2935
Sök

Nightwish nya cd

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Tjenna är inget super nightwish fan men jag brukar tycka det är ganska trallvänligt och Tarja (gamla sångerskan) sjöng så fantastiskt bra ...

Vad tycker ni som lyssnar på Nightwish om den nya cdn dark passion play, har hört två låtar the poet and then pendelum och Eva , tycker fan de är skitbra, hur är resten av skivan ?

Nä nu skall jag ut o cruisa med mustang helvetet innan man går in i depression när den skall i ide

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Yellow bug!
1 640 Inlägg
26 september 2007
Lyssnar bara på "gamla" Nightwish. Tarjas sångröst slår allt. smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
26 september 2007
Edil_ skrev:
Lyssnar bara på "gamla" Nightwish. Tarjas sångröst slår allt. smile

Gåller med fullständigt.. De va ju de som gjorde dom bra..
Har inte hört nått från den nya men får la "köpa" de å se:P

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Miklen
26 september 2007
Hon e som många andra sagt en hopp å studs schlager sångare.. Inte alls som tarja å kommer nog inte bli hellre.. å ser ju tillåme glad ut på musikvideon när gjorde tarja d senast det är ju det som gör hela grejen :S *trance lyssnare* wink

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
26 september 2007
Nya sångerskan är bra, men inget slår Tarja.

Lev livet, det kan ta slut fort

50 Inlägg
26 september 2007
den nya skivan e skit bra.. bättre än ja trodde den skulle va.. men de e ju inte samma som när tarja som sjöng..

Poliser är oxå människor, fast en sämre sort...

buffys
26 september 2007
denna är jag helt jävla såld på, tycker den är svinbra

http://www.youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ

4 554 Inlägg
26 september 2007
kan bara hålla med er som gilla tarja hennes röst går inte att jämföra med den nya sångaren. nya skivan va enligt mig inte i närheten av dom gamla

2 911 Inlägg
26 september 2007
Jag hör vanligen till dom som inte tycker att vindspel och distade gitarrer hör till musikinstrument, men denna skiva gillar jag faktiskt.

Blir ännu bättre om man lyssnar på den i ett rejält ljudsystem som lyfter fram detaljerna och då självklart på orginalskiva, inge lousy mp3 smile

1 174 Inlägg
26 september 2007
tycker faktiskt nya anette? är ganska bra dock inte lika bra som den gammla smile

Living Life Sideways
496 Inlägg
26 september 2007
har End of Eva på både dvd o cd o riktigt jävla bra...har inte hört den nya skivan...få väl skaffa det

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
26 september 2007
Ska nämnas att den nya sångaren är svensk! Och hennes röst är helt underbar enligt min mening. En perfekt ersättare åt Tarja! smile

Allt för den där jävla hatten!

puff
26 september 2007
Tycker inte att det går att ersätta Tarja.
Nightwish var mycket bättre förut!
Tarja rules!

55 Inlägg
26 september 2007
devil and deep dark ocean, eller vad den nu heter är grymmare wink

Fundersam
126 Inlägg
26 september 2007
hon första sjunger gudomligt, men får väl ge påarpsbon en chans big_smile

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

Bärs!
3 456 Inlägg
26 september 2007
buffys skrev:
denna är jag helt jävla såld på, tycker den är svinbra

http://www.youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ

lyssnar på den just nu faktiskt! riktigt skön...

men som alla andra säger, tarja var bättre

Garaget.org peakade 2008.

Maskin stundent!
218 Inlägg
26 september 2007
Tarja var en fantastisk sångare, men en riktig bitch enligt ryktena, tycker Anette är en mycket bra efterträddare och tror att de kan bli riktigt bra...

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
26 september 2007
Gillar det nya albumet mycket, även de gamla.
Tycker Anette är riktigt bra.
Amaranth & Bye bye beautiful gillar jag mest på nya skivan.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 september 2007
Halloj alla,  Har lyssnat på detta bandet ett flertal gången och Tarja var mycket bättre tycker jag  med smile
Men har ni några album namn Från när Tarja sjöng? (de gamla albumen ni tycker är bäst) som någon skulle vara jättresnäll om ni kunde skriva det till mig smile

Mvh Kimpa

Evolution Garage
1 299 Inlägg
26 september 2007
Akke_ skrev:
har End of Eva på både dvd o cd o riktigt jävla bra...har inte hört den nya skivan...få väl skaffa det

"End of an era" heter den å e otroligt bra! Tarjas röst är som bekant otrolig, men även Marcos röst är fantastisk speciellt när han sjunger kanon i "Ever Dream"

Tarja var till synes perfekt för bandet, men personligt så passa hon inte alls tyvärr, var alldeles för affärsinriktad, och inför spelningarna flög hon privat med sin man, utan övriga bandet, och Nightwish är ett koncept, en känsla, å Tarja var tyvärr aldrig sinnad på samma sätt som den andra, utåt var Tarja nightwish, men om någon "är" Nightwish så är det geniet Tuomas Holopainen, som skriver alla otroliga lyrics och ordnat allting.

Nya sångerskan heter Anette Olzon och är 35år för er som undrar. Inget kan jämföras me Tarjas röst, men Tuomas har lyckats ge bandet ett helt nytt sound, där Anettes röst faktiskt passar ganska bra in enligt mig. Men OJ! så fel Anette ser ut där hon står. Skuttar å ler som en svartmålad Britney Spears. Hoppas hon kommer in och blir en del av bandet, Tarja var mullig och hade kort krulligt hår i början, hon va inte fräck i början hon heller... ^^

Kan rekomendera "Amaranth" från Dark Passion Play, riktigt bra låt.
Vill ni höra annat av Tarja så har hon gjort en väldigt bra låt me Martin Kesici "Leaving you for me"

Undrar ni något, vad som helst om Nightwish eller Tarja så e de bara å fråga! smile

Sky´s the limit...

Sök