3567
Sök

undrar hur de blir när man har för dåligt med ström

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
hej jag undra hur de blir  när man  har för dåligt batteri nu med de här nya stegt  när ja spelar högt efter i tag blir  de som om de skulle va hak i skiva eller nott   vad tror ni att de kan va  är de för dåligt med ström   frör förut hadeja  ett infinity på Uteffekt: 1x400W RMS 4ohm. 1x600W RMS 2ohm. 894W max effekt 2ohm. Stabil i 2ohm. Övrigt: Frekvensomfång 11-330Hz. LP-delningsfilter 32-320Hz (12dB/okt). Bass boost 0-12db. S/N 85dBa. Lågnivå 100mV-6v. Full register lågnivåutgång. Mått: 360x68x228mm.

och ett blaupunkt på 600 watt  då slogbara stegen i från
nuhar ja kicker zx650.4 och infinity steget då  blir de så :S 

vad tror  ni  lär ja ha två batterier

jag bärs

The one and only
1 091 Inlägg
5 oktober 2007
Om batteriet är dåligt så kan ju stereon slå ifrån när basen slår o steget behöver som mest ström för då räcker det inte till för att hålla igång stereon. Är det av den anledningen som det hackar så kan det räcka o köpa ett nytt frächt batteri smile
Senast redigerat av Volvo Knugen (5 oktober 2007)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
ok tackar får tesa med de

jag bärs

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
ja men de  va ju inte så innan  ja bytte steg men kan va att de är kraftigare

jag bärs

21 761 Inlägg
5 oktober 2007
Hur många Ohm belastar du stegen med?
Slår stegen ifrån även när motorn är igång?
Blinkar bilens lampor när du spelar?

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
hmm har inte setsa haft bilen igån men  de slår så  även i dom två högtalarna  jahar direkt på cd  sen har ja batteri laddarn på batterit  förut hadeja ett annat steg då slog bådastegen i från när de vart för lite ström

jag bärs

21 761 Inlägg
5 oktober 2007
Med de där slutstegen så går det åt en del ström, spelar du med motorn avslagen så räcker strrömmen inte särskilt långt. Om du ofta spelar med motorn avslagen så dras ju batteriet ur och behöver laddas upp efter varje spelning, det hinner inte generatorn göra även om du kör en längre sträcka.

Hur stort batteri har du och är det gammalt?

Att även stereon slås av nu kan förstås bero på att det nya steget drar lite mer ström, men det kan också vara så att batteriet har blivit dåligt.

Jag skulle gärna vilja veta hur många Ohm du belastar båda stegen med, då går det att räkna ut hur mycket ström som stegen kan tänkas dra vid hög volym.

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
ok  tackra  ja  har ett rett gammalt batteri så skall testa bytta med en kompis han har nytt i sin bil    eller serie kopla dom  vett ej va många om  jag har men kan mäta i morgon

jag bärs

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
men alltså varken sterion eller stegena slår av sig de blir som att de hackar i skivan  och de endasom går att göra är att slå av cdn  :S

jag bärs

21 761 Inlägg
5 oktober 2007
ris3t skrev:
ok  tackra  ja  har ett rett gammalt batteri så skall testa bytta med en kompis han har nytt i sin bil    eller serie kopla dom  vett ej va många om  jag har men kan mäta i morgon

Inte seriekoppla, parallellkoppla i så fall. Om du seriekopplar batterierna så blir det 24V.

Jo, testa med hans batteri om det är fräscht. Om ditt batteri är gammalt så är det säkert utslitet också och kanske behöver bytas, som Volvo Knugen skriver.

134 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
jao de är sant

jag bärs

Sök