3391
Sök

DLS Framsystem, R6A vs MS6A

62 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Ja som rubriken lyder, om vi gämför R6A med MS6A!?!?!?
Är MS6A värda femhundringen som man får lägga till för att komma dit!?
Är det någon skillnad i vilket steg de vill ha eller är det något vanligt i 50-100wrms som gäller dem båda?

Vad skulle ni köpa?
Jag har tänkt mig JBL´s gamla modell GTO-serie steg som ger 75wrms.

1 634 Inlägg
24 september 2007
Båda spelar bra, du får antagligen mer midbas med R6 kitet, medans du får bättre mellanregister i MS6. R6 tar ganska stor plats, så kolla det också wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
24 september 2007
andreas_gbg_ skrev:
Båda spelar bra, du får antagligen mer midbas med R6 kitet, medans du får bättre mellanregister i MS6. R6 tar ganska stor plats, så kolla det också wink

Mvh Andreas

Nja, kan inte hålla med riktigt. Vist, midbasen är bättre i R6, men sedan är nog mellan register ungefä samma.Den stora skillnaden ligger i filtret och diskanten, som talar till MS kittets fördel.
Men som Andreas_gbg_ skriver, R6 tar mycke plats bakåt, närmare bestämt minst 76mm djup.

Vill du ha en högtalare som rockar hårt=R6A
Mera finlir och välljud=MS6

PS: vad är det för bil?
Senast redigerat av TT-Avant (24 september 2007)

62 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Okej med mera plats menar du djupet eller? Det är väl enkelt tillfälligt löst med mdf-distanser? Tills man i framtiden kanske bygger om och gör något snyggt av dörrsidan också.

Okej mer midbas eller bättre mellanregister?
Vad skulle ni rekomendera mig?
-Jag har ju bra med bas ifrån skuffen, men kanske behöver den mötas med bra midbas, eller är det inte så utan att det är bättre att möta skuffens dån med bättre mellanregister?
Senast redigerat av Datagjord (24 september 2007)

62 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
PS: vad är det för bil?

-Det är en PEUGEOT 206

6 851 Inlägg
24 september 2007
Vad har du förbas/ar och steg till fram systmet?

62 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Två styck Kicker Comp Vr, kommande fram och baksystem kommer drivas av ett  JBL GTO75.4. Vad säger ni?

6 851 Inlägg
24 september 2007
Svårt val. Har du möjlighet att test lyssna dem så ska du göra det.
Men jag hade nog valt MS6 pga. diskanten är bättre (i mina öron iaf.)

62 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Okej jo det är ett svårt val. Skönt att du också säger det så jag inte är helt vimsen i djungeln. Jag ska ragga lite och se ifall man kan provlyssna de olika annars får jag väl försöka bestämma mig ändå på något sätt. 500 spänn kan man ju ändå få lite neon och roliga grejer för annars. Kanske satsar så istället.

Tack för all hjälp!

1 634 Inlägg
24 september 2007
Inte alltid bara att bygga på med mdf-distanser... Om de blir för tjocka så bygger du in korgen och högtalaren får inte så mycket luft, då får du vinkla insidan på baffeln med 45grader så baffeln blir konisk. Jag löste det med mina första högtalare genom att raspa upp insidan på baffeln eftersom den täckte väldigt mycket utav hålen i korgen.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

210 Inlägg
24 september 2007
Det går att köpa  R6 med filter  o köpa bättre diskanter !

Mvh   Bilstereobutiken i Motala

Sök