3725
Sök

Någon som varit med i en bil krasch?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Ja, frågan följer som lyder, någon som varit med i en bil krasch?

Kände en som kraschade sin bil som fan igår därför jag frågar...

I do it my way

304 Inlägg
6 oktober 2007
Japp... Satt i passagerarsätet när en buss sket i väjningsplikten och körde ut på vägen och vi körde in i sidan på den... Slog i knät i dörren ganska hårt och hade lite ont i det några dagar.

Gjorde en bild till en annan tråd för ett tag sen:
http://i2.photobucket.com/albums/y26/Fjortiz/busskrock.png

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 oktober 2007
Rednik skrev:
Japp... Satt i passagerarsätet när en buss sket i väjningsplikten och körde ut på vägen och vi körde in i sidan på den... Slog i knät i dörren ganska hårt och hade lite ont i det några dagar.

http://i2.photobucket.com/albums/y26/Fj … skrock.png

vad det 50-70-eller 90 väg ni körde på ?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
6 oktober 2007
Har smällt en vr6 för att en gubbdjäkel som jag mötte bestämde sig för att svänga och korsa min fil.
Det small rätt bra faktiskt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

498 Inlägg
6 oktober 2007
Team-Adolfsson skrev:
Rednik skrev:

Du lämnar bara företräde åt en buss som ska köra iväg från en bussficka på en väg med hastighetsbegränsning 50 km/h och under. Över 50 km/h så ska bussen vänta så det är fritt.

I fallet åvan verkar bussen köra på en väg och ska lämna företräde åt bilen.

EDIT: Ähh jag fick det till att bussen stod vid busshållsplatsen. :S
Senast redigerat av andreas_940 (29 februari 2008)

304 Inlägg
6 oktober 2007
Team-Adolfsson skrev:
Rednik skrev:

Ganska säker på att det var 90-väg fast det regnade lite då så vi låg i ca 70 kmh

Forummoderator
26 340 Inlägg
6 oktober 2007
Åkt med en kompis med dennes bil och krockat med telefonstolpe.
Stolpen stod kvar kan jag meddela, även om den dock lutade en
aning efteråt..

Plus...sist men inte minst...*host*..krockat med postbilen. Men det
är redan allmänt känt så det behöver man inte dra nåt längre än så tongue

Nästa big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

120 Inlägg
6 oktober 2007
fin bild Rednik ^^ haha smile

Min mor krascha på motorvägen i 90...
jag låg o sov i baksätet utan bälte
vakna av att jag bonka i huvudet i framsätet.. och sen rakt ner på golvet..
va lite sådär läskit.. men lite roligt att man överlever en krasch i 90 utan en skada.. smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

12 086 Inlägg
6 oktober 2007
Jag har krockat "ordentligt" två ggr. Ena gången i ett träd, tappa kontrollen på bilen o for in i ett träd i full fart. Gick inte att rädda den efter de.

Andra ggn tappa jag oxå kontrollen o for rakt in i en mur tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/2637/166370_cdfur6.jpg
Så här vart resultatet, jag satt i utan bälte =/ Jag klarade mig ganska bra, spjänade imot så for upp i taket ist.. hade värk i nacken i en månad efter, hoppas jag inte får lida för de i framtiden
Senast redigerat av JapMax (6 oktober 2007)

772 Inlägg
6 oktober 2007
Frontalkrockat som passagerare med en bil,
kört i diket i 90 med lastbil, slog i knäna rejält.
kört i diket med personbil, grusväg i 120..

1 582 Inlägg
6 oktober 2007
Jag krockade för en månad sen.  Körde på huvudleden och den andra bilen hade väjningsplikt. Bilen var på min vänstra sida, jag körde lagligt 45km/h på en 50väg och damen som körde andra bilen kör bara ut framför mig. Det var regningt och svinhalt, fanns inte mycket mer jag kunde göra än köra in i sidan av henne. Damen som körde bilen trode självklart att det var en rondell hon var i, men icke då vägen var markerad för väjningsplikt samt fanns de skyltar. Alla klarade sig oskadda som tur var, fast inte min bil den ska skrotas. Får självklart ut pengar för den då det inte var mitt fel smile

Son Of Murphy
782 Inlägg
6 oktober 2007
Jodå, singelolycka förvisso, men men... sad

Låg stressad som f-n på en 90-sträcka mitt i "sommar rusningen" som råder utåt Sthlms skärgård, när jag kommer ifatt en kö på 4-5bilar som ligger i 60. Bilen framför mig minns jag precis, en silverfärgad X5.
När jag tycker det ser "klart" ut genom och under bilen framför, ger jag mig på en omkörning. Hinner precis svänga förbi BMWn när jag får se fronten på annan bil, tror det var en Mazda 626a. Får panik, tvärbromsar o kastar mig in. Livrädd för att toucha BMWn så håller jag ratten stumt "innåt". Däckena skriker och ABSen pep varnande.
Vilket då resulterar i att jag kommer ut i en grässlänt som ca. 1meter längre ner går över i ett dike o sen in i en skog.
Hela vägen ner i slänten (sneddar ju ner för den) så panikbromsar jag (tror jag i efterhnd), och bilen bara kanar vidare. Kommer ner i diket, får ett skutt, landar på en större sten som krossas av vikten. Flyger vidare genom något litet buskage och slutar i en björk.
Minns inte så mycket av själva krashen, faktiskt. Men minns klart o tydligt själva träffen av trädet. Fick en hård smäll bakifrån som visade sig vara min baslåda som stod lös i bagaget som slagit till hatthyllan som for in i ryggen på mig.
När allt var tyst igen, så minns jag att jag kollade om bilen gick, vilket den inte gjorde. Jag plockade upp min mobil som stängt av sig själv pga. att batteriet lossnat, öppnar dörren (minns att det var skönt att den gick o öppna), o kliver ut. Var glad att jag kunde stå på benen.
Går upp mot vägen där INGEN av bilarna som var "inblandade" hade stannat, utan ser en bil vända o sakta komma rullande mot mig, dom stannar o tar hand om mig.
Var helt oskadd, så jag fick skjuts till akuten där dom frågade hur fort det gått, o jag svarade typ 80 som var det sista jag såg av mätaren, då var det nästan så dom kom med bår! big_smile Då hade jag ändå stått i kö o väntat på min tur! tongue Fick reda på efteråt att gränsen för allvarlig trafikolycka går vid 70km/h, så jag hade väl "tur" eller något.
Av detta fick jag whip-lash skada (lindrigare form), sår på ringfingret av nyckeln som jag nog slog i i krashen och ett sjuhelvetes jävla blåmärke över bröstet efter säkerhetsbältet.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 oktober 2007
Åkte med en kompis i somras i hans Nissan 200sx och kom igenom en rondell lite väl fort och bakänden släpper fästet och får en rejäl retur som polarn inte hinner med och skickas mot dikeskanten som är en brant och lång sluttning neråt.

Ser först en lyktstolpe närma sig men missar den med en meter och hoppar/studsar nerför slänten och rakt emot en björk men lyckas alldeles innan slå in i en sten så studsar åt sidan i hållet och snurrar till oc blir ståendes 10 cm från björken. Hade riktig tur den gången..

.......
2 655 Inlägg
6 oktober 2007
va me farsan en sväng till frankrike då han va över och jobbade och då fick han en peugeot av modell 106 eller va faen de va, och efter jobbet påväg tillbaka till hotellet så sket en golf 2 i stopp plikten för att dom skulle skynda sej till en fest, vi körde i 60km/h och golfen miiinst 60 och träffade i sidan rätt över höger framhjul, och kan säga de att så som den peugeot:en såg ut så om den hade tagit i sidan där jag och farsan satt vet ja inte om vi överlevt men om så hade vi nog inte varit fullt fungerande idag...
Senast redigerat av beemern (7 oktober 2007)

237 Inlägg
6 oktober 2007
Andra dagen jag hade haft mitt körkort i min ägo, höll man ju stenhårt på reglerna. Så jag stannade vid ett övergångställe och lät personen passera, därefter rullade jag sakta iväg och hann inte upp i mer än 30km/h för det kom en korsning ca 70 meter fram så ingen mening med att dra på. Så när jag körde där så kom där en väg på min vänstra sida ca 30 meter efter övergångsstället med väjningsplikt, som där kom en bil och när jag tittade så såg det ut som han stannade, när jag tittade igen va han 1 meter ifrån mig, försökte väja undan men då hade jag plockat människorna på trottoaren istället. så han tryckte in hela förardörren på min bil. Blev inget allvarligt av det hela med tanke på hastigheten, men kunde blivit värre under andra omständigheter.. han körde hyrbil också, så vill inte veta de kostnader han får ligga inne med eftersom han va vållande..

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

39 Inlägg
6 oktober 2007
Satt i baksätet en gång när ett pensionär par körde in i sidan på oss.. Samt kört in i ett träd

7 100 Inlägg
6 oktober 2007
själv så har man kört på en sten!
morsan gjorde en liten dykning i ett dike i vintras,resultat:
http://www.garaget.org/gallery/archive/27938/12551/27938-60146.jpg

skulle på på 40 papp att laga bilen och de var typ hela underedet=/

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

DFFL
9 020 Inlägg
6 oktober 2007
Satte pappas bil i diket när jag haft kortet i 2 veckor.
Cirka 200km/h, skulle svänga vänster och bromsade hårt ner till 100km/h ungefär och sen drog jag i ratten men bilen svängde inte alls som jag ville.
Slutade med att jag åkte ner i diket på höger sida av svängen, studsade upp ur det och missade en lyktstolpe med centimetrar (Att döma av spåren i diket) och stannade på sidleds 3-4 meter efter diket.

Minns bara att jag släppte ratten och höll upp händerna ungefär mitt i svängen när jag insåg att det inte fanns något att göra.

När jag väl förstått att jag kört av vägen så startade jag bilen igen och lade den i D och skulle kolla ifall det gick att köra men bakhjulen bara spann.
Så jag gick ur bilen och tittade och såg inte så mycket på vänster sida, men när jag kom till höger sida så var det en annan femma.

Nedre delen av fronten var inte att leka med, höger framhjul satt 2-3dm längre bak och pekade rakt åt höger och dörren gick inte att stänga riktigt.
Visade sig sen att ramen var sne, vilket BMW fick ringa hit en från tyskland att göra rak igen eftersom att det var en 5 månader gammal 120d-serie.
(Och det var 5 månader efter att 1-serien kommit ut på marknaden.)

Pappa fick tillbaka bilen efter 2 månader drygt och då så blev den inbytesbil och han köpte en 523 Touring istället.

EDIT:
Försäkringsbolaget fick punga ut med i runda slänga 200 000+ för lagningen.
Så ganska omfattande skador.

Jag däremot fick bara ett "brännmärke" av bältet på bröstkorgen trots att airbagen inte löstes ut.

Men nu i efterhand så har jag problem med ryggen varenda sekund av tiden och kommer att ha det resten av livet.
Senast redigerat av FireTraXX (6 oktober 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

644 Inlägg
7 oktober 2007
beemern skrev:
va me farsan en sväng till frankrike då han va äver och jobbade och då fick han en peugeot 106 eller va faen de va, och en golf 2 som sket i stopp plikten för att dom skulle skynda sej till en fest, vi körde i 60km/h och golfen miiinst 60 och träffade i sidan rätt över höger framhjul, och kan säga de att så som den peugeot:en såg ut så om vi hade överlevt vet ja inte men om så hade vi nog inte varit fullt fungerande idag...

Om jag fattat detta rätt så fick din farsa en peugeot och en golf,och dom krockade och du vet inte om ni överlevde...?

.......
2 655 Inlägg
7 oktober 2007
Pellefax skrev:
beemern skrev:
va me farsan en sväng till frankrike då han va äver och jobbade och då fick han en peugeot 106 eller va faen de va, och en golf 2 som sket i stopp plikten för att dom skulle skynda sej till en fest, vi körde i 60km/h och golfen miiinst 60 och träffade i sidan rätt över höger framhjul, och kan säga de att så som den peugeot:en såg ut så om vi hade överlevt vet ja inte men om så hade vi nog inte varit fullt fungerande idag...

Om jag fattat detta rätt så fick din farsa en peugeot och en golf,och dom krockade och du vet inte om ni överlevde...?

haha fel av mej, ändrat nu, e så jääävla trött, kan inte tänka riktigt tongue...

Sök