3351
Sök

Honda vs Audi?

495 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
hejsan! är sugen på att byta bil, har en audi a4 -02 turbo som är chippad och vise värse men ja har blivit grymt intresserad av honda civic type r dom senaste veckorna.

om man ska jämföra dessa bilar (Honda vs Audi) vilken är bäst i slutenden?

jag är ute efter en lite mer sportigare bil än audin och då lär väl Civic type R vara perfekt:)

tacksam för svar!
Senast redigerat av FoXxIe (18 september 2007)

mig <3 vtec = sant

SOS-Racing
514 Inlägg
18 september 2007
Civicen är ju verkligen sport, du kommer att bli ett par centimeter kortare av komprimerad ryggrad. Medans audin inte är lika mycket sport utan mer en GT-vagn som tar dig dit du vill och det fort smile

4 571 Inlägg
18 september 2007
FoXxIe skrev:
om man ska jämföra dessa bilar (Honda vs Audi) vilken är bäst i slutenden?

Bäst, ja du...

Audin: Åka med komfort och känna lite "tysk kvalite"

Hondan: Dra på smilbanden varje gång du petar till på gasen eller tar en snäv kurva utan att kränga ur stolen

311 Inlägg
18 september 2007
Audi och Honda är ju helt olika bilar som sagt. Audi är ju mer komfort och Hondan mer race känsla. är väl upp till dig smile

Jag röstar lätt på CTR!

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Dieselgypsy
538 Inlägg
18 september 2007
Testa båda bilar så vet du vad som passar dig bäst.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

495 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
tack för alla svar! det är som ni säger, Audin är mer komfort och går rätt bra! Hondan är mer sport och är nog otrolig på en kurvig väg! men om man kollar på kvalite då? bäst i motor och billigast reservdelar och liknande?

mig <3 vtec = sant

25 Inlägg
18 september 2007
Kvalite är nog ganska snarlika.. både Audi och honda är kända för bra motorer men billigaste reserv har klart Honda är ju faktiskt ännu klassat som ett lite mindre lyxigt märke medans Audi har gått upp som fan när det gäller prestige

200sx

420 Inlägg
18 september 2007
Håller helt klart med Izual:

- Bara ljudet av en Civic Type R göra att man vill ha den, sen att den ser grymt bra ut original är ganska ovanligt också, funderar också på en när jag har lite mer flis smile

2 751 Inlägg
18 september 2007
kvaliten på en audi o en honda dessutom civic är inte jämförbar... HOndan känns betydligt plastigare.. Motorn o andra sidan tvivlar jag inte på... den är säääääkert bra!!!!

Who Djaa bless no man curse

1 827 Inlägg
18 september 2007
Kvalitetsskillnaden på en Honda och en Audi är slående...

Honda är världens största och bästa motortillverkare. Honda har under 5% elfelsproblem på sina gamla bilar. Europeiska bilar har i snitt runt 45% Audi vill jag inte ens räkna på.

Civicen jag har idag, och även min gamla delsol hade ett helt felfritt elsystem, ingenting var ur funktion.

Alla mina Audis jag ägt dock... Elhissar som slutat fungera, fläktsystem där man måste dra igen passagerardörren för att den ska funka (på båda mina audis) AC var där inget tal om. Instrumentbelysning som inte fungerade mm mm mm.

Även när man kommer till reservdelar så är det ju allmänt känt att Audi håller ockerpriser på sina reservdelar. Honda däremot har förhållandevis låga reservdelskostnader.

För att komma till min slutsats så av min egen erfarenhet så andas Audi kvalité, men egentligen är det ren skit (sorry). Honda däremot känns plastig men den egentliga kvalitén är helt underbar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 september 2007
Audin vet jag inget om men köper du en Type R kommer du garanterat bli nöjd, det vet jag.
Med mina bilar har jag inte haft några problem alls förutom vanliga slitdelar då (på den äldre).
Kanonbilar!

Team The Voice
294 Inlägg
18 september 2007
Honda så klart ! wink

495 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
det lutar mot honda nu iaf om ingen annan har något annat att tillägga?smile

mig <3 vtec = sant

495 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
hahaha ja jag ska sälja min audi först bara:)

mig <3 vtec = sant

Audiförare
63 Inlägg
19 september 2007
Tycker ju helt klart du ska köra Audi smile men jag kör ju det själv så är väll inte ett så konstigt svar tongue

Men Honda och japanska bilar är ju kända för att hålla hög kvalitet så e ju verkligen inget dåligt köp, var själv inne på att köpa Honda i början så smile

Men ska man ha Honda ska det ju vara Accord Type-R, så grymt fina bilar big_smile

Fullt Ös Medvetslös!
If It's Too Loud, You're Too Old!

Honda lover
27 Inlägg
20 september 2007
som endel redan påpekat..

vill du ha komfort, ljudisolering, bättre krockskydd; satsa på audi.

vill du däremot ha jävligt kul bakom ratten, en motor som håller i alla väder och bli lika glad varje gång du tankar så kör honda.

om ja inte vore en gammal gubbe så vore valet enkelt ;p

371 Inlägg
20 september 2007
sälj audi o köp vassare audi wink

Life is a bitch, then u die

2 201 Inlägg
20 september 2007
poel_CiviC skrev:
som endel redan påpekat..

vill du ha komfort, ljudisolering, bättre krockskydd; satsa på audi.

vill du däremot ha jävligt kul bakom ratten, en motor som håller i alla väder och bli lika glad varje gång du tankar så kör honda.

om ja inte vore en gammal gubbe så vore valet enkelt ;p

kan inte mer än att hålla med

förutom på det sist nämnda   tongue

Avstängd
658 Inlägg
20 september 2007
köp inte honda om det är den nya Ctr du ska ha...en riktigt klen maskin...bland det klenaste jag upplevt. Kändes som min civic från 92 med 90hk som jag hade som vinterbil.
Senast redigerat av BEATNIK (20 september 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

low profile
253 Inlägg
20 september 2007
hondan är en kul bil som gillar att varva därför är det självklart att du ska ha en honda.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök