3524
Sök

garagets "kategorier" nån som vill förklara

638 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
chrizz skrev:
olympia69 skrev:
även jag har blivit nekad kategori: Exlusive
min Lotus omega är ju en exlusiv bil som endast gjordes i 950 ex. och priset för en typ 91 -92 är ju runt 200000:- det är  ju lite mer än vad en 90-talare  brukar ligga på i pris!!
DET är för mig exlusivt!
Den som nekat mig typ tio ggr lär ju inte läst infon iallafall, o kan dessutom inte veta vad en Lotus omega är!!

Jag kommer inte besvara tidigare inlägg (inte just nu iaf), men detta inlägg stör mig ganska mycket.

Om du blev nekad en gång, varför fortsätter du ansöka tio gånger som du skriver?

"Exclusive" (när kategorin fanns, den finns inte längre) hade ingenting att göra med hur få eller många exemplar av bilen som tillverkades. Du översätter kategorinamnet till att bli en kriterie till att få vara med i kategorin. Läs kraven för kategorin istället.

Sen att bilen är "exclusive" för dig spelar väl ingen roll, det är ju juryn som avgör om bilen får kategoritillhörigheten eller inte. Blir du nekad så acceptera det. Du ger oss bara onödigt jobb om du gång på gångpå gång söker samma kategori men blir nekad varje gång.

varför kan du inte svara på tex mitt inlägg för? va ju jag som skapade tråden för jag ville ha svar på varför jag inte blir godkänd. för de kan ju inte stå 1sak för att komma in och sen gäller det en annan. de blir ju lättast för alla om vi vet vad som krävs. annars får ni bara en massa bilar som ni nekar direkt. och en massa användare som blir sura smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

67 Inlägg
30 september 2007
ripley skärp dig, M-paket är nästan original på 325orna ju wink

Administratör
11 961 Inlägg
30 september 2007
Ripley333 skrev:
chrizz skrev:
olympia69 skrev:
även jag har blivit nekad kategori: Exlusive
min Lotus omega är ju en exlusiv bil som endast gjordes i 950 ex. och priset för en typ 91 -92 är ju runt 200000:- det är  ju lite mer än vad en 90-talare  brukar ligga på i pris!!
DET är för mig exlusivt!
Den som nekat mig typ tio ggr lär ju inte läst infon iallafall, o kan dessutom inte veta vad en Lotus omega är!!

Jag kommer inte besvara tidigare inlägg (inte just nu iaf), men detta inlägg stör mig ganska mycket.

Om du blev nekad en gång, varför fortsätter du ansöka tio gånger som du skriver?

"Exclusive" (när kategorin fanns, den finns inte längre) hade ingenting att göra med hur få eller många exemplar av bilen som tillverkades. Du översätter kategorinamnet till att bli en kriterie till att få vara med i kategorin. Läs kraven för kategorin istället.

Sen att bilen är "exclusive" för dig spelar väl ingen roll, det är ju juryn som avgör om bilen får kategoritillhörigheten eller inte. Blir du nekad så acceptera det. Du ger oss bara onödigt jobb om du gång på gångpå gång söker samma kategori men blir nekad varje gång.

varför kan du inte svara på tex mitt inlägg för? va ju jag som skapade tråden för jag ville ha svar på varför jag inte blir godkänd. för de kan ju inte stå 1sak för att komma in och sen gäller det en annan. de blir ju lättast för alla om vi vet vad som krävs. annars får ni bara en massa bilar som ni nekar direkt. och en massa användare som blir sura smile

Ditt M-paket är inte tillräckligt "utmärkande". Därför får din bil inte Streetcar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

47 Inlägg
30 september 2007
Men viggenpaket är uppenbarligen tillräckligt på vissa viggen /aero är inte det mer dussin än M3 paket så säg:/

Seså skapa ett prejudikat nu;)

Saab drivers don´t drive fast they just fly low!

5 089 Inlägg
30 september 2007
en 850 som är ombyggt och ser ut exakt som en s70, räknas det som streetcar, för en vanlig s70 är ju inget speciellt.

\Lindgren

Administratör
2 980 Inlägg
30 september 2007
Bilar kan ju ha blivit felaktigt godkännda med. Man kanske tänkt trycka neka men råkar trycka godkänn, sånt händer ju särskillt om det är ett hundratals bilar som ansöker....

En kopp av den svarta såsen...

47 Inlägg
30 september 2007
Goffen skrev:
Bilar kan ju ha blivit felaktigt godkännda med. Man kanske tänkt trycka neka men råkar trycka godkänn, sånt händer ju särskillt om det är ett hundratals bilar som ansöker....

Då skall man nog se över jurymedlemmerna om det händer så ofta.roll

Saab drivers don´t drive fast they just fly low!

638 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
chrizz skrev:
Ripley333 skrev:
chrizz skrev:

Ditt M-paket är inte tillräckligt "utmärkande". Därför får din bil inte Streetcar.

men skriv då de i texten för vad som krävs och inte bara bodykit så alla missförstår de

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

638 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
daim skrev:
ripley skärp dig, M-paket är nästan original på 325orna ju wink

så du hitta hit också va trevligt...

9 108 Inlägg
30 september 2007
Ripley333 skrev:
men skriv då de i texten för vad som krävs och inte bara bodykit så alla missförstår de

Det står ju? "bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit)"

Utmärkande i mina ögon hade varit att smäcka på ett E46 M3-paket på en E36 eller att bygga om E36-kittet till något eget. Inget illa menat men kategorin är ganska tydlig ändå..

638 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Ripley333 skrev:

Det står ju? "bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit)"

Utmärkande i mina ögon hade varit att smäcka på ett E46 M3-paket på en E36 eller att bygga om E36-kittet till något eget. Inget illa menat men kategorin är ganska tydlig ändå..

det är ju lika orginal som de jag har nu big_smile och som någon sa här tidigare. vissa har streetcar med bara m3front och aero paket. men jag har fått svar nu iaf så kommer inte skriva mer här. tack o hej

bilbytarkung
196 Inlägg
1 oktober 2007
http://www.garaget.org/?car=59243 hur kommer d sig att denna bilen kan komma med då står ju minst 18" va ja kan läsa mig te så har han 17" och ett orginal paket
Senast redigerat av anderzohn (1 oktober 2007)

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
anderzohn skrev:
http://www.garaget.org/?car=59243 hur kommer d sig att denna bilen kan komma med då står ju minst 18" va ja kan läsa mig te så har han 17" och ett orginal paket

Just fälgstorleken är ju inte ett absolut krav, mer en riktlinje.

Men denna vettitusan vad den ligger i streetcar för faktiskt.

Ett tips, är ju att rapportera bilar ni tycker ligger felplacerade istället för att skriva trådar om det på forumet.

Administratör
11 961 Inlägg
1 oktober 2007
Rickard skrev:
Men viggenpaket är uppenbarligen tillräckligt på vissa viggen /aero är inte det mer dussin än M3 paket så säg:/

Seså skapa ett prejudikat nu;)

Nej. Viggen/aero är inte tillräckligt utmärkandes som sådant. Då hade streetcar-kategorin varit smockfull av sådana vid det här laget, vilket det inte är.

Administratör
11 961 Inlägg
1 oktober 2007
anderzohn skrev:

Den är felplacerad helt enkelt. Den har inte längre streetcar.

638 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
denna då? helt orginal bodykit.

http://www.garaget.org/?car=20457

ni borde ju använda samma regler för alla tycker jag. men ni gillar kanske inte 325or med m3paket bara va vet jag big_smile

4 571 Inlägg
1 oktober 2007
Ripley333 skrev:

ni borde ju använda samma regler för alla tycker jag. men ni gillar kanske inte 325or med m3paket bara va vet jag big_smile

Som sagt, detta börjar bli löjligt
Om jag letar hittar jag säkerligen någon av 31 147 bilar som ligger felplacerade med

Ett tips, är ju att rapportera bilar ni tycker ligger felplacerade istället för att skriva trådar om det på forumet.

Känns som ett barn som tjatar sig till att få köpa lördasgodis på en tisdag
-Men mamma alla andra får ju det.

638 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Ripley333 skrev:

Som sagt, detta börjar bli löjligt
Om jag letar hittar jag säkerligen någon av 31 147 bilar som ligger felplacerade med

Känns som ett barn som tjatar sig till att få köpa lördasgodis på en tisdag
-Men mamma alla andra får ju det.

löjligt? okey. man vill ju gärna ha ett svar när man skapat en tråd. ja tänker inte rota runder och anmäla folk. vill bara säga min sak big_smile

här e en till btw.

http://www.garaget.org/?car=2834

Amatör
444 Inlägg
1 oktober 2007
in med idol juryn till att döma bilarna =0)

Administratör
11 961 Inlägg
1 oktober 2007
Ripley333 skrev:

Streetcar 18"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit) och/eller omfattande stereo och multimedia. Utställningsskick.

Bodykit; ja, det finns (ej avgörande för att den fick katagorin)
omfattande stereo: ja (tippade över för att få vara med i kategorin).

Lägg ned nu.

Sök