3181
Sök

lute mera baslådefrågor

326 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
#1
jag har bestämt mej för att jag ska bygga en baslåda med 3 kammare men den kammaren i mitten kommer bli öppen och vara riktad upp genom skidlyckan i hatthyllan! sen kan ja dra portarna från dom andra kammarna upp genom hatthyllan åxå?

tror ni en sådan låda skulle spela bra lr ska ja bygga en vanlig basreflex låda?

carpower rekomenderar att lågvolymen är 35l för en portad och 15 liter för en sluten! vilken volym ska mitten kammaren ha?

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

210 Inlägg
24 september 2007
#2
Jag tycker att du ska ha en bandpass låda om du har en sedan bil !

Mvh   B  i  M


21 761 Inlägg
24 september 2007
#3
merca_ skrev:
jag har bestämt mej för att jag ska bygga en baslåda med 3 kammare men den kammaren i mitten kommer bli öppen och vara riktad upp genom skidlyckan i hatthyllan! sen kan ja dra portarna från dom andra kammarna upp genom hatthyllan åxå?

carpower rekomenderar att lågvolymen är 35l för en portad och 15 liter för en sluten! vilken volym ska mitten kammaren ha?
Nu blir jag lite förvirrad.

Har Carpower rekommenderat en bandpasslåda eller har de bara gett förslag på en basreflexlåda och en sluten låda?

Är det mitt lådförslag som du funderar på?
Senast redigerat av Drönirettab (24 september 2007)

326 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
#4
hmm står inget om bamdpasslåda på carpower. emn jag har en mercedes 190e som ja ska bygga i och dom är svåra att få in ljudet i kupen på så därför vill ja ha någon typ av sådan låda

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

21 761 Inlägg
24 september 2007
#5
Okej. Jag gav dig ett förslag på bandpasslåda med tre st 4" rör som skulle sticka upp i hatthyllan.

Är du alltså fundersam på vart de ska sticka upp i hyllan eller?


Sök