3353
Sök

Svenska avundsjukan

269 Inlägg
7 oktober 2007
Har läst nästan alla inlägg o tycker att det fins en del avundsjuka o en del rasism ..
Är själv invandrare från Bosnien .. Kom til Sverige 92 på grund av kriget som dom flesta andra från Bosnien ..
Min familj jobbar o jag själv jobat sen jag var 17 år gammal, är idag 26 .. Att köpa en dyr bil är väldigt enkelt .. Det kan göra alla idag , o så är det en prioriterings sak .. Jag röker inte o jag dricker väldigt sällan .. Bor i en mindre stad osv ... Märker att många svenska grannar är avundsjuka o även många invandrare men så säger jag när nån frågar .. Jobbar man hårt så kan man få i stortsett allt i livet ...
Sen gillar jag inte heller invandrare som går på bidrag o kör fina bilar mm o samma sak med bråk o grejer ..

Så ni riktiga svenskar , tycker inte att ni ska behöva dra alla invandrare över en kant då alla inte bråkar osv o sen så är inte heller alla svenskar helgonen då dom också ställer till med mycket skit ...

Hoppas verkligen ingen tar illa upp av det jag skrev , det är bara så jag tycker och inte illa menat mot nån

Tackar för mig

VW Passat R Tdi 4motion

BMW-328I
7 oktober 2007
Själv har jag cashat min bil och inte fått hjälp ett skit av föräldrarna, fast dom har pengar! Jag köpte den helt själv och all extra utrustning som är ca 30 000 extra(hittills). Har endast jobbat i 3 månader kan jag tillägga och ägt bilen i ca 2 veckor!

51 Inlägg
7 oktober 2007
_deki_ skrev:
Ett bevis på att en väldigt massa "svenskar" tänker på detta intelligenta sätt som den här pajasen tkd_krille...

Ja eller hur... hmm Massa svenskar gör det för att han gör det... Du verkar ju ungefär lika smart roll

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 oktober 2007
Jaa svenskarna är för avudsjuka!
Jag som en finne kommer in på stan med en Koskenkorva i handen o alla tittar på mig. tongue nää haha

C H E V R O L E T <3

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
7 oktober 2007
TdiR skrev:
Har läst nästan alla inlägg o tycker att det fins en del avundsjuka o en del rasism ..
Är själv invandrare från Bosnien .. Kom til Sverige 92 på grund av kriget som dom flesta andra från Bosnien ..
Min familj jobbar o jag själv jobat sen jag var 17 år gammal, är idag 26 .. Att köpa en dyr bil är väldigt enkelt .. Det kan göra alla idag , o så är det en prioriterings sak .. Jag röker inte o jag dricker väldigt sällan .. Bor i en mindre stad osv ... Märker att många svenska grannar är avundsjuka o även många invandrare men så säger jag när nån frågar .. Jobbar man hårt så kan man få i stortsett allt i livet ...
Sen gillar jag inte heller invandrare som går på bidrag o kör fina bilar mm o samma sak med bråk o grejer ..

Så ni riktiga svenskar , tycker inte att ni ska behöva dra alla invandrare över en kant då alla inte bråkar osv o sen så är inte heller alla svenskar helgonen då dom också ställer till med mycket skit ...

Hoppas verkligen ingen tar illa upp av det jag skrev , det är bara så jag tycker och inte illa menat mot nån

Tackar för mig

helt rätt... jobbar man hårt så har man igen det med tiden. är det någon jag ser ner på så är det bidragstagare... kan inte hjälpa att jag tycker så. avundsjuk javisst är jag det men inte värre än att jag kan hålla det för mig själv. (vem vill inte vara killen som kör runt i nyaste porsche RS en?

/Street

7 120 Inlägg
7 oktober 2007
Svenska avundsjukan... svenska kunskapen.... Vi kan mer än Kina? Right?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 26#p585226

CrxVt
7 oktober 2007
Säg inte att vi finnar är bättre vi är nog lika vi å. Hann bara stå med en supra på en mack en da då jag hade den då jag skulle föra den till ett måleri och mesamma kom två killar och sa på finska så dom trodde jag inte förstog. Att ja här är de bara rikemans killar. Fast jag inte äns va nån rikemans grabb big_smile
Senast redigerat av CrxVt (7 oktober 2007)

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
7 oktober 2007
chrille_ skrev:
Hakan_J skrev:
Som rubriken lyder:ett hett ämne,det jag undrar nu är:jag antar att det finns ganska många med utlänsk bakrund här på gorg eftersom det är så många medlemmar,är det likadant i andra länder som i sverige med avundsjukan på grannar mm  typ "jaha nu har svenssons köpt nu volvo igen,undrar hur dom har råd med den " ni vet säkert hur det brukar låta,så låt höra är det bara vi svenskar som är så jävla avudsjuka på andra,eller smile

vissa har de bättre än andra.. så e de och de kan man inte komma ifrån direkt..
sen prioriterar folk olika saker ..
jag lägger alla mina pengar på bil
en annan lägger de på resor
en tredje sparar för köpa hus senare i livet kansk..

ja alla har olika saker dom vill lägga pengar på.. om då dom ser att jag som e 19 år kommer med en bil för 140.000 tycker dom hur fan kan han ha råd med det.

men senare i livet kanske dom köper ett finare hus än jag .. då e väl jag avis på dom då?

ja man kan se de på olika sätt så ser jag på de.. allafall

ha de fint //Chrille_

man kan inte ha allt och var och en har sina prioriteringar!

/Street

281 Inlägg
7 oktober 2007
haha....haha

/Deki

5 042 Inlägg
7 oktober 2007
tkd_rille skrev:
TdiR skrev:

Tackar för mig

de är preci som du jag menar ju, bidragare som ej sköter sig och konstigt nog har en fin bil.

jag drar inte alla över en kant har jag sagt, men som sagt så är de som man märker av de som är ute på stan och jävlas och bråkar. 
de som är duktiga sköter sig och så är ju hemma.

menar att avundsjukan från många invandrare är att de har svårt att få jobb och klankar ner ALLA svenskar med lite överdrift nu.

vi får ju inte ha vår kultur kvar :S

så jag kan ge lite avundsjuka för att vi förlorar svensk kultur och traditioner för att de är ju så mycket rasism över en gul och blå flagga och national sång.

alla länder har ju egen flagga och egen sång ju.!!!

Löjligt
'Vem fan bryr sig om svenska kulturen?? Hade sverige brytt sig så jävla mkt så hade det knappast varit så som det är idag så skippa bullshiten

C H E V R O L E T <3

269 Inlägg
7 oktober 2007
Vem har sakt att du inte får h asvensk kultur ... Jag firar mitt så då får du fira ditt  hur mycket du vill .. Skiter la jag i ...
National dagen elle vad du nu vill fira får du gärna göra så länge du inte säger elle gör något stöttande mot någon annan som inte är svensk då ...
Sen vet vi ju alla att det finns puckon till allt o som bara letar efter minsta lilla sak för att ställ till med bråk ...

VW Passat R Tdi 4motion

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
7 oktober 2007
Nä som sagt tror denna avundsjukan finns lite överallt i världen, men Jag vet ju att svenskar över lag är ganska avundsjuka, min polare drog en rolig men sann komentar när jag körde mustangen i helsingborgscity...

: Det finns två typer av människor de som kollar o tänker fyfan vilken snygg bil, önskar jag hade en sådan och de andra typen som vänder bort huvudet åt ett annat håll och l¨åsas som de inte sett bilen eller tänker, han skall minsann inte få ngn uppmärksamhet,  rikemans unge eller liknande.

Men va fan man skall inte bry sigh så mkt om vad alla andra tycker, precis som TdiR skrev, jobbar man mkt så är mycket möjligt och sen är det ju också en prioterings fråga

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Sleeper
3 084 Inlägg
7 oktober 2007
jag vet av egen erfarenhet att det inte är så i senegal där har dem ingenting men är lika glad ändå. Lägger du ut plånkan på altan så är det ingen som tar den.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

455 Inlägg
7 oktober 2007
Honken_ skrev:
Nja avundsjuka kan man väl inte kalla det. men säger som farsan undra hur det är att ha lån att betala av på en bil.

Nä här är man inte heller avis. tänker me så som din farsa ibland, fast beroende på bil big_smile
Senast redigerat av Car_Babe (7 oktober 2007)

Maizer
7 oktober 2007
tkd_rille skrev:
många invandrare är ju jävligt avunsjuka på oss svenskar, för de våldtar misshandlar stjäler rånar bla bla bla..

smile  nu har jag inte sagt alla så ni inte gnäller men efterlyst är 98% med brytande dialekt:)

så nog fan är de avundsjuka för att vi har så vackra tjejer, är så snygga och bra, har mer pengar än dem har finare boende bla bal bla.

var bara tvungen då de stämmer till stor del i södra delarna av sverige.

HAHAHA Dina inlägg blir då fan bara värre och värre. Du är verkligen helt störd och obildad. Vad har detta överhuvudtaget med diskussionen att göra? Tragiskt svår form av dyslexi också.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
7 oktober 2007
Märkligt att många slår ifrån sig med all kraft angående avundsjukan. Är det verkligen en sån krängkning i integriteten att bli kallad avundsjuk?

Jag kan vara j-vligt avundsjuk. Volvofantast som jag är så blir jag avundsjuk när någon glider förbi mig i en ny S60R eller liknande, fan en sån vill jag oxå ha!!!

Om grannen skulle vinna 10 mille på lotto. Ja, jag skulle bli avundsjuk...som fan!

Inte skulle jag dock gå fram till någon och fälla spydiga kommentarer, men visst fan skulle jag bli avis på karln, jag är ju bara människa!

321 Inlägg
7 oktober 2007
Visst ibland är man avundsjuk, jag vill också kunna äga en Ferrari eller dylikt. Men jag missunnar inte andra sina fina bilar osv.

Men säger som en del andra; så länge nån kör runt i sin t.ex. rostiga sketna 240 ska personen i fråga inte kommentera min bil negativt!

DFFL
9 020 Inlägg
7 oktober 2007
HardCore skrev:
...
Men säger som en del andra; så länge nån kör runt i sin t.ex. rostiga sketna 240 ska personen i fråga inte kommentera min bil negativt!

Så en konstkritiker som blir av med armarna får inte längre vara konstkritiker?
Får Schumacher inte tycka att någon kör dåligt för att han inte längre kör F1?
Om jag ser någon som stylat en A4 -04 och tycker att den är skitful, får jag då inte säga att jag tycker det för att jag inte stylat min?

Sammanfattningsvis så vill jag säga att oavsett vem man är, vad man kör eller hur man har det så har man all rätt att kritisera hur andra har det, vad andra kör eller hur andra är.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

321 Inlägg
7 oktober 2007
FireTraXX skrev:
HardCore skrev:
...

Om jag ser någon som stylat en A4 -04 och tycker att den är skitful, får jag då inte säga att jag tycker det för att jag inte stylat min?

Sammanfattningsvis så vill jag säga att oavsett vem man är, vad man kör eller hur man har det så har man all rätt att kritisera hur andra har det, vad andra kör eller hur andra är.

Självklart, kanske skulle förtydligat mig lite.
Men om vi säger att du kör runt i en 740 som precis hänger ihop och inte har råd till bättre. Är du verkligen berättigad att säga t.ex:
"Varför har du köpt en sån skitbil din fattiglapp"? Om vi säger att jag har en Bmw m3 e46.

Lite extremt exempel kanske, men nu förstår du kanske mer vad jag menar?
Det är ju ett klassiskt avundsjukt uttalande.

Självklart måste ju sån kritik som du skrev om få framföras.
Samma som jag när jag kollar på fotboll, jag kan kritisera spelet trots att jag själv inte är någon hejare på fotboll (Är inget läktarproffs wink ).

Är skillnad på konstruktiv kritik och den kritik som kommer från en som är missunnande, eller hur?
Senast redigerat av HardCore (7 oktober 2007)

5 042 Inlägg
7 oktober 2007
FireTraXX skrev:
HardCore skrev:
...

WORD! Läs o lär

C H E V R O L E T <3

Sök