4305
Sök

har ni gjort illa er på jobbet,skolan på fritiden?hur mycke fick ni i ersättning?

2 014 Inlägg
6 oktober 2007
Spräckte skallen efter en frivolt från trampebil till elskåp när man var 4 år gammal, hjärnskakning på det. Ingen ersättning som jag märkte av i alla fall, har ett ärr över halva skallen men det ligger under håret så det syns inte.

Kläv tummen på träslöjden i lågstadiet, ingen ersättning, knappt synligt ärr i dagsläget.

Knäad i plytet på gymnastiken (avsiktligt) i mellanstadiet. Tog ett bra tag innan den knäckta näsan såg normal ut igen. Ingen ersättning, inget synligt i dagsläget, det vart hämnd istället.

Kom en tennisboll från ingenstans och träffade mig på örat när jag cyklade hem från skolan i mellanstadiet. Ramlade med cykeln och landade på handkanten, bröt lillfingret och spräckte benet i handen. Inga bestående men, ingen ersättning.

Biten i ansiktet av en hund när jag gick i mellanstadiet. Fick sy totalt 5 stygn fördelade på två sår (ett över näsryggen, det andra på kinden). Det på näsryggen syns inte längre, det på kinden syns som en extra djup smilgrop när man ler/skrattar. Yrkade inte ens på ersättning där, då jag medvetet hade provocerat hunden och jag inte ville att den skulle få lida några konsekvenser.

Bröt ett ben i foten under kampsportsträning då sparringpartnern flyttade på sig och jag träffade en ett vägghörn istället. Inga bestående men, ingen ersättning.

Snubblade vid besök hos bekanta när vi spanade in deras badrum som var under renovering. Tog emot med armen mot väggen, där det stack ut spikar. Fick tre stycken djupa revor i armen. Inga bestående men, ordentliga ärr kvar, ingen ersättning.

En kniv satte sig i vadmuskeln under FBU-övning då folk i närheten lekte knivkastning och kniven studsade och satte sig i mitt ben. Litet men djupt sår, blödde som satan. Inga bestående men, litet ärr på vaden. Ingen ersättning.

Ramlade in i en glasdörr på en fest och körde högerhanden genom ett av glasen. En glasbit genom handen. Nervknuta på ovansidan av handen, ärr i handflata samt på ovansidan. Ingen ersättning.

Spricka i armbågen samt pannbenet efter en bilkrasch. Inga ärr, inga bestående men, ingen ersättning (mer än farsan som fick försäkringspengar för bilen).

Allvarlig förslitningsskada i höger handled efter arbete med remspänningsmaskin. Sjukskriven två månader, bestående men. Ärendet under utredning (4 år), ännu ingen ersättning.

Ryggskada vid öppning av trailertak. Sjukskriven två veckor, bestående men. Ärendet under utredning (3 år), ännu ingen ersättning.

Lätt whiplash-skada samt mindre känselbortfall i ansiktet efter krasch med bilen på bana förra hösten. Ännu inte yrkat på ersättning.

Känns som om jag livet igenom haft sämst försäkringsbolag vad avser personskador. Inte särskilt mycket allvarligt, mest en massa småsaker så det känns som det kunde kvitta i många fall. Lite mer bekymrad över de båda arbetsskadorna och nackskadan dock.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 oktober 2007
Vred til knät under en fotbollsmatch i sommras vilket gjorde att jag därefter inte kunde gå utan fick ta mig fram på kryckor.. läkarn trodde på ledband eller menisken. Blev borta från arbetet flera veckor men fick ju sjukersättning eller vad det heter.. Efter det testade jag att träna igen och det funkade bra tills det var 20 sek kvar av träningen och knät small på mig igen när jag kom och sprang. Blev sjukan igen och fick hämta ut nya kryckor och fick en remiss till ortoped dit jag ska nästa fredag. Då lär väl han avgöra om det är menisken lr nå sånt skit och om jag behöver en liten operation för det. Vart borta 4 månader från fotbollen nu så det spritter lite i benen på mig tongue

Finns det möjlighet att kunna få ut försäkringspengar för sådant?

Muttley
6 oktober 2007
läste hela tråden nu smile
jag personligen tror de är Mycket skitsnack ni som drar upp om era vänner.
smile
känns inte troligt att man får 65500 för att man spräcker läppen när man är full och kör moped ?-

Eliminator
1 441 Inlägg
6 oktober 2007
Problemet är att folk i allmänhet inte känner till vilka möjligheter som finns för ersättning. Man måste givetvis vara aktiv själv och dokumentera skadan skicka in kvitton och liknande från läkare samt det viktigaste,, ha en bra försäkring. Många har ingen alls eller så väljer de den billigaste utan att kontrollera vad man får för pengarna.

Tommy. (numera mer medveten och försäkrat hela familjen upp över öronen.)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Linjemästare
11 Inlägg
6 oktober 2007
Malmopog skrev:
va med i bilolycka när jag gick i typ 1:an eller 2:an (går 1:an nu på gymnasiet) fyck sy 19 stygn vid ögat och en pulsåder skars av som dom fick fixa. fick 800 kr för det;S

"Misshandla" en lärare 3 sparkar mot hans mage men han skydda med armarna. han fick inga märken och jag fick betala 8000 kr till han

Blev "misshandlad" ett slag mot ögat stort jävla märke kunde inte se på 3 dagar och huvudvärk i 3 dagar + fotografier på det. ska få 5500 kr.....

tyks om skillnaden mellan han jag misshandla och han som misshandla maj?

Kan ju bero på att misshandeln mot läraren går under hot/Våld mot tjänsteman, och sånt är direkt högre brott. Och då blir ersättningen därefter.
Sedan är det ju förbannat moget också.

596 Inlägg
6 oktober 2007
var med om en bil olycka för snart 1 månad sen..
var till läkaren och fick reda på att jag har fått en whipflash skada äter morfin tabletter och är sjukskriven.
anmälde till försäkringsbolaget och fick ut 1905 kr för sveda och värk och då va tabletterna i den summan inräknad.

Pilot
78 Inlägg
6 oktober 2007
Var med i en väldigt svår trafikolycka där jag krossade hela vänster sidan, alla revben, lungan, Aorta (stora kroppspulsådern) mosade till levern samt att jag fullständigt krossade min vänstra arm. När jag då ser alla summorna som folk säger att de får ut så vet jag inte om jag borde skratta eller gråta antingen ljuger ni så ni tror er själva eller så har jag blivit totalt blåst. Nu ska jag inte säga att jag inte har fått någon ersättning, men de höga summor som vissa visar upp för 12-30 stygn....jag har 648 stygn på kroppen efter den olyckan. Och folk som bara är dumma så de gör sig illa...eller gör det med fit för att få pengar...gå och dränk er

Tack för mig

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare

2 911 Inlägg
6 oktober 2007
Gjorde illa ryggen för ett tag sedan, 35% nedsättning av rörligheten, 450.000 för ekonomiska invaliditeten och 756000 för medicinska invaliditeten är "budet" från försäkringsbolaget.

När jag var liten råkade jag ut för en olycka så jag tappade 90% av synen på ena ögat, därefter har jag alltid haft toppförsäkring + livförsäkring vilket ger "resultat" när man klantar sig,  däremot skulle jag byta pengarna mot fungerande rygg när som helst.

Kroppen är de viktigaste man har, bara korkat att enbart köra "trafikförsäkring" på sitt eget liv, så, se till att skaffa er livförsäkring nu så ni får den rehabilitering som krävs om olyckan är framme.

12 086 Inlägg
6 oktober 2007
Decibel skrev:
Gjorde illa ryggen för ett tag sedan, 35% nedsättning av rörligheten, 450.000 för ekonomiska invaliditeten och 756000 för medicinska invaliditeten är "budet" från försäkringsbolaget.

När jag var liten råkade jag ut för en olycka så jag tappade 90% av synen på ena ögat, därefter har jag alltid haft toppförsäkring + livförsäkring vilket ger "resultat" när man klantar sig,  däremot skulle jag byta pengarna mot fungerande rygg när som helst.

Kroppen är de viktigaste man har, bara korkat att enbart köra "trafikförsäkring" på sitt eget liv, så, se till att skaffa er livförsäkring nu så ni får den rehabilitering som krävs om olyckan är framme.

Är inte vanlig invaliditersersättning runt 800' för 100%?
Hur kan du få 450' för 35%? Lr har de med någon toppförsäkring du hade?

2 911 Inlägg
7 oktober 2007
JapMax skrev:
Decibel skrev:

Är inte vanlig invaliditersersättning runt 800' för 100%?
Hur kan du få 450' för 35%? Lr har de med någon toppförsäkring du hade?

Min försäkring ligger på 580 spänn per månad, så jo, man kan nog säga att det är en toppförsäkring.
100% medicinsk invaliditet är 2,7 mille, 100% ekonomisk invaliditet 900k, som exempel.

Den försäkringstyp jag har så bestämmer man själv försäkringsvärdet, och premien anpassas därefter.
När man har förlorat en sak av något man bara har två av så är jag lite extra paranoid.
Senast redigerat av Decibel (7 oktober 2007)

71 Inlägg
13 oktober 2007
TheBabe skrev:
=O Ska en doktor göra fel??

Nej det borde de inte men min läkare på karolinskasjukhuset vägrade lägga ett nytt gips på min armbåge när jag krossat den och överarmen. Nu sitter jag här med en bananformad överarm... Gipset vägde så mkt och var så klumpigt att den nybrutna armen inte klarade och bära tyngden och böjdes under de 4 veckor jag hade gipset..
Senast redigerat av RobertS (13 oktober 2007)

Hmm.
15 oktober 2007
Min lillebrorsha skadade lillfingret när han spelade basket tror jag det var, i skolan på idrotten. Idrottsläraren sa att det inte var något farligt, men senare visade det sig att fingret var brutet. ~11500kr i ersättning.

study
772 Inlägg
15 oktober 2007
en polare blev neddrogad av några drägg han fick 3000kr trots att det var stor fara för hans liv.

det skedde på cafeterina på skolan.
Senast redigerat av moose46019 (15 oktober 2007)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
15 oktober 2007
Alecci skrev:
Spräckte skallen efter en frivolt från trampebil till elskåp när man var 4 år gammal, hjärnskakning på det. Ingen ersättning som jag märkte av i alla fall, har ett ärr över halva skallen men det ligger under håret så det syns inte.

Kläv tummen på träslöjden i lågstadiet, ingen ersättning, knappt synligt ärr i dagsläget.

Knäad i plytet på gymnastiken (avsiktligt) i mellanstadiet. Tog ett bra tag innan den knäckta näsan såg normal ut igen. Ingen ersättning, inget synligt i dagsläget, det vart hämnd istället.

Kom en tennisboll från ingenstans och träffade mig på örat när jag cyklade hem från skolan i mellanstadiet. Ramlade med cykeln och landade på handkanten, bröt lillfingret och spräckte benet i handen. Inga bestående men, ingen ersättning.

Biten i ansiktet av en hund när jag gick i mellanstadiet. Fick sy totalt 5 stygn fördelade på två sår (ett över näsryggen, det andra på kinden). Det på näsryggen syns inte längre, det på kinden syns som en extra djup smilgrop när man ler/skrattar. Yrkade inte ens på ersättning där, då jag medvetet hade provocerat hunden och jag inte ville att den skulle få lida några konsekvenser.

Bröt ett ben i foten under kampsportsträning då sparringpartnern flyttade på sig och jag träffade en ett vägghörn istället. Inga bestående men, ingen ersättning.

Snubblade vid besök hos bekanta när vi spanade in deras badrum som var under renovering. Tog emot med armen mot väggen, där det stack ut spikar. Fick tre stycken djupa revor i armen. Inga bestående men, ordentliga ärr kvar, ingen ersättning.

En kniv satte sig i vadmuskeln under FBU-övning då folk i närheten lekte knivkastning och kniven studsade och satte sig i mitt ben. Litet men djupt sår, blödde som satan. Inga bestående men, litet ärr på vaden. Ingen ersättning.

Ramlade in i en glasdörr på en fest och körde högerhanden genom ett av glasen. En glasbit genom handen. Nervknuta på ovansidan av handen, ärr i handflata samt på ovansidan. Ingen ersättning.

Spricka i armbågen samt pannbenet efter en bilkrasch. Inga ärr, inga bestående men, ingen ersättning (mer än farsan som fick försäkringspengar för bilen).

Allvarlig förslitningsskada i höger handled efter arbete med remspänningsmaskin. Sjukskriven två månader, bestående men. Ärendet under utredning (4 år), ännu ingen ersättning.

Ryggskada vid öppning av trailertak. Sjukskriven två veckor, bestående men. Ärendet under utredning (3 år), ännu ingen ersättning.

Lätt whiplash-skada samt mindre känselbortfall i ansiktet efter krasch med bilen på bana förra hösten. Ännu inte yrkat på ersättning.

Känns som om jag livet igenom haft sämst försäkringsbolag vad avser personskador. Inte särskilt mycket allvarligt, mest en massa småsaker så det känns som det kunde kvitta i många fall. Lite mer bekymrad över de båda arbetsskadorna och nackskadan dock.

Hur många speglar har inte du krossat i ditt liv eller gått under en sådär 100 stegar?smile

3 brutna nyckelben på 8:a månader ( samma nyckelben ).

Vritt sönder båda knäna 3ggr på enduroträning ( fastnat med foten mellan stubbe och fotpinne och knät vrids åt fel håll ).

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
15 oktober 2007
3 brutna nyckelben på 8:a månader ( samma nyckelben ).

Vritt sönder båda knäna 3ggr på enduroträning ( fastnat med foten mellan stubbe och fotpinne och knät vrids åt fel håll ).

X antal hjärnskakningar.

Totalt söndermosad fot vid startkrash på motocross-tävling (Överkörd ). De flesta ledband och sånt där var skrot.

Ingen ersättning yrkad för någonting, knappt sjukskriven från jobbet.

Foten var go som ni ser. vinkeln på båda fötterna är densamma. Då förstår ni hur stor den är. Lika ful på andra sidan med.

http://www.garaget.org/gallery/archive/4142/171888_opr3jv.jpg
startkrash mx.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

15 oktober 2007
brutit näsbenet 3ggr. näsan e ganska sne, men nu när jag blir 18 så ska jag kanske få operera näsan då jag knappt kan andas genom den. skulle egentligen opererats när jag bröt näsan första gången, men i och med att jag bara var 13 då så vart det ingenting. men snart kan jag kanske få en fungerande näsa smile.

Sök