3151
Sök

ps3 eller xbox 360???

4 Inlägg
5 november 2007
#81
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=29633

Visst ser det imponerande ut att PS3 har ökat sin försäljning med 178%, men en 178% ökning av de runt 100 000 enheterna som såldes den veckan når ju inte änns upp till hälften av de 500 000st Xbox 360 som såldes. Visst har Xbox minskat sin försäljning, men de säljer fortfarande mycket mer.

Men välj den konsolen som har spelen du vill ha helt enkelt. Båda två är riktigt bra konsoller enligt mig.

945 Inlägg
5 november 2007
#82
Grejen är att Båda konsollerna har exklusiva titlar som jag vill ha.Xbox360 har Gears of war, Halo och Pgr, eller kommer det till Ps3 me?
Ps3 har MGS4 och Final Fantasy. Gt har jag aldrig tyckt speciellt mycket om.
Det är dött lopp mellan de två känns de som.


DFFL
9 020 Inlägg
5 november 2007
#83
_Danne skrev:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=29633

Visst ser det imponerande ut att PS3 har ökat sin försäljning med 178%, men en 178% ökning av de runt 100 000 enheterna som såldes den veckan når ju inte änns upp till hälften av de 500 000st Xbox 360 som såldes. Visst har Xbox minskat sin försäljning, men de säljer fortfarande mycket mer.

Men välj den konsolen som har spelen du vill ha helt enkelt. Båda två är riktigt bra konsoller enligt mig.
När man snackar säljsiffror så måste man ha i åtanke att 360 släppte sin halvfärdiga RRoD-maskin ett år innan PS3 och Wii.
Vilket åtminstone jag ser som ett år för tidigt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

945 Inlägg
7 november 2007
#84
Update. Det blev en PS3. Köpte till HDMI kabel och spelet Skate.
Köpte Starter paketet med två hk 60gb hdd och spelen Motorstorm och Resistans, fall of man


Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 november 2007
#85
Vad får man ge för ett PS3 nu för tiden då? Är grymt sugen att handla ett efter jul.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 november 2007
#86
Ps3 tar xbox i känsla oo kvalitet synd bara att forza bara finns till xbox.. så de fick bli ett 360 för min del.. men sen när gta 4 o gt5 kommer kanske man blir tvingad till ett ps3 iaf..


Bmw osv..

57 Inlägg
7 november 2007
#87
360 kontrollen så mkt skönare mer känsla lättare att sikta på skjut spel ps3 kontroller endast sköna att köra vissa bil spel på och 360 är billigare och du får halo 3!!!!!!!!!!!


33 Inlägg
7 november 2007
#88
lite OT kanske..men köpte en sån här idag till min PS3a...
--->http://youtube.com/watch?v=yB_kWmbmX6I

passar fint till GT demot big_smile
vilken känsla det är att koppla och ha en RIKTIG (nåja...virtuell iaf) växellåda.
Använder H läget ist för de sekventiella smile
priset då..tja, logitechs rek pris är 3000kr.
Ja punga ut 2200.
värt varenda krona.
Senast redigerat av alterswede (7 november 2007)

2 021 Inlägg
7 november 2007
#89
lillsebb skrev:
360 kontrollen så mkt skönare mer känsla lättare att sikta på skjut spel ps3 kontroller endast sköna att köra vissa bil spel på och 360 är billigare och du får halo 3!!!!!!!!!!!
japp halo 3 e tidernas bästa spel lätt!


DFFL
9 020 Inlägg
7 november 2007
#90
alterswede skrev:
lite OT kanske..men köpte en sån här idag till min PS3a...
--->http://youtube.com/watch?v=yB_kWmbmX6I

passar fint till GT demot big_smile
vilken känsla det är att koppla och ha en RIKTIG (nåja...virtuell iaf) växellåda.
Använder H läget ist för de sekventiella smile
priset då..tja, logitechs rek pris är 3000kr.
Ja punga ut 2200.
värt varenda krona.
Sån vill jag med ha.
Men har inget utrymme för den sad

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
8 november 2007
#91
Har haft 3st xbox360 och är inne på min andra PS3:a... Vet inte riktigt vad man ska säga.. Allt går sönder i vilket fall som helst, men än så länge har ps3:an imponerat mer på mig än vad 360 någonsin gjorde

DFFL
9 020 Inlägg
9 november 2007
#92
Ifall ni uppdaterat eran PS3 så kanske detta intresserar er?
http://firetraxx.se/temaps3/

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 Inlägg
13 november 2007
#93
GranCan skrev:
baaki skrev:
NeOx skrev:
Helt utan tvekan 360.. surra och låter som fan? vad har ni fått det ifrån.. min är lika tyst som en död bäverhona... 360 är mer som en konsol/dator medans svindyra ps3 är enbart konsol... plus att 360 kommer sälja som fan nu när halo3 kommer ut... äntligen tänker nog alla... till och med wii sålde mer än ps3 i japan.. och där är dom ju ändå helt tvspels galna... Peace... hoppas du blir nöjd med vad du än köper...
Min 360i som jag köpte ca 1år efter lanseringen väsnas rejält, alla gör det.
360 mer dator än ps3? Har du rökt på? 360 är en mediakonsol som kör spel och media, ps3 är en konsol med en vrålsnabb cell-processor och kommer med linux installerat, vilket annars är ett operativsystem för datorer, var är en 360 med sina "blades" för media, spel, settings mer dator än det?

PS3 dyrt?
xbox360 premium med 20gb hdd: 3180kr + 1650 för hd-dvd + 739kr för wlan + 2*200kr för batterikitet till handkontrollerna + en extra trådlös handkontroll á 500kr + 2 spel = 6460kr + spelen.
Allt detta är standard i PS3, plus att det är 60gb hdd och hdmi för 5700kr. Visst man kan köpa 360 elite och få hdmi och 120gb hd men då stiger skillnaden än mer.
Folk som säger att PS3 är dyrt är helt bortom flötet.
---Saab fjollan:
du vet fan inte vad du ens pratar om PS3 suger stenhårt
JO han vet verkligen vad han talar om. Men sen finns de sånna människor som inte förstår. vill bara att de ska vara vad dom tro att de är!

Playstation 3 har nyligen fått EISA AWARD utmärkelse för bästa hemunderhållning!

http://www.eisa-awards.eu/2007/node/738

http://se.playstation.com/ps3/news/arti … center%22/


Att tilldelas en EISA-utmärkelse är en riktig ära inom elektronikindustrin, och det faktum att vi tilldelats en för en produkt som brukar anses vara en spelmaskin framhäver verkligen mångsidigheten och kvaliteten hos PS3", sade SCEE:s styrelseordförande David Reeves. "Vi är övertygade om att PLAYSTATION 3 har kan sitta i hjärtat av vardagsrummet och att den verkligen platsar där. Den här utmärkelsen understryker det påståendet!




här e lite fakta om båda konsollerna



Xbox 360

• Specialkonstruerad PowerPC-processor från IBM med 3 kärnor på 3,2 GHz vardera,
där varje kärna har två hårdvarutrådar (hyperthreading). Sammanlagt en teoretisk maximal kapacitet på ca 115 GFLOPS.
• 512 MiB 700 MHz GDDR3. (systemminnet är delat med grafikprocessorn).
• Specialkonstruerad krets från ATI som går under namnet Xenos.
Kretsen bygger på såkallad unified shaders,
vilket innebär att varje pipeline kan rita upp både pixlar och trianglar; något som tidigare inte var möjligt.
Kretsen är både revolutionerande och den första i sitt slag, vilket gör den till en milstolpe i grafikkretshistorien.
Xenos är utrustad med 10 megabyte eDRAM framebuffer-minne samt har en klockfrekvens på 500 MHz.
• DVD-ROM
• 20 GB löstagbar hårddisk. (ingår i premiumpaketet) Minneskort á 64 MB
• Inbyggt trådburet nätverk. Samt WLAN-adapter finns att köpa
• Tre USB 2.0-kontakter vilka bland annat skall kunna ladda batterierna till de trådlösa handkontrollerna.
• Vikt: 3,5 kg. Storlek: 309 mm (B) x 258 mm (D) x 83 mm (H)


Playstation 3:

• Cell-processor med åtta kärnor à 3,2 GHz (varav sju stycken är aktiverade).
Med en teoretisk maximal kapacitet på ca 218 gigaflops.
• Löstagbar 2,5-tums hårddisk (med Linux installerat) kommer att följa med som standard med PS3.
Hårddisken kommer att behövas för att kunna spara spel på maskinen.
• 256 MiB XDR RAM
• 256 MiB GDDR3 video-RAM på 700 MHz
• RSX-GPU (grafikprocessor) från nVidia (128 bit pixelsprecision, 1080p upplösning, 300 miljoner transistorer, 90 nm)
• Blu-ray-läsare, BD-R/RE/ROM/DL/TL/FL/Mini,
som även har stöd för CD-R / RW / DA / SA / SAHD / ROM / Mini 210 / 650 / 700 /800 / 870 / 900MB,
Dvd /±R / RW / DL /ROM /RAM /Mini 4700/4900/8500/9500MB 2X Blu-Ray, 16/18/20X dvd och 48/52/56X cd
• AV MULTI OUT (x1)
• DIGITAL OUT (OPTICAL) (x1)
• HDMI OUT l- (x1l / HDMI NextGen)
• 7.1 Dolby TrueHD-ljud
• Gigabit Ethernet
• Wi-Fi (med vilket man bland annat ska kunna koppla ihop med Playstation Portable)
• Stöd för sju Bluetooth-kontroller[1] med en räckvidd på cirka 8 till 12 meter
• Fyra USB 2.0-ingångar
• Memory Stick Pro/Duo-ingång
• Secure Digital- och CompactFlash-ingång
• Programvara för Internet-access, videosamtal, fotovisning, film och musik med mera
• Delvis bakåtkompatibel med Playstation 2 och Playstation One
• Kan användas som Location Free till Playstation Portable
• Dimensions: Approximately 325mm (W)l x 98mm (H) xl 274mm (D)
• Weight: Approximately 5 kg



Plastation 3

Försäljningen har ökat med 135% sedan pris sänkning
Läcker design
Gratis online mode
PS3 Store
Blueray
60GB hårddisk
Utveckling för bättre spel
4 USB
HDMI
Bluetooth
kortläsare
Tråkiga menyer
Möjlig installation av linux.. även de som ha fått in win XP
tung hårdvara 5kg
regionsfri
Dyr konsol (men tillverknings pris 5700kr)
drar mycket ström
Kan i bland hoppa över maximal bildkvalitet med HD TV
Nya heta spel 2008
Bekväma och bra kontroller men gammalmodiga
(saknar Dualshock i kontrollerna) Men utnämd till världens bästa kontroller med dualshock...
PS3 även bättre bakåtkompabilitet än Xbox 360
Platstation Online kommer 3D simulatorn "HOME" Chatt program på strax under 500mb med liknade funktioner.
Touch Buttons "start/eject knapp"
Tyst utan kylare.
Högljud Intercooler med egen inställning av hastighet och fräsh matchande design till PS3
Gamla kontroller som dualshock måste en adapter "150kr" köpas till.


XBOX 360

Försäljning har sjunkit med 65%
1 av 8 som säljs har på nåt sätt krångel..Förstör skivor, färgproblem, Maskinvaru problem
Ingen spec design..
Billig..
Bluetooth
för tillfället många mer spel..
xbox live kostar
ingen hårddisk utan tillköp
Wlan kan köpas till
3 USB
Dvd läsning, HD DVD kan köpas till
Ingen HDMI om man inte har köpt elit versionen
hög ström försörjning
Fula kontroller men vissa tycker dom e sköna medan andra tycker dom e äckliga att hålla i.
Xbox 360 Live chatt med enklare spel
fläktarna dånar, Högljud Intercooler dold på baksidan


Listan kan göra lång. men de är en stor del av den!



Gällande HD-DVD vs Blu-Ray

Blu-Ray har ca: 95% av marknaden i USA
Blu-Ray säljer dubbelt så mycket i euroupa som HD-DVD

HD-DVD skiva är igenomsnitt 50kr billigare än en Blu-Ray skiva
HD-DVD Spelare är några tusen lappar billigare

Anledningen till att Blu-Ray är så dyrt är att det behövs nya fabriker för tillverkningen av detta nya formatet.
Medans HD-DVD bygger på det gamla dvd formatet och blir mycket billigare att tillverka

Blu-Ray håller faktist lite högre kvalitet, och rymmer 25 GB med dubbla lager 50 GB per skiva
HD-DVD har 15 GB och med dubbla lager 30 GB per skiva

Den hederliga DVD skivan som endast har 4,7GB

Det är tal om kommande Blu-ray skivor med kapacitet på 200 GB. Men de kommer ta tid innan vi får veta mer om detta.

Grundarna till HD-DVD är Toshiba
Grundarna till Blu-Ray är Sony

Dessa två format e väldigt nya och kommer troligen ta lång tid innan det kan avgöras vilket format som blir det vinnande formatet.

Jag anser att de kommer fler roliga releaser till Blu-Ray än HD-DVD
Senast släppta och kommande:

HD-DVD:  Mr. Beans Semester, Batman Begins, 300, World Trade Center,
Bourne Ultimatum, Shrek 3, Transformers, Land of the Dead,
Doom, Ocean's Thirteen, Shooter, 2 Fast and 2 Furious.


Blu-Ray:  28 Weeks Later, Pirates of the Caribbean 3, Die Hard 4.0, Spider-Man 3, Next, Ghost Rider, Resident Evil: Extinction, Wild Hogs, 300, Ocean's Thirteen, Underworld, Hitcher, Eragon , Hills Have Eyes 2 "Unrated"

Här kan man se en mindre statistik

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp? … mp;show=on

Själv har man lite resurser.

TV: Samsung 40" M87 FULL HD med super clear panel
SPEL/FILM: PS3 med extra tillbehör
HDMI: 5 stjärniga Kablar med 24 karats GULD och 99.9% silver platering i trådarna
LJUD: 2st stereo högtalare 1600watt / Logitech Surround 5.1-system Toppeffekt: 1000watt

18 år och här med min första skönhet...
Bor i älmhult och tänker göra min bil lite fräsig ;)
Men vad ska man med en bil om man har en brud som glans..;)

Automationselektriker
213 Inlägg
13 november 2007
#94
Köp ett Wii å chippa det och skaffa nån dosa till, billigare än både 360 å ps3 tongue sen bränner du bara ut alla spel du vill ha,  spelen är väl lite "barnsliga" men riktigt roliga ändå tongue
Senast redigerat av CIA_SWE (13 november 2007)

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

Medlem 5280
552 Inlägg
13 november 2007
#95
nån här som lirar Resistans, fall of man online? Jag brukar lira lite ibland men vore roligare att lira med några som man vet kommer från samma land iaf smile inte många svenskar som spelar det verkar det som =/


14 Inlägg
13 november 2007
#96
PS3 rools big_smile Haha den bästa konsollen på marnaden, enligt mig själv smile

Gréve
497 Inlägg
13 november 2007
#97
ScottaN skrev:
nån här som lirar Resistans, fall of man online? Jag brukar lira lite ibland men vore roligare att lira med några som man vet kommer från samma land iaf smile inte många svenskar som spelar det verkar det som =/
har de jag.. men brukar inte spela online så mycket, man dör ju hela tiden hmm men nyaste need for speed kommer inte ihåg vad de heter helt, verkar bra.. testade ett demo ifrån ps-store å de va jävligt roligt.


Medlem 5280
552 Inlägg
13 november 2007
#98
The_Rebel skrev:
ScottaN skrev:
nån här som lirar Resistans, fall of man online? Jag brukar lira lite ibland men vore roligare att lira med några som man vet kommer från samma land iaf smile inte många svenskar som spelar det verkar det som =/
har de jag.. men brukar inte spela online så mycket, man dör ju hela tiden hmm men nyaste need for speed kommer inte ihåg vad de heter helt, verkar bra.. testade ett demo ifrån ps-store å de va jävligt roligt.
Ok men lira lite online så du lär dig smile tar en dag ca... testa också demot men jag vet i fan om jag tyckte att det va så roligt.. Dom blir så himla långtråkiga tillslut.


2 182 Inlägg
13 november 2007
#99
CIA_SWE skrev:
Köp ett Wii å chippa det och skaffa nån dosa till, billigare än både 360 å ps3 tongue sen bränner du bara ut alla spel du vill ha,  spelen är väl lite "barnsliga" men riktigt roliga ändå tongue
Köpte ett Wii för det var billigt tongue ågrar mig inte, men ett PS3 skulle sitta fint just nu

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

5 Inlägg
16 november 2007
#100
ScottaN skrev:
nån här som lirar Resistans, fall of man online? Jag brukar lira lite ibland men vore roligare att lira med några som man vet kommer från samma land iaf smile inte många svenskar som spelar det verkar det som =/
Joo fan.. till från så lirar man Resistans, fall of man. Bara hojta te när du vill dänga lite utlänska tongue

18 år och här med min första skönhet...
Bor i älmhult och tänker göra min bil lite fräsig ;)
Men vad ska man med en bil om man har en brud som glans..;)


Sök