3521
Sök

garagets "kategorier" nån som vill förklara

638 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
varför blir jag nekad till streetcar?

Streetcar 18"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit) och/eller omfattande stereo och multimedia. Utställningsskick. (ANSÖK)

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

4 554 Inlägg
28 september 2007
jag har inget med kategorierna att göra men fyll i mer info och lite mer bilder hade kanske inte skadat, och ta lite bilder som e rakare så man slipper vrida huvet ur led för att se bilden:P mer helhet på bilen inte bara detaljbilder e bra med

638 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
inte för att va sån men vad har bildernas vinkel att göra med att få godkänd kategori? va de gäller mer info så kan jag inte fylla i mer än vad som är gjort på bilen :S

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
28 september 2007
boddy kitt kan vara lite tvetydigt. den som nekade dig kanske inte tyckte att ett m3 paket va tillräckligt (och även kan vara orginal).  eller så kanske du har något otalt med den som nekade dig. smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Servicerådgivare
715 Inlägg
29 september 2007
tyckte de va intresant nät förra ägaren hade fått godkänt streetcar... jag lägger upp ungefär samma info och bilder och får inte godkänt de..

men men så e de bara att leva med de smile

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

47 Inlägg
29 september 2007
Hehe ja det där med att en jury skulle sitta och göra bedömningar är ju rent löjligt att påstå.
Jag ville ha med min bil i en högre kategori för att slippa alla 1-2:or men det gick inte.
Trots att jag sett bilar med i stort sett identiskt utseende eller mindre midifieringar än mig som varit med i streetcar.
Jag mailade webmaster ang detta för några månader sedan för att få en förklaring till hur det går till, men har inte hört ett ljud.

Jag visade de bilar jag sett och gjorde väldigt utförliga förklaringar, men det va tydligen lönlöst.

Det dom menar med jury kan jag tänka mig att det är vissa utvalda personer som får se nomineringarna och den som är först får bestämma.
Där av det blandade resultatet.

Hur skulle de annars kunna göra ett utlåtande efter någon minut bara.

Så jag säger skrota tillhörighetskategorierna om de inte följs slaviskt och/eller blir tydligare.

Mvh
Rickard

Saab drivers don´t drive fast they just fly low!

727 Inlägg
29 september 2007
Du har då en "streetcar" enligt mig tongue rejsa?! ;D

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

75 Inlägg
29 september 2007
Tråkigt då den borde gå in där din bil!!
Det kan säkert va pga m3-pkt (att dom anser det som original)
Dock så finns det någon som bara har M-front på sin bil och ändå står det "streetcar"

Har själv blivit nekad flera gånger och har givit upp... haha.
Dock så har jag ingen fet stereo-anläggning då jag inte gillar det.
Ändå finns det andra som har "streetcar" utan massiv stereo-anläggning

Ska pröva att nominera din bil och se om det funkar=)

1 255 Inlägg
29 september 2007
Jag vet hur de känns blev nekad till kategori power o då ska man bara behöva ha över 300 hk o de är ja 10000000% på att ja har men dom går tydligen bara på infon man skriver i hur många hk ja har o där har ja skrivit fabrikat uppgifterna men va fan med modden ja har så fattar la vem som hälst att det är över 300 hk bänkning på en orginal skyline brukar hamna runt 305 ju!!! sad

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

9 108 Inlägg
29 september 2007
Är inte heller ansvarig för kategoritillhörigheter men kan med ganska stor säkerhet säga att det är för du har ett originalbodykit på.

Rickard: Vilken bil ansökte du med? Ser ingen av dom som skulle kunna bli streetcar faktiskt.

Sedan Anubis, kan du verkligen klandra någon när du faktiskt skrivit i 280hk själv, du kan inte kräva att alla ska veta vad en Skyline ska få för hk efter dom modsen.

Det är extremt många gränsfall så ta det inte så hårt.

hmmmm
1 094 Inlägg
29 september 2007
jag vet inte ens om jag ska ansöka som streetcar, för enligt mig så har jag alla kriterier förutom att jag har 17" fälgar..

1 255 Inlägg
29 september 2007
MilleN skrev:
Är inte heller ansvarig för kategoritillhörigheter men kan med ganska stor säkerhet säga att det är för du har ett originalbodykit på.

Rickard: Vilken bil ansökte du med? Ser ingen av dom som skulle kunna bli streetcar faktiskt.

Sedan Anubis, kan du verkligen klandra någon när du faktiskt skrivit i 280hk själv, du kan inte kräva att alla ska veta vad en Skyline ska få för hk efter dom modsen.

Det är extremt många gränsfall så ta det inte så hårt.

Nä ja vet att ja skrivit 280hk på den men samtidigt vet nog de flästa på garaget vad en skyline är för något

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

638 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
MilleN skrev:

Det är ju inte orginal för 325an. bara för att det är likt en m3a så är det endå inte orginal för de. ligger ju lika mycket jobb bakom som för vilket bodykit som helst...

9 108 Inlägg
29 september 2007
Ripley333 skrev:
Det är ju inte orginal för 325an. bara för att det är likt en m3a så är det endå inte orginal för de. ligger ju lika mycket jobb bakom som för vilket bodykit som helst...

Nej jag vet men det ser ändå ut som en original M3, alla som har eftermarknadskit vet dessutom att det ligger mer jobb bakom det än att slänga på ett originalkjolpaket wink Det är inget "utmärkande originalkit" helt enkelt. Innan det börjas gnälla på att min bil har lotuskit så är det ett totalt ombyggt kjolpaket på den wink På min förra vinterbil satte jag förresten på ett kjolpaket från Omega 3000 men inte blev det en streetcar för det cool Dålig jämförelse då din bil är riktigt fräsch men ändå.

Anubis: Klart att folk vet vad en Skyline är, men skriver du att det är 280hk så ska du ju inte klandra någon som inte vetat att det var över 300. tongue

47 Inlägg
29 september 2007
MilleN skrev:

Jag sökte för 9-3:an

"Streetcar 18"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit) och/eller omfattande stereo och multimedia. Utställningsskick."

18"+
Jag har 19"
bodykit Viggenpaket, visserligen originalmonterat, men som jag skrev tidigare har Viggen och Aero blivit klassade som streetcar tidigare.
stereo och multimedia Eftermonterat Navigation, högtalare och slutsteg till detta.
Borde inte göra någon skillnad att man valt att göra det diskret i stället för något fläskigt i kofurten ihop med neon å skit.
Utställningsskick You bet!

Saab drivers don´t drive fast they just fly low!

21 Inlägg
29 september 2007
även jag har blivit nekad kategori: Exlusive
min Lotus omega är ju en exlusiv bil som endast gjordes i 950 ex. och priset för en typ 91 -92 är ju runt 200000:- det är  ju lite mer än vad en 90-talare  brukar ligga på i pris!!
DET är för mig exlusivt!
Den som nekat mig typ tio ggr lär ju inte läst infon iallafall, o kan dessutom inte veta vad en Lotus omega är!!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 september 2007
olympia69 skrev:
min Lotus omega är ju en exlusiv bil som endast gjordes i 950 ex. och priset för en typ 91 -92 är ju runt 200000:- det är  ju lite mer än vad en 90-talare  brukar ligga på i pris!!
DET är för mig exlusivt!
Den som nekat mig typ tio ggr lär ju inte läst infon iallafall, o kan dessutom inte veta vad en Lotus omega är!!

Kanske för att din Lotus Omega är orginal?
Helt klart en grym bil och det är otroligt hög vill-ha-faktor över den, men den är fortfarande helt orginal.

Hade jag fått bestämma hade den kanske kommit med i "Streetcar", och detta är bara min teori till varför du blev nekad. Så inget illa menat till dig eller din bil smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Administratör
11 961 Inlägg
29 september 2007
olympia69 skrev:
DET är för mig exlusivt!

Jag kommer inte besvara tidigare inlägg (inte just nu iaf), men detta inlägg stör mig ganska mycket.

Om du blev nekad en gång, varför fortsätter du ansöka tio gånger som du skriver?

"Exclusive" (när kategorin fanns, den finns inte längre) hade ingenting att göra med hur få eller många exemplar av bilen som tillverkades. Du översätter kategorinamnet till att bli en kriterie till att få vara med i kategorin. Läs kraven för kategorin istället.

Sen att bilen är "exclusive" för dig spelar väl ingen roll, det är ju juryn som avgör om bilen får kategoritillhörigheten eller inte. Blir du nekad så acceptera det. Du ger oss bara onödigt jobb om du gång på gångpå gång söker samma kategori men blir nekad varje gång.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Neerd
1 596 Inlägg
29 september 2007
ghaa jag är nöjd sålänge jag får ha min bil online! big_smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

75 Inlägg
29 september 2007
Det måste ju ändå finnas en rättvis bedömning!!
Som i Rickars fall där snarlika bilar har blivit godkända men han nekas...
Lr dom som har en m-front och backspeglar (ej mod lr komplett pkt) på en bmw.

Jag ansöker ibland när jag gjort nya mods men blir varje gång nekad, nu ska jag slänga i lite ljud innan jag ansöker nästa gång men blir säkert nekad då också, haha

Sök