2516
Sök

Gamla volvos, så krocksäkra som alla påstår?

1 570 Inlägg
16 mars 2009
Om man ska bygga bilar som demolerar andra bilar tycker jag man ska få köra en en stor fet Bronco eller Grand Cherokee utan att småbilsfolket klagar smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 mars 2009
skulle inte vilja total kracha med en volvo tills de åren de kom med alla typer av airbags vet en snubbe som kracha en s40 i 200+ bara skit kvar av bilen men de som va i den klarade sig

göra de med en 940 tex är man körd

635 Inlägg
16 mars 2009
MrEricsson skrev:
skulle inte vilja total kracha med en volvo tills de åren de kom med alla typer av airbags vet en snubbe som kracha en s40 i 200+ bara skit kvar av bilen men de som va i den klarade sig

göra de med en 940 tex är man körd

rena turen bara, det finns dom som dött i s40, och i lägre hastigheter !

blacken
16 mars 2009
henrikh skrev:
Om man ska bygga bilar som demolerar andra bilar tycker jag man ska få köra en en stor fet Bronco eller Grand Cherokee utan att småbilsfolket klagar smile

Du glömde Blazer..big_smile

blacken
16 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
Kör in en 740 i en Smart, Picanto eller C1 istället...

eller Nissan Micra..lol

4 005 Inlägg
16 mars 2009
EmilHammarlund skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=HPdEWLnAQr0

4 637 Inlägg
16 mars 2009
linuslinje skrev:
EmilHammarlund skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=HPdEWLnAQr0

lol

blacken
blacken
16 mars 2009
Izual skrev:
Jag har iaf fått hört sedan jag var mindre att en Volvo 2,7,9xx är jättebra bilar pga att dom är så krocksäkra och har "bra plåt"

Efter detta testet är jag mkt skeptisk:

http://bil.feber.se/feber/art/29021/kra … ckar_med_/

Volvon blir ju totalt demolerad vid frontalkrock med nyare småbil

Undrar hur japsbilen skulle klara av detta häringa.
http://www.youtube.com/watch?v=cQxMOPc4 … re=related

1 570 Inlägg
16 mars 2009

Jajajaja men de är ju billiga!

Haha lol

Folkabussen ser bra ut också.
http://www.youtube.com/watch?v=TPpU5azjCB8

Smålänning
7 887 Inlägg
16 mars 2009

yikes
T.om en VW Typ 1 är säkrare FFS!!!

http://www.youtube.com/watch?v=YRbwTutw … re=related

När kinabilarn akommer hit på allvar, då kommer nollvisionen ligga lägre bort än någonsin... I jämförelse med en sån är ju både gamla volvo och saab femstjärniga...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 mars 2009

Helt plötsligt känner jag mej säker i mina gamla volvos neutral

Jonas

378 Inlägg
16 mars 2009
Min tjej drog ner i stenrös med sin 740, i ca 70km/h, bilen blev ramsne och allmänt tillknölad.
men hon fick inga skador alls, förutom bältet som hade stramat åt axeln (blåmärke).

// KimpaaBooY

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 mars 2009
Mortalis skrev:
Aldrig nöjda ni Volvoägare, kan inte ta en enda motgång tydligen..och att det är fantastiskt att en liten bil är lika säker som en stor gammal bil menar inte testet, det de menar är att storleken inte har lika stor betydelse som det hade förr och att utvecklingen faktiskt gått framåt.
Att en liten bil inte blir till flingor vid en kollision vid en större. Istället för å hurra detta gnäller ni om att alla andra stora modeller bör testas mot detta för att det ska vara jämförbart, my god

Ja, alltid detta gnat.. Usch.. Dra upp en så gammal tråd dessutom.
(Ta upp det på nåt volvoforum. wink )
Senast redigerat av Irmscher Vectra (16 mars 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 mars 2009
Läste en artikel i Trucking om en kille som var påväg över en bro över en ravin, när bilen började kasa och gled upp på snövallen som täckte räcket, och bilen störtade 40meter ner i ravinen neranför.

Killen klarade sig helskinnad, trots 40meters fall, han fick förstås kollas på sjukhus för skador, men kunde åka hem dagen efter.

Han körde en Volvo V40. smile

Testkrasch av Volvo 850:

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 mars 2009
TurbOla skrev:
Läste en artikel i Trucking om en kille som var påväg över en bro över en ravin, när bilen började kasa och gled upp på snövallen som täckte räcket, och bilen störtade 40meter ner i ravinen neranför.

Killen klarade sig helskinnad, trots 40meters fall, han fick förstås kollas på sjukhus för skador, men kunde åka hem dagen efter.

Han körde en Volvo V40. smile

Testkrasch av Volvo 850:

Han kanade ner för en brant slänt... Läste det också och såg bilder uppifrån och nerifrån. Hade det varit fritt fall hade det kvittat vad det var för bil.
Och vad har en 850 med den V40n att göra?
Senast redigerat av Irmscher Vectra (16 mars 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 mars 2009
Jag tyckte minsann det såg ganska stuprakt ut.

850n har inte mycket med V40n att göra, jag lade mest in den för att ingen påpekat nåt om 850 än, så jag tänkte vara först. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

huh?
10 427 Inlägg
17 mars 2009
Irmscher Vectra skrev:
Mortalis skrev:
Aldrig nöjda ni Volvoägare, kan inte ta en enda motgång tydligen..och att det är fantastiskt att en liten bil är lika säker som en stor gammal bil menar inte testet, det de menar är att storleken inte har lika stor betydelse som det hade förr och att utvecklingen faktiskt gått framåt.
Att en liten bil inte blir till flingor vid en kollision vid en större. Istället för å hurra detta gnäller ni om att alla andra stora modeller bör testas mot detta för att det ska vara jämförbart, my god

Ja, alltid detta gnat.. Usch.. Dra upp en så gammal tråd dessutom.
(Ta upp det på nåt volvoforum. wink )

Gnäll gnäll gnäll.

Sök