4048
Sök

Rattfylla.

100 Inlägg
7 oktober 2007
tack...  !  bra länk

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

17 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:
seppD skrev:
tjena det lär inte bli nåt kännbart straff eftersom det är första gången så böter får du högst samhällstjänst eller villkorligt men med tanke på att du var ostraffad blir det troligtvis alternativ 1 böter har sjävl blivit tagen ett antal gånger för olovlig så du kan vara lugn

Jo men frågan är hur det blir när det är rattfylla också. Hoppas bara det blir så milt som möjligt tongue

Tack för svaret

rattyllan i sig är värre än olovlig körning så e det är det du kommer straffas för det kommer bli böter för din del i det hela dom kommer baka in allt i straffet ja och sen drar dom ditt lemp osså självklart minst 6 mån men troligast 1 år det varierar mvh

Vilket Jävla Liv Man För Konstigt Man Inte Dör :D

Vf svänga när man kan hänga
93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
seppD skrev:
Bmw_666 skrev:
seppD skrev:
tjena det lär inte bli nåt kännbart straff eftersom det är första gången så böter får du högst samhällstjänst eller villkorligt men med tanke på att du var ostraffad blir det troligtvis alternativ 1 böter har sjävl blivit tagen ett antal gånger för olovlig så du kan vara lugn

Jo men frågan är hur det blir när det är rattfylla också. Hoppas bara det blir så milt som möjligt tongue

Tack för svaret

rattyllan i sig är värre än olovlig körning så e det är det du kommer straffas för det kommer bli böter för din del i det hela dom kommer baka in allt i straffet ja och sen drar dom ditt lemp osså självklart minst 6 mån men troligast 1 år det varierar mvh

OKok.. du tror inte på fängelse eller ? är lite nervös över det...

MVH Kristoffer

Jägermeister
910 Inlägg
7 oktober 2007
Du kommer bara få böter för detta, sen flyttas dit körkort ca 6-12 månader.

Sen när du ska söka lämpen igen kommer du kanske få gå på leverprov ett par ggr för att utreda om du är lämplig för att få lämpen eller om du är alkoholist.smile

Du ska tänka på att när du får beslutet om att dom drar in lämpen så ska du söka det igen direkt när du får igen för lämpen flyttas from den dagen dom får in papprena, söker du fast om 2 år så kan dom äver då bestämma att du kan få vänta i ett år till.

I Finland tex så flyttas det from den dagen du begick brottet, en kille jag känner fick tillbaka sitt körkort redan före rättegången för det tog över 6 månader innan det kom upp i rätten.

Väldigt dumt att köra full men ingen är ju perfekt, så tycker inte du ska tappa nattsömnen för det för fängelse behöver du inte vara rädd för att få.
Senast redigerat av gemini78 (7 oktober 2007)

En gång är ingen gång...

.......
2 655 Inlägg
7 oktober 2007
DE SKJUTS FÖR LITE. allså har man så jävla lite vett att man kör då man har druckit då borde de ju va nackskott som straff, vet inte nå värre än folk som kör påverkade mad

100 Inlägg
7 oktober 2007
men jösses då =S

missar alla länken

http://www.vv.se/templates/page3____431.aspx

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

17 Inlägg
7 oktober 2007
fängelse får du ej men som nån annan säger så blir det gå till läkare och prata om dina alcoholvanor och sen prover dom kostar 1100 eller nåt sånt och det kan bli några gånger att visa att du ej e alkis så där kan det kosta en del osså ,mvh

Vilket Jävla Liv Man För Konstigt Man Inte Dör :D

29 Inlägg
7 oktober 2007
Har en kompis som belv tagen för rattfylla. Han blev tagen engång först när han hade somnat i bilen i en korsning. (på fyllan) så då blev han av med körkortet i i 3månader inget mer.. men under den tiden när det var 1vecka kvar tills han skulle få börja ta om det vart han tagen på fyllan igen (på gränsen till grov rattfylla) i en obesiktag bil och inget körkort. Då fick han "bara" böter på 9000kr.. inget mer... Han ångrar det extremt mycke idag.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 oktober 2007
hmm, folk på garaget.org verkar vara fruktansvärt hårt emot rattfylleri,'
men forkörning e någott de flesta sysslar med,?

rattfylleri så jävla korkat att man tycker sånna personer ska avlivas..
forkörning typ 40kmh mer än vad som är tillåtet är också sjukt korkat och de borde avlivas..
kan man avliva hundar som man tröttnat på/ kan man avliva människor som utgör fara för andra!

Jägermeister
910 Inlägg
7 oktober 2007
Avliva den här tråden nu innan det blir till ännu en tråd där alla moraltanter kan gnälla och spy ut sin galla...smile

En gång är ingen gång...

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Tack för alla svar iallafall smile Bara hoppas på det bästa.. Tackar

539 Inlägg
7 oktober 2007
vafan är det med er allihopa??? vi är alla människor... vem som helst kan göra fel... det räcker bara att öppna aftonbladet och läsa hur alla beter sig... jag tycker synd om Bmw_666 och vet precis hur det känns... dock vet jag inte hur mycket du kommer få...

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 oktober 2007
richardoo290 skrev:

Det är bara för anonymiteten här är så underbar att alla kan vara lagens änglar...

Braaaaap?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:

fan heller! Hoppas du aldrig får körkort!!!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

539 Inlägg
7 oktober 2007
DoWahDiddy skrev:
richardoo290 skrev:

Det är bara för anonymiteten här är så underbar att alla kan vara lagens änglar...

det var bra sagt:)

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Bmw_666 skrev:

Så extremt störd... Alla kan väll fan göra fel.. som dom andra skriver.. Du har till 99% säkerhet kört över 190kmh ngn gång.. det är samma brott nästintill.. större chans när en nolla som du sätter sig bakom ratten i dom hastigheterna !

Säger inte att det jag gjort är rätt eller bra.. Det är jävligt fel. Men lite medkänsla skadar ju aldrig...

956 Inlägg
7 oktober 2007
Han som hade bilen före mig körde full..Men han blev bara av med körkortet sitt..jaa och naturligtvis böter...Men mer än så blev det inte....Tror han var utan körkort i ett år...

eldus veldus

2 283 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:
seppD skrev:
Bmw_666 skrev:

Tack för svaret

OKok.. du tror inte på fängelse eller ? är lite nervös över det...

MVH Kristoffer

För att börja så var det riktigt korkat... Men det har alla redan sagt och jag hoppas du inte är så seg att du inte fattar det. En kompis hände samma sak körde rattfull körde in i en stolpe. Han hade inget körkort, fick det indraget typ ett år eller halv år 5.500:- böter och en söndrig bil. Detta är dock mycket lite för sånna som du ska få det värre... Han fick inte fängelse eller liknande ingen samhällstjänst eller något heller vilket är sjukt.

R.I.P. Michael Jackson!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Bmw_666 skrev:

Så extremt störd... Alla kan väll fan göra fel.. som dom andra skriver.. Du har till 99% säkerhet kört över 190kmh ngn gång.. det är samma brott nästintill.. större chans när en nolla som du sätter sig bakom ratten i dom hastigheterna !

Säger inte att det jag gjort är rätt eller bra.. Det är jävligt fel. Men lite medkänsla skadar ju aldrig...

Aldrig medkänsla åt en sån sak!!! Och nej jag har faktiskt inte kört över 190km/h! samma brott???? Jämför fan inte rattfylla med att köra för fort mad

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

DFFL
9 020 Inlägg
7 oktober 2007
Alla är moralkärringar så fort någon skriver en sådan här tråd.

Shit happens, nu så åkte han bara fast och körde inte in i en byggnad och tog livet av 17000 asylsökande norrmän på flykt från makt och rikedom.

Svara på hans fråga istället, jag kan inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök