3646
Sök

har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?hur mycke fick ni i ersättning?

231 Inlägg
5 oktober 2007
Vurpa med en cykel i juni 2003. Slog ut 4 tänder, spräckte tandbenet och käken. Spräckte blodkärlen i högra ögat och fick det 2mm inåt. Fick även en stor spricka i pannbenet. Allt detta för att styret inte var riktigt åt skruvat och hjulet vek sig så jag flög med ansiktet i baken hmm under åren som har gått har jag haft väldigt ont i nacken och väldigt ofta ont i huvudet. Dock nästan helt återställd nu och inget som syns smile har fått ut runt 200.000 kr än så länge.
Senast redigerat av alfredsson (5 oktober 2007)

VW-driver
291 Inlägg
5 oktober 2007
En polare körde hem full från en fest på en moppe, han körde rakt in i ett räcke och fick hela läppen spräckt. Blev ett antal stygn.

Men han fick ut ca 65000 kr för att han ljög om att han var nykter.

Busdriver
389 Inlägg
5 oktober 2007
jag ska sluta läsa denna tråden nu, jag blir så sjukt förbannad.

165 Inlägg
5 oktober 2007
håller med edman

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
5 oktober 2007
Edman skrev:
jag ska sluta läsa denna tråden nu, jag blir så sjukt förbannad.

Ja förstår dej. Håller med om att de är sjukt att man kan få mer pengar för sånt som är självförvållat än om man tex. blir misshandlad...

Har själv fått nå småsaker på skolan.

stämjärn i fingret som lämnade ett litet ärr...

ramlade i en trappa å fick ett fint ärr precis under knät

nå mer ja inte kommer på för tillfället

Har dock aldrig sökt nå pengar för de hela, bara gått till skolsköterskan för omplåstring...

Sen "privat" så har man ju fått nå ärr efter cykelvurpa, moppevurpa, övningar me kniv, skulle tälja trä, men tog finger...
Inte sökt nå för de heller...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
5 oktober 2007
Jag skadade mej på badhuset ( säger inte hur för det var åt helvete korkat) och fick sy 8-10 stygn i knät, men doktorn sydde som en fyllo så jag fick ett rätt trevligt ärr.
Sedan tog mamma och fixade så vi tog kort på detta och skickade in till landstinget lr ngt och jag fick ut 4500:- för att han hade gjort ett fult ärr smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

blacken
5 oktober 2007
jag blev arsenikförgiftad på en bilverkstad som jag jobbade extra på. Fick inte ett nickel i ersättning, inte han som hade verkstan heller. jag vart tvungen att sluta mitt bax som chaffis. och han som hade verkstaden blev av med allt. Det jävligaste av allt är att kommunen som hyrde ut marken och lokalen till polarn visste om att marken var förorenad men sa inget till honom. Visst är det skönt att bo i det trygga sverige som "värnar" om individen.

Forummoderator
26 416 Inlägg
5 oktober 2007
GurraG skrev:
Jag har väl fått en bit över 300.000 för en olycka som hände med mitt öga vid 2.5 års ålder.. fick ett hängsle i det och låg på sjukhus och dom sydde ihop det och försökte även rädda synen men numera är jag tyvärr helt blind på vänster öga och det ser väldigt annorlunda ut.. sad

Välkommen in i klubben för de enögda då.
Har varit det sen födseln pga sjukdom så jag kan inte ens köra taxi.
Surt som fan. Inte för att jag vill köra taxi - utan lastbil - men ändå...inte ens det.
Lite synd egentligen att läkarna inte fick sin vilja fram här i trakten för då hade
de opererat bort ögat då de trodde jag hade cancer. Fet summa pengar i skadestånd
för det hade suttit fint. Sen var det en läkare i Stockholm som tog reda på vad det
egentligen var...
Men ändå. Kul att vara fyra år och ha glasöga?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Hopplare
104 Inlägg
5 oktober 2007
Jag blev slagen i duschen efter gympan av mina kompisar tills jag tuppade av oc rammlade ned o slog i ryggen. Jag fick några förlåt sen fick jag en läsk en dag efter.

Lika lyckat som Melle mels comeback

3 Inlägg
5 oktober 2007
va med i bilolycka när jag gick i typ 1:an eller 2:an (går 1:an nu på gymnasiet) fyck sy 19 stygn vid ögat och en pulsåder skars av som dom fick fixa. fick 800 kr för det;S

"Misshandla" en lärare 3 sparkar mot hans mage men han skydda med armarna. han fick inga märken och jag fick betala 8000 kr till han

Blev "misshandlad" ett slag mot ögat stort jävla märke kunde inte se på 3 dagar och huvudvärk i 3 dagar + fotografier på det. ska få 5500 kr.....

tyks om skillnaden mellan han jag misshandla och han som misshandla maj?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
5 oktober 2007
Malmopog skrev:
va med i bilolycka när jag gick i typ 1:an eller 2:an (går 1:an nu på gymnasiet) fyck sy 19 stygn vid ögat och en pulsåder skars av som dom fick fixa. fick 800 kr för det;S

"Misshandla" en lärare 3 sparkar mot hans mage men han skydda med armarna. han fick inga märken och jag fick betala 8000 kr till han

Blev "misshandlad" ett slag mot ögat stort jävla märke kunde inte se på 3 dagar och huvudvärk i 3 dagar + fotografier på det. ska få 5500 kr.....

misshandla en lärare är ju jävligt moget??!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Hopplare
104 Inlägg
5 oktober 2007
Malmopog skrev:

Det va ju inte särklit snällt mot sin lärare hmm

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
5 oktober 2007
-Jonten- skrev:
Jag blev slagen i duschen efter gympan av mina kompisar tills jag tuppade av oc rammlade ned o slog i ryggen. Jag fick några förlåt sen fick jag en läsk en dag efter.

Det är kompisar det ! hmm

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Hopplare
104 Inlägg
5 oktober 2007
Waho skrev:
-Jonten- skrev:

Det är kompisar det ! hmm

Vet inte riktigt varför de gjorde det men de gillade mej inte i 8an. Puberteten kan göra underliga skaer med osäkra pojkar. Men det va tyå något om att jag råkade stänga dörren efter mej när jag gick in i duschen, har haft lite problem med ryggen sen dess.

137 Inlägg
6 oktober 2007
Kör sopbil, när jag skulle kasta i en säck som var rätt så tung så skulle jag stödja den på knät men så var det glas i så skar upp en bit ovanför knät o fick sy sju stygn.
Just för att det var vid knät så tog det sin tid o läka så var hemma i fem veckor och fick cirka 23.000:- i ersättning. Helt nöjd med det i alla fall. smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"

Eliminator
1 441 Inlägg
6 oktober 2007
Dottern var 4 år (nu 8) och blev omkullknuffad av vår stora vovve (Berner Sennen) fick ett par cm stora jack i pannan. Vi tänkte inte på det, men för ca 2 år sedan påtalade en vän att det kan vara lönt att kolla upp fritidsförsäkring i sådana fall. Lite bilder och annan dokumentation skickades in och ett par månader senare kom en utbetalning på 20000:-. Ett år senare 20000:- till. De pengarna är placerade på tillväxt och blir ett bra tillskott i framatiden för henne.
Vad jag förstår så är det vanprydande ärr och skador som ger rörelsehinder samt sveda och värk man kan få ersättning för.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Muttley
6 oktober 2007
när jag bröt av ankeln helt så fick jag en ersättning på 15 tusen.

för kläder, sveda och värk , ochj ärr ersättning.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
6 oktober 2007
-Jonten- skrev:

Att du ens kallar dom kompisar är riktigt pinsamt.. och hoppas verkligen inte du umgås med dessa "kompisar" längre

Hopplare
104 Inlägg
6 oktober 2007
GurraG skrev:
-Jonten- skrev:

Att du ens kallar dom kompisar är riktigt pinsamt.. och hoppas verkligen inte du umgås med dessa "kompisar" längre

hade inget annat val. De var de enda killrna i min klass...

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
6 oktober 2007
gick det inte fler killar?? men hoppas inte du umgås med dom längre iallafall

Sök