5, Hummer, M3, corvette eller vad det nu skulle vara för nått.
aldrig några bekymmer ..
när jag köpte m3an så ringde jag bort för att höra om dom hadde nån rolig bil inne då jag va sugen på nått nytt, svaret var så här 
-tjenare Ted hur leker livet ? bra svarar jag .
- ja fan vi har fått in en svensksåld m3 cabriolet -03 med en ägare , kom hit å hämta den.
javisst jag kikar över svarade jag ..
när jag kommer dit så är bilen nytvättad och tankad.
säljaren ber mig att ställa in min merca i bilhallen så inget skall hända med den över natten.
för det är ju en självklarhet att jag skall låna med mig bilen hem nån dag för att prova den.

så här som jag beskriver skall det gå till när man kikar på bil.
det är bilen som skall sälja och då behöver man tid med den, man behöver inte tid med en säljare som berättar vilken underbar bil det är.
sen kan man ju tjöta skit med säljaren efteråt .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök