3112
Sök

Japsdämpare eller inte?

Lumpare
141 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Hojk!

Det nalkas att köpa en nya dämpare till min Calibra. Har kollat runt lite på japsdämpare, men vad hade passat bäst? Det sitter en Remus DTM på nu, ser väl hyfsat ut, men jag skulle vilja ha lite mullrigare ljud och så tycker jag att en japs ser lite coolare ut med smile
Men vad hade passat bäst egentligen?

//Lasse

1 255 Inlägg
24 september 2007
LasseLarsson skrev:
Hojk!

Det nalkas att köpa en nya dämpare till min Calibra. Har kollat runt lite på japsdämpare, men vad hade passat bäst? Det sitter en Remus DTM på nu, ser väl hyfsat ut, men jag skulle vilja ha lite mullrigare ljud och så tycker jag att en japs ser lite coolare ut med smile
Men vad hade passat bäst egentligen?

//Lasse

Japps ska va till jappsar inget annat om du har ett redigt Remus system varför byta ljudet är ju skit samma funktion som räknas smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

761 Inlägg
24 september 2007
Remus gör riktigt bra grejer till skillnad från de flesta japsdämpare som bara låter.. Illa enligt min mening, men det är ju tur att smaken är som baken.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Lumpare
141 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Det är bara slutburken som är remus och inte hela systemet, det är 2,5" simons ifrån katten.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
24 september 2007
Ta bort främre burken/sätt dit en mindre. Fick fin sång på alla mina bilar smile

2 201 Inlägg
24 september 2007
en japs på en icke japanare ser bara dumt ut. men är du bara ute efter ljudet, så ok.

Lumpare
141 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Ja ni har nog rätt ändå, skippar nog japs och siktar in mig på något annat.
Någon som har något förslag på något som hade sett snyggt ut?

Sök