2292
Sök

Rattfylla.

Vf svänga när man kan hänga
93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
ungefär 1 vecka sen åkte jag dit för rattfylla..

Tog bilen till en kompis. Det var inte grov rattfylla så det är klart.

Har inte fått körkortet än, är tidigare ostraffad. Pluggar. och är 18 år gammal..

Det jag är misstänkt för är: rattfylla, olovlig körning.

Vad skulle straffet för detta kunna tänkas bli med tanke på att jag är ostraffat sen tidigare.

Vet att det var jävligt dumt att köra bil och sådana kommentarer behöver jag inte.

Tackar på förhand. // Kristoffer

Os Difuntos
1 822 Inlägg
7 oktober 2007
synd att dödsstraffet är avskaffat för det e du värd.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

285 Inlägg
7 oktober 2007
hoppas du blir av med körkortet länge & får sjuhelvetes böter, Det är ett milt straff mot om du kört ihjäl någon pga ren jävla dumhet.

Uppenbarligen behöver du sådana kommentarer då du till att börja med gjorde det, sen att gå in på ett bilforum & skriva om det.
Senast redigerat av Ravestream (7 oktober 2007)

en satans jävla Volvo.

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
skrev jag att jag kört ihjäl någon ? Skrev väll att sådana svar avböjdes ?

Jättetacksam för moget folk som kan något om vad för straff jag kan få!

Smålänning
7 883 Inlägg
7 oktober 2007
Du kommer ju inte att få körkort förrän om några år i alla fall. Kanske inte på tio år...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

100 Inlägg
7 oktober 2007
Finns inget jag hatar så mycket som rattfylla...   så jävla lågt personligen tycker jag att du aldrig mer skulle få ta körkort och rejält med stryk... men så lever vi ju i sverige,,

jag vet vad du får..  indraget lämp och 6 månader i buren garanterat.. jag vet detta då jag hade en FÖRE DETTA polare som gjorde samma sak skulle dock bara flytta bilen från en parkeringsficka till sitt garage mitt emot..  helt ostraffad och han hade körkort.. men inte längre haha...   sen fick han 6 månader...   
och har vi då tur så blir du manshora på kåken med .......

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
HAHA 10 år... Maxstraffet är indraget 24 månader !

2 123 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:

Kan tänka mig att straffet blir 6-12 månaders fängelse för att det inte var grov rattfylla, du körde dessutom utan körkort så det är rimligt med något sådant som straff. Förmodligen får du väl fotboja eller villkorligt iaf så.
Böterna lär ju bli på en hel del iaf och det kan ju svida.
Måste dock hålla med ovanstående, fan så idiotiskt, vad tänkte du med ?
Rattfylla är så in i helvete idiotiskt, blir förbannade på folk som ens tänker på att sätta sig bakom ratten, alkohol och fordon går inte ihop.

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Megavirus skrev:
Finns inget jag hatar så mycket som rattfylla...   så jävla lågt personligen tycker jag att du aldrig mer skulle få ta körkort och rejält med stryk... men så lever vi ju i sverige,,

jag vet vad du får..  indraget lämp och 6 månader i buren garanterat.. jag vet detta då jag hade en FÖRE DETTA polare som gjorde samma sak skulle dock bara flytta bilen från en parkeringsficka till sitt garage mitt emot..  helt ostraffad och han hade körkort.. men inte längre haha...   sen fick han 6 månader...   
och har vi då tur så blir du manshora på kåken med .......

det är ju bara det att straffet förmildras ungefär hälften om man inte har körkort ! Man ska kunna ta ett större ansvar om man har kortet citerat av polisen....

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Bmw_666 skrev:

Kan tänka mig att straffet blir 6-12 månaders fängelse för att det inte var grov rattfylla, du körde dessutom utan körkort så det är rimligt med något sådant som straff. Förmodligen får du väl fotboja eller villkorligt iaf så.
Böterna lär ju bli på en hel del iaf och det kan ju svida.
Måste dock hålla med ovanstående, fan så idiotiskt, vad tänkte du med ?
Rattfylla är så in i helvete idiotiskt, blir förbannade på folk som ens tänker på att sätta sig bakom ratten, alkohol och fordon går inte ihop.

Håller med dig om att det är idiotiskt.. Men ibland tänker man inte. Vet att det var sjuhelvetes dumt.. Men det går ju inte att få ogjort.. Och gick det skulle jag göra vad som helst för att få det ogjort.. en stor del av straffet är bara hur man mår nu dagarna efter när man förstår vad man gjort ! Men tack för ett seriöst svar iaf !

285 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:

Nej men du KUNDE ha gjort så mycket enklare än om du varit nykter med tanke på att ditt omdöme var så passa illa så är frågan för hur du gjort om någon dykt upp framför dig.

en satans jävla Volvo.

100 Inlägg
7 oktober 2007
NEJ HAN KOM INTE UT på 6 månader så inget förmildrande !!  så va det för han och ni e i samma sits och då hade han ändå körkort,,

men ärligt talat du verkar riktigt dum i skallen så det kommer väl inte hjälpa på dig om du så får 20 år

hoppas du kör ihjäl dig själv bara istället för nån annan nästa gång du kör !

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

Sleeper
3 084 Inlägg
7 oktober 2007
vafan i england har dem gränsen vid 0,8 för rattfylla överhuvudtaget det som försämras mest är väl reaktionsförmågan men har man 0.5 promille i blodet så är det knappast märkbart att du kör sämre... snarare tvärtom hört att 2 glas? vin ska förbättra prestationsförmågan.

kan lova att det är mycket farligare att snacka i mobilen och köra än att ha en promille i blodet att köra
Senast redigerat av Sushikocken (7 oktober 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Megavirus skrev:
NEJ HAN KOM INTE UT på 6 månader så inget förmildrande !!  så va det för han och ni e i samma sits och då hade han ändå körkort,,

men ärligt talat du verkar riktigt dum i skallen så det kommer väl inte hjälpa på dig om du så får 20 år

hoppas du kör ihjäl dig själv bara istället för nån annan nästa gång du kör !

Men om du inte förstår vad jag skriver, Det blir en mildare straff om man INTE har körkort.. Enligt dig HADE din polare det......

En polares brorsa torskade för GROV rattfylla, han hade körkort... Han fick indraget 3 månader, 75 timmars sammhällstjänst och det var allt...

Det är klart det är olika från person till person, beetende vid gripandet, ålder, daglig sysselsättning osv... Så i samma sits sitter vi absolut inte !

17 Inlägg
7 oktober 2007
tjena det lär inte bli nåt kännbart straff eftersom det är första gången så böter får du högst samhällstjänst eller villkorligt men med tanke på att du var ostraffad blir det troligtvis alternativ 1 böter har sjävl blivit tagen ett antal gånger för olovlig så du kan vara lugn

Vilket Jävla Liv Man För Konstigt Man Inte Dör :D

93 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
seppD skrev:
tjena det lär inte bli nåt kännbart straff eftersom det är första gången så böter får du högst samhällstjänst eller villkorligt men med tanke på att du var ostraffad blir det troligtvis alternativ 1 böter har sjävl blivit tagen ett antal gånger för olovlig så du kan vara lugn

Jo men frågan är hur det blir när det är rattfylla också. Hoppas bara det blir så milt som möjligt tongue

Tack för svaret

Dieselgypsy
538 Inlägg
7 oktober 2007
Alla snackar om rattfylla. Låt mig säga en sak som är ännu värre än rattfylla! TRÖTTA FÖRARE. Det finns mycket mer trötta förare än rattfyllerister, och konsekvenserna av trötthet är värre än dom av rattfylla. Jag har tyvärr varit med om det för ofta, och kan som yrkesförare säga att jag man MÅSTE vara utvilad när man sätter sig i bilen. Det har varit nog ofta att jag har varit tvungen att parkera bilen och sova en stund enbart så jag inte skulle somna vid ratten.

Jag hoppas verkligen att man introducerar Tachografer i alla arbetsfordon, inte enbart bussar och lastbilar.

Varken rattfylleri eller trötthet är något jag godkänner, undvik detta så långt du kan!
Senast redigerat av TheDeadDorkster (7 oktober 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

CarCass
627 Inlägg
7 oktober 2007
Bmw_666 skrev:
HAHA 10 år... Maxstraffet är indraget 24 månader !

skön inställning, grattis!

Join the Evolution

100 Inlägg
7 oktober 2007
ok   men om du nu vet vad du får och är så insatt i det varför frågar du då det här inne ?

men men som sagt tiden får väl utvisa....

men jag står fast vid det jag sagt !

285 Inlägg
7 oktober 2007
http://www.vv.se/templates/page3____431.aspx

EDIT: Läs gärna mer om hur många som dör pga folk som sätter sig bakom ratten med alkohol i kroppen.

http://www.rattfylla.se/
Senast redigerat av Ravestream (7 oktober 2007)

en satans jävla Volvo.

Sök