Klämde mig big time när jag var liten, på dagis. Glad att fingret satt kvar
Skulle racea mot en moped med min cykel som jag hade då, och trampade på så inihel**e och i ca 45 - 50 blås så hände någonting med cykeln, tror att framhjulet vek sig lite för mycket av sidledsbelatningen som blir när man trampar på stenhårt ståendes, så hela cykeln flög iväg typ och jag hade fastnat..
Resultat:
Skrapsår på hela vänstra sidan, hela toppen på stortån var bortskrapad. Cyklade därifrån till vårdcentralen som tack och lov låg bara typ 1,5 km därifrån och blev omplåstrad. Sen var det hem och byta till jeans och skor istället för shorts och sandaler. Skulle ju på calmar classic motor show, och det ville man ju inte missa sista året man hade fritt inträde
Har dock fortfaronde ont av knät ibland, och även någonting i ena foten säger ifrån ibland.
två år tidigare så skulle jag peta bort ett löv som satt på framgaffeln på cykeln och förde oljud, dum som jag var så stannade jag inte utan körde naturligvis in foten i ekrarna med sandaler på... Fattar inte att fotjäveln höll! slog bara av toppen på ena stortånageln...
Sen på moped, va ute på gamla soptippen här i kalmar och körde lite, piskade grus, kom ner för en backe med ett fint hopp nedanför om man håller rätt spår, hade ju cyklat nerför där flera gånger med mtb, så när jag kom med mopeden och va i luften skulle jag göra en helfästlig sladd, men glömde att jag körde moped, så i med handtaget på styret (frambroms) och full styrning för att få ut bakdelen, kom på fösent att det var frambromsen, så ner i backen och mopedjäveln slog säkert två varv i luften. Men denna gång så tappade jag taget i tid så jag blev sittande på backen
Körde hem på mopeden sen, startade på 1:a kicken efter smällen och var inte ens sne
Crescent Compact is the shit
De tror jag va allt... förutom småsaker då, som att köra skruvmejslar i näven och sånt. Konstigt att man inte brutit nått egentligen...