Ravestream skrev:
Fan var är världen på väg ? man läser om mer & mer sånt här varje dag där folk knivhugger & slår folk,
Förr funkade det om det var illa med en riktig knytnävsfight när den ena låg ner så var det bra sen.
Tror det krävs fler aktiva poliser på gatorna samt att folk i allmänhet visar sig uta & visar vad man tycker om detta, grupper som går runt på kvällarna & visar att sånt här inte tillåts.
Ja, förr kanske det var så. Sedan är ju frågan hur länge sedan du menar med "förr", nu är det väl 10 år sedan jag blev knivskuren när jag gick emellan i ett slagsmål.
Så länge jag har varit "aktiv" så har det alltid förekommit knivar och puffror på gatan.
Men felet ligger inte i vad som finns där ute, felet ligger i huvudet på de som gör sådant här.
I de kretsar som jag umgåtts i har det alltid varit så att när någon går i backen så är det över, då har han fått tillräckligt.
Att stå och sparka på någon som ligger, eller ännu värre: slåss med olika vapen som knivar och puffror var aldrig varit aktuellt när Vi var ute.
Angående dödsmisshandeln på Kungsholms Hamnplan så har jag inte ord så det räcker att förbanna de unga killarna som gjorde det, men jag hoppas att de får sitt straff (vilket känns tämligen osannolikt med tanke på åldern i kombination med sveriges lagar...)
Och dödsmisshandeln av den 55årige handikappade mannen... värre idioter få man leta efter. Avsikten att döda honom är ju helt tydlig, och sättet dom gjorde det på visar att detta är sjuka människor som inte skall finnas ute i världen bland oss andra någorlunda normala människor...
Dödsstraff nämnde någon, jag hävdar att det inte räcker. Lås in dom resten av deras liv så har dom lite tid på sig att fundera på vad dem har gjort.