Alecci skrev:
Spräckte skallen efter en frivolt från trampebil till elskåp när man var 4 år gammal, hjärnskakning på det. Ingen ersättning som jag märkte av i alla fall, har ett ärr över halva skallen men det ligger under håret så det syns inte.
Kläv tummen på träslöjden i lågstadiet, ingen ersättning, knappt synligt ärr i dagsläget.
Knäad i plytet på gymnastiken (avsiktligt) i mellanstadiet. Tog ett bra tag innan den knäckta näsan såg normal ut igen. Ingen ersättning, inget synligt i dagsläget, det vart hämnd istället.
Kom en tennisboll från ingenstans och träffade mig på örat när jag cyklade hem från skolan i mellanstadiet. Ramlade med cykeln och landade på handkanten, bröt lillfingret och spräckte benet i handen. Inga bestående men, ingen ersättning.
Biten i ansiktet av en hund när jag gick i mellanstadiet. Fick sy totalt 5 stygn fördelade på två sår (ett över näsryggen, det andra på kinden). Det på näsryggen syns inte längre, det på kinden syns som en extra djup smilgrop när man ler/skrattar. Yrkade inte ens på ersättning där, då jag medvetet hade provocerat hunden och jag inte ville att den skulle få lida några konsekvenser.
Bröt ett ben i foten under kampsportsträning då sparringpartnern flyttade på sig och jag träffade en ett vägghörn istället. Inga bestående men, ingen ersättning.
Snubblade vid besök hos bekanta när vi spanade in deras badrum som var under renovering. Tog emot med armen mot väggen, där det stack ut spikar. Fick tre stycken djupa revor i armen. Inga bestående men, ordentliga ärr kvar, ingen ersättning.
En kniv satte sig i vadmuskeln under FBU-övning då folk i närheten lekte knivkastning och kniven studsade och satte sig i mitt ben. Litet men djupt sår, blödde som satan. Inga bestående men, litet ärr på vaden. Ingen ersättning.
Ramlade in i en glasdörr på en fest och körde högerhanden genom ett av glasen. En glasbit genom handen. Nervknuta på ovansidan av handen, ärr i handflata samt på ovansidan. Ingen ersättning.
Spricka i armbågen samt pannbenet efter en bilkrasch. Inga ärr, inga bestående men, ingen ersättning (mer än farsan som fick försäkringspengar för bilen).
Allvarlig förslitningsskada i höger handled efter arbete med remspänningsmaskin. Sjukskriven två månader, bestående men. Ärendet under utredning (4 år), ännu ingen ersättning.
Ryggskada vid öppning av trailertak. Sjukskriven två veckor, bestående men. Ärendet under utredning (3 år), ännu ingen ersättning.
Lätt whiplash-skada samt mindre känselbortfall i ansiktet efter krasch med bilen på bana förra hösten. Ännu inte yrkat på ersättning.
Känns som om jag livet igenom haft sämst försäkringsbolag vad avser personskador. Inte särskilt mycket allvarligt, mest en massa småsaker så det känns som det kunde kvitta i många fall. Lite mer bekymrad över de båda arbetsskadorna och nackskadan dock.