4635
Sök

dator problem!!!

45 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
hejsan har problem med min dator, installerade om windows xp på dne för etttag sen också får inte nätverkskortet att funka. Har inte drivisarna till det och inte till massa andra saker för den delen... det är en dell dimension 8300. Är väldigt tackasamm om någon vänlig själ kan hjälpa mig!

tack på förhand

/Martin

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 september 2007
Först och främst är det bra att veta vad ditt NIC (nätverkskort) heter.
Utan detta är det svårt att hitta drivrutiner till det.

Du fick inte med en "recovery"-skiva med datorn? Allt du behöver brukar ligga på en sådan.

Har du inte drivrutinerna så är det bara att öppna datorn och kolla vad som ligger i den och sen börja leta efter drivisarna på nätet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

45 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
jo jag vet vad jag ahr för kort o har redan varit inne dells hemsida o hämtat drivrutiner o sen gått in o försökt installera dem men d funkar ju itne.. verkar inte vara rätt.

111 Inlägg
29 september 2007
Du behöver alltså internet för att kunna fixxa drivrutiner för att få igång internetet:P.. Snacka om ironi;)

Funkade det inte med Vista cd'n då?

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 september 2007
Carlsberg skrev:
Funkade det inte med Vista cd'n då?

XP-cd'n* smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

111 Inlägg
30 september 2007
Jo men han fick en Vista cd i fredags:P...

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

45 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
vista CDn funkade inte verkar som d va vista 64 bitars o d verkar inte lire med min dator så...

111 Inlägg
30 september 2007
okej

905 Inlägg
1 oktober 2007
på vilket sätt fungerar det inte?

provat att högerklicka på den här datorn
-> egenskaper
-> maskinvara
-> enhetshanteraren

sen avinstallerar du nätverkskortet och bootar om.
Senast redigerat av loffe007 (1 oktober 2007)

Smålänning
7 883 Inlägg
1 oktober 2007
Hur gammal är datorn?
Ring till dell och skäll på dom om den är ganska ny. Klart att dom måste skicka med en recovery-cd med ALLA drivrutiner på...

Vad är det för märke på nätverkskortet? Är det dells egna så ska det ju egentligen bara va att starta datorn så funkar det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök