4037
Sök

har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?hur mycke fick ni i ersättning?

455 Inlägg
5 oktober 2007
usch då !!de var ju tråkigt å höra =/

Skulle skära parika i skolan då jag går HR .. Så kniven slant å skärde loss en bit av mitt finger men inte så illa så jag behövde sy .. Men ändå så man "nästan" kunde se in i benen ..Vart chockad för jag märkte den inte först så jag fick en cola för  att inte svimma..hehe tongue  Så fick gå me ett bandage i en vecka..
inte så farligt wink

Hoppas de går bra me ersättningen å att du får en bra summa smile
Senast redigerat av Car_Babe (5 oktober 2007)

1 142 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
shysst å få en cola iallafall...jo ja hoppas de blir en bra summa ja me så att man kan inhandla en bostad sen när man börjat jobba eller en ny bil iallafall

4 554 Inlägg
5 oktober 2007
slog mig på tummen med hammaren.. enda jag fick va en blå nagel tongue

12 086 Inlägg
5 oktober 2007
Jag har fått totalt 18000kr för att jag bröt tummen när jag körde omkull på moppe i 16 års ålder.

1 142 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
To
Loudness: hehehe ja tror fan de måste gjortondare än min skada för ja fick massa adrenaline
Senast redigerat av snoddas (5 oktober 2007)

1 142 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
bra att alla skriver hur mycket dom får för då har ja något att gå på

Pan
5 oktober 2007
Bromsade med armen en gång när jag cyklade tongue Tävlade med 2 st kompisar ner för en backe cycklade på riktigt bra. Sen råkade en kompis putta till mitt styre med sitt så jag tappade balansen sen gled jag ner på armen och skrapade den rätt bra fick typ 2st hål i armen av allt grus och skit som låg på marken. Fick sy på 2st ställen på armen skulle även ha sytt på magen men det satt så till att det inte gick eller nått. Sen ett år efter skickade jag in en bild till försäkringsbolaget och fick ca 17000kr för vanprydande ärr. Juste det goaste var när dom skulle sy igen så var det massa grus i "hålet" så då fick dom borsta rent skiten med en tandborste och greja. Det var lite skumt att se  smile på så fick dom bedöva om skiten 4 eller 3 gånger pga att bedövningen inte nådde ner i "hålet"

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
JapMax skrev:
Jag har fått totalt 18000kr för att jag bröt tummen när jag körde omkull på moppe i 16 års ålder.

Kan man få pengar för nåt man orsakar själv alltså...weird, har hört om flera som inte ens fått så mycket pengar när dom blivit misshandlade.
Senast redigerat av Edman (5 oktober 2007)

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
Pan skrev:
Bromsade med armen en gång när jag cyklade tongue Tävlade med 2 st kompisar ner för en backe cycklade på riktigt bra. Sen råkade en kompis putta till mitt styre med sitt så jag tappade balansen sen gled jag ner på armen och skrapade den rätt bra fick typ 2st hål i armen av allt grus och skit som låg på marken. Fick sy på 2st ställen på armen skulle även ha sytt på magen men det satt så till att det inte gick eller nått. Sen ett år efter skickade jag in en bild till försäkringsbolaget och fick ca 17000kr för vanprydande ärr. Juste det goaste var när dom skulle sy igen så var det massa grus i "hålet" så då fick dom borsta rent skiten med en tandborste och greja. Det var lite skumt att se  smile på så fick dom bedöva om skiten 4 eller 3 gånger pga att bedövningen inte nådde ner i "hålet"

Seriöst?! du gjorde en korkad grej, skadade dig och fick en massa pengar för det? konstigt att vi har höga premier...

Skogs Arbetare
413 Inlägg
5 oktober 2007
har fått som mest 75.000 i ersättning och 3.500 för en misshandel...irakiska jävla stockholmare säger jag bara....

Go For It!!

Körv
3 535 Inlägg
5 oktober 2007
Min polare fick 1500 för misshandel med knogjärna inblandat.. Dom tyckte att när han nu var 17 år så skulle han kunna klara sig själv..

Sveriges rättsystem... Han som gjorde det fick 30 dagars samhällstjänst :S

Truckdriving Man

329 Inlägg
5 oktober 2007
Fick 15500 för en olycka där jag skar upp benet, strax över knät på låret sett. Var vell 15cm öppet sår, som fick sys med 12 stygn.  15000 för skadan, och 500 för mjukisarana=)

Detta var dock många år sen !

mvh

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
Snoddas... jag tycker lite synd om dig för din skada, men allvarligt, du slarvade med din säkerhet, men du tycker att du har rätt till en sjudjävla ersättning som du ska leva loppan för OCH bli av med ärret...jag gillar inte din inställning om jag ska vara ärlig.
Men eeeeh lycka till med allt

Rent A Retard !
674 Inlägg
5 oktober 2007
jag fick 300,000k av ett av mina 3 försäkringsbolag för tiden som jag fick ligga på sjukhus.. tillägga att jag låg där ett jävligt bra tag.. sad

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Illustratör
826 Inlägg
5 oktober 2007
Har som mest fått 130.000:- Dock har jag inte skadat mig så mkt men har diabetes. Har en polare dock som fick 10.000 tror jag det var när han självmant sprang in i klockstolpen vi hade ute på vår skolgård när vi gick i nian.. Byggd på t-balkar. Så förjävla roligt ut när han tittade upp o skallade den. tongue

Tänker...

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
5 oktober 2007
Fallan skrev:
Har som mest fått 130.000:- Dock har jag inte skadat mig så mkt men har diabetes. Har en polare dock som fick 10.000 tror jag det var när han självmant sprang in i klockstolpen vi hade ute på vår skolgård när vi gick i nian.. Byggd på t-balkar. Så förjävla roligt ut när han tittade upp o skallade den. tongue

Fick du 130.000 när du fick diabetes?
Ja fick med ngt i den stilen, har liksom me diabetes!sad
Surt, men gott me pengar!

Vad sa du? Har Pappa betalat?

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
Fallan skrev:

Jag blir uppriktigt förbannad när jag hör dessa historier... 10000 för en sån idiotgrej som han gjorde med flit!? då ska man fan få böta till svenska folket för att man upptagit läkartid tamejfan. nä fyfan säger jag.

Rent A Retard !
674 Inlägg
5 oktober 2007
Edman skrev:
Fallan skrev:

Jag blir uppriktigt förbannad när jag hör dessa historier... 10000 för en sån idiotgrej som han gjorde med flit!? då ska man fan få böta till svenska folket för att man upptagit läkartid tamejfan. nä fyfan säger jag.

¨

håller med.. det där va fan lägre än glocalnet.. en sak att man får ersättning när man vart med om en olycka eller dylikt.. alltså inte nått man har framkallat med flit. då får man fan nästan skylla sig sj. alltså, man ska fan inte få ersättning om man springer in i skiten självmant. han borde fått en avhyvling för att han är riktigt dum i huvvet.. mad

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

12 086 Inlägg
5 oktober 2007
Edman skrev:
JapMax skrev:

Kan man få pengar för nåt man orsakar själv alltså...weird, har hört om flera som inte ens fått så mycket pengar när dom blivit misshandlade.

Jag hade ju försäkring, så jag har rätt till ersättning.
8000 för jag i sveda o verk +ersättning av mina byxor smile
Sen 1 år senare fick jag 10000 i ärrersättning, men nu har jag ett 5cm långt ärr längs tummen oxå. Det är inte jag som bestämt ersättningsnivån.

Kan förstå att folk blir störda på alla höga belopp folk fått, om jag ska va ärlig tycker jag det är vannsinne jag med. Jag är glad att jag fick tummen lagad.

Iofs i de fall man betalar för en försäkring är de ju inte mer än rätt att man använder den. Försäkringsbolag till skillnad från svenska staten slipper man betala till om man inte vill!

12 086 Inlägg
5 oktober 2007
Vi kan ju helt klart utse "Edman" till garagets mest missunnande person! smile

Sök