Vågar man köpa en buskörd bil?

mellowd Drop Shop
23 september 2007 · 926 Inlägg

en liten tanke bara.
bara för att kopplingen är dålig betyder det inte att lamellerna är slut.
vag-bilar har överlag värdelösa vädellådor, och det kan mycket välvara packboxen som är kass så det läcker olja på lamellerna. (egen erfarenhet)

Om kopplingen redan är slut efter 9000 mil så får vi väl hålla tummarna för att nuvarande ägare inte kan köra bil. För packboxar är inge roligt att byta. Okej för att det är lika jävligt som att byta koppling, men blir ju dubbel kostnad. lameller med olja på = slut. :\

Men du kan ju lätt pruta ner priset  ~5k om kopplingen e kass.

Carolinew
23 september 2007 · 25 Inlägg

Jösses jag fattar ingenting, har ingen aning om vad lameller, packboxar och allt vad det heter är för något...! Jag skulle behöva gå nån slags grundkurs i bilägande tror jag, finns det? lol

Har försökt pruta på priset, han begärde ju 65 000 vilket jag tyckte var lite mycket redan innan jag visste om kopplingen. Jag bjöd i alla fall 52 000 efteråt men han säger att han inte tänker gå under 60 000.

mellowd Drop Shop
23 september 2007 · 926 Inlägg

då säger du. kopplngen är dålig, jag ger dig 52. säger han nej, då säger du jag vill ha alla orginaldelar. säger han jag har inte, då säger du jag ger dig 52. tongue

Skaune
23 september 2007 ·

Jag letar själv Polo GTI, dom flesta GTI bilarna har levt ett hårt liv, med unga entustiastiska förare bakom ratten, vissa av dom vet kanske vad man kan utsätta bilen för uan att den kan ta skada, sen finns det dom som bara gasar och inte tänker. Det opimala är när man hittar en lite äldre person som kanske har mognat lite i sin körstil, som ska sälja. För det går! Här nere i potatisland har jag sett flertalet pensionärer som kör både Civic Type -r och golf gti! Lite roligt faktiskt! Jag tycker att du ska hoppa över den bilen, leta lite till tills du hittar en fin originalare istället, 60.000 för den lät mycket! Jag vet hur det känns när man verkligen vill ha en bil, men de e värt o vänta! Annars blir du ledsen varje gång de dyker upp en fin på blocket!

Lycka till iaf!

Frasse29
23 september 2007 · 19 Inlägg

Lämna in och gör ett motormännen test av bilen om du verkligen är intresserad av bilen! Då är det värt de pengarna, samtidigt får du veta felen på bilen!

bojboj
23 september 2007 ·

Min polo är buskörd och den funkar fint, det gäller bara att ha koll på slitagedelarna emellanåt och byta dom. Jätte bra bil för övrigt du kommer inte att bli missnöjd

Darkie dARKiE
23 september 2007 · 5 031 Inlägg

Nej för äldre folk buskör ju aldrig. Vet ju hur min egna far kör bil så och många andra äldre i trafiken, jag bryr mig inte om det är en 20 åring eller en 60 åring som äger bilen, alla buskör nångång. dem som säger att dem inte gör det bara ljuger!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Skaune
23 september 2007 ·

Darkie skrev:
Nej för äldre folk buskör ju aldrig. Vet ju hur min egna far kör bil så och många andra äldre i trafiken, jag bryr mig inte om det är en 20 åring eller en 60 åring som äger bilen, alla buskör nångång. dem som säger att dem inte gör det bara ljuger!

Tror sannolikheten att en t.ex en kvinna i 45 års åldern skulle ut o busköra vid vartenda rödljus o så är betydligt mindre än en 20åring med nytaget körkort. Men de e ju bara vad jag tror! wink

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
23 september 2007 · 798 Inlägg

För det är ju säkert bättre att köpa bil av tant agda 80 år som är ute och kör en gång i veckan och som vid varje rödljus start kastar upp bilen på cirka 3500 varv och bara släpper upp kopplingen halvvägs... Är inte alltid bra att köpa "gubbkörda" bilar heller.

Skaune
23 september 2007 ·

racing-jimpa skrev:
För det är ju säkert bättre att köpa bil av tant agda 80 år som är ute och kör en gång i veckan och som vid varje rödljus start kastar upp bilen på cirka 3500 varv och bara släpper upp kopplingen halvvägs... Är inte alltid bra att köpa "gubbkörda" bilar heller.

haha nä de e så snat så, men jag har aldrig nämnt att man skule köpa av Agda eller gubben! wink

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
23 september 2007 · 798 Inlägg

Hehe vet det men vart bara så sugen och skriva det där när alla prata om olika åldrar och dom flesta tror/tycker det är bäst att köpa av äldre...

Skaune
23 september 2007 ·

Nä håller med, det kommer till en viss gräns då bilen bara används till affären 1 km bort, då e de illa! O andra sidan hellre en 20 åring som kan köra än en äldre dam som slirar hejvilt varje gång denne ska iväg! wink

golf88
23 september 2007 · 956 Inlägg

Axor skrev:
Nä håller med, det kommer till en viss gräns då bilen bara används till affären 1 km bort, då e de illa! O andra sidan hellre en 20 åring som kan köra än en äldre dam som slirar hejvilt varje gång denne ska iväg! wink

Håller fullständig med

eldus veldus
ryttersson
24 september 2007 · 454 Inlägg

Bäst är ju att köpa av en person i åldern 30-60... dom är ofta ganska ordentliga .
98% av alla i den åldern jag känner kör väldigt lugnt och sköter om sin bil . vet bara en enda som inte är försiktig , hon är 40+ å köper en standardräser (tex R,GTI, M osv)  och kör som fan nåra tusen mil å sen säljer hon den å köper ny...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang