2591
Sök

Hur går era bilar jämfört med andra som har likadant chiptrim.

37 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Tänkte höra om det är ngn som har saab 9-3(ver1) med chip från nordic uhr och hårdvaran som dem erbjuder, skriv gärna vad ni har för tider och laddtryck.

Varför jag skapar denna tråd är pga att jag har köpt en saab 9-3 (200hk original) och i den är det nordic uhr's steg 3 som ska ge 260hk 390 nM, men undrar om jag verkligen kan ha det, eftersom dem flesta som åker med inte tycker att han går som om den skulle kunna ha 260hk.
Men så klart tycker jag de.

kan tillägga att kompisens far har en saab 9-5 aero -07 (260hk) och drar ju han, kan man jämföra detta på ngt sätt? att jag med har 260hk då??

168 Inlägg
8 oktober 2007
har du en standardmapp eller har dem lagt en individuell mapp?

kör en bänkning så får du ju nummer

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

37 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
hasse83 skrev:
har du en standardmapp eller har dem lagt en individuell mapp?

kör en bänkning så får du ju nummer

jag har funderat på en bänkning,

angående mappar så vet jag inte, får väl ringa till dem, dem måste väl ha ngt kvitto, det enda jag har är ett certifikat på steg 3 att det verkligen är nordic uhr.

EDIT: http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning … sub_page=3
steg 3, det har jag, eller har certifikat på det iaf.
Senast redigerat av mind (8 oktober 2007)

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 oktober 2007
9-5 är en tung bil...

om vi jämför volvo S40 och S60 så åker S40 med 285hk lika med S60 på 350hk mest pga viktskillnaden....   det handlar inte bara om hästar utan kilo/hk

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

37 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
har mailat nordic uhr nu om denna fråga, dem har nog säkert ngt kvitto på reg nr när dem hade inne bilen. . .

Sök