4638
Sök

Köpråd: SAAB 9-3 2,0T

ClubJDM
531 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
#1
Skriver denna tråd åt en kompis som är lite sugen på en SAAB 9-3 2,0T -98 vad ska man tänka på när man kollar på dessa bilar?
Finns det några vanliga fel eller något?
tacksamm för alla svar:)
Senast redigerat av WaoW (19 september 2007)


ClubJDM
531 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
#2
Inte någon??


7 120 Inlägg
19 september 2007
#3
Farsan har en sån. Helt okej faktiskt, har inget att klaga på förutom framhjulsdriften. roll

9 Inlägg
19 september 2007
#4
Jag har en 9-3a..funkar klockrent för mig iaf..rolig bil som är förhållandevis lättskruvad..årsmod 98 är ett bra val då de är motorn med Tronic 5 styrningen också=)

->Bilgalen<-

87 Inlägg
19 september 2007
#5
Som föregående talare säger. Satsa hellre på Trionic 5 (T5) istället för Trionic 7 (T7). Hyffsat lättmekad ändå. Enda felet e väl att de e Fwd. Svårt att få ner kraften i backen när man trimmar.

Mvh//Chrille

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
19 september 2007
#6
jaadu, titta på?

hur går motorn allmänt, om tändkasetten är bytt, ryker den konsigt ur avgasröret, färg/olja i kylarvattnet, bakbromsskivor, bussingar i bakvagnen (om det klonkar vid små ojämnheter), rassel från kamkedjan, avgasröret har jag fått känn på att det är rätt så dålig kvalite på tongue, laddar den stabilt. Sen glöm inte det viktigaste wink hur fort bilen går!! cool

det är 98-00 som gäller, sen kommer t7 motorerna och dem har problem med vevhusventliationen och klena kovlar. Ända positiva med 00 och uppåt är väll att det sitter viggen paket på aero bilarna roll
Senast redigerat av kwansa (19 september 2007)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.


Sök