3074
Sök

bättre bas?

40 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
jag beställde en sluten baslåda från gas med dubbla tiotumsbasar, men får ingen bra bas, känns eller hörs knappt nått hmm  funderar på om det blir bättre om jag köper en Basreflexlåda att slänga in basarna i istället, tror ni det kan bli bättre ljud då?   jag har den bak riktat så den spelar bakåt i bilen blir ingen skillnad om jag vänder den så den spelar mott ryggstödet heller,  och bilen är en saab 9000. slutsteget är ett Fyrkanals - GAS Alpha 2x300Watt bryggkopplat. har ni några tips på hur jag ska göra?  ifall det inte är något o göra åt har ni tips på andra bra baslådor till ett bra pris?

Idioten ser på handen när handen pekar på himlen

238 Inlägg
24 oktober 2005
jag e ingen expert men kanske inte steget årkar driva sakerna fullt ut ?

40 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
det ska dom nog göra, det va ett paket från brl jag köpte med slutsteg och baslåda så tycker dom ska ha saker i paketet som ska fungera bra tongue

Wankel
1 080 Inlägg
25 oktober 2005
åk till brl och fråga ?
fick inte heller ut särskilt mycket ur min bas i början, så jag åkte till mds och dom ställde in steget på 10 min sen dunka det på rejält

MDS Västerås

2lateuloose
543 Inlägg
25 oktober 2005
är basarna inspelade?? & gör som nån annan sa!
fråga butiken! om dom är seriösa så kollar dom upp problemet åt dej!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

SSS -12
3 217 Inlägg
25 oktober 2005
Dra ner frekvensen något, har stött på tidigare då basarna spelat högt, speglarna har skakat helvete men ingen bas har hörts... Fick ett tips att skruva ner frekvenserna något, jag förstår inte mycket av detta! Men prova att skruva ner så att basarna tar lägre frekvenser! Det ska dom klara, detta gör att dom är mer spelbara på lågfrekvenser!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

40 Inlägg
25 oktober 2005
Trådstartare
okej, ska testa ställa in lite på slutsteget få se om det ordnar sig, annars får jag la höra med dom på brl.  tack för svaren!

Bara Bäst
31 Inlägg
25 oktober 2005
Skruva upp gainen allstå volymen på steget.

"Folk med hjärna kör bil med Stjärna"

40 Inlägg
25 oktober 2005
Trådstartare
drog upp level på slutsteget och drog upp low pass så nu blev det skillnad på dunk :-)  tack för alla svaren!

16 Inlägg
25 oktober 2005
Prova och vänd lådan mot ryggstödet, gjorde jag och vilken skillnad. Var dock en 740 och på en sådan finns det både skidlucka och inte så mycket "skit" mellan om man så säger big_smile

Hewi
571 Inlägg
26 oktober 2005
Vilken kaross av saab 9000 har du?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

859 Inlägg
26 oktober 2005
Låt inte basarna spela över 80-100hz, och Gaina inte fööör mycket;-) om du vill ha någolunda "bra" bas.

/Theo

6 Inlägg
30 januari 2006
har samma problem i min saab

6 851 Inlägg
30 januari 2006
ss9000turbo skrev:

Kan börja med att plocka bort dina hötalare i hatthyllan. De hindrar basen från att komma in i kupén.

494 Inlägg
2 februari 2006
tänk på att basarna behöver lite tid på sig att låta bra dom måste spelas in vet du lycka till

jag är hård som sten

40 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
hehe ok men ska ta och köpa ny låda med enbart en bas får se om det blir nån skillnad tongue

781 Inlägg
3 februari 2006
bruka va en instälningen som är fel som e va i detta fallet me då:) tur du fick ordningen på de

6 Inlägg
9 februari 2006
Tiaz skrev:
ss9000turbo skrev:

Kan börja med att plocka bort dina hötalare i hatthyllan. De hindrar basen från att komma in i kupén.

joo har redan gjort det men eftersom att det e en sedan så låter det inte lika bra som i en kombi

6 851 Inlägg
9 februari 2006
ss9000turbo skrev:
Tiaz skrev:
ss9000turbo skrev:

joo har redan gjort det men eftersom att det e en sedan så låter det inte lika bra som i en kombi

Vad har du för steg till dessa basar?

7 Inlägg
9 februari 2006
CoSmoZ skrev:
är basarna inspelade?? & gör som nån annan sa!
fråga butiken! om dom är seriösa så kollar dom upp problemet åt dej!

Hur lång tid tar det innan basarna är inspelade?? Ska man spela så högt det går under den tiden eller vara mer försiktig med volymen?

Sök