3676
Sök

Vad gör er förbannade bakom ratten?

ElectroRaggare
885 Inlägg
11 februari 2008
fritzo skrev:
Har en enkel sammanfattning....
Det finns inga medtrafikanter, BARA mottrafikanter

Så fruktansvärt rätt! smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

482 Inlägg
11 februari 2008
De som kör för långsamt typ 65 på 90 väg
Cyklister som är på vägen när det finns en cykelbana 10 meter åt sidan...hatar dom vill ta dom med dörren lr sätta en flugsmälla på backspelgeln som klatchar till dem i röven när man åker förbi dem.

just real power
no turbo shit

13 Inlägg
11 februari 2008
folk som åker 40 på 50 väg och 40 på 30 väg tycker jag är väldigt irriterande.
värför köra väldigt lagligt på en 50 sträcka men olagligt på en 30?

a.k.a aLan.
281 Inlägg
11 februari 2008
tycker det är jäkligt irriterande med folk som inte vet vart dom ska, som tvekar läänge innan dom blinkar snabbt som fan å kör i sista sekunden..

590 Inlägg
11 februari 2008
Blinka i rondeller brukar inte folk vara så duktiga på=)

5 198 Inlägg
11 februari 2008
Ajin skrev:
folk som åker 40 på 50 väg och 40 på 30 väg tycker jag är väldigt irriterande.
värför köra väldigt lagligt på en 50 sträcka men olagligt på en 30?

Gasen hakade  upp sej`?

1 878 Inlägg
11 februari 2008
1: gångtrafikanter som bara sprigner ut på övergångställena
2: Folk som inte vet vart dom ska i trafiken
3: Folk som kör 30-40 på 50 väg.
4: folk som inte blinkar
5: folk som tvekar alldeles för länge innan avfart (m.m)
6: folk som svänger ut precis framför en och sniglar upp i ynka 30km/h på 90väg så man får stå på bromsen. för att sedan hålla på tutan i evigheter och blåsa förbi.
7: bilar som stannar när folk står brevid vägen för att gå över. bara till att slänga i tutan och bli arg som fan. jävla idioter. var har ni lärt er tagit körkort?!?!
8: folk som inte kan fickparkera utan måste ställa sig så förbannat nära så det blir 3cm mellanrum.

idioter till att köra! upp med fingret och blås förbi!!

Smålänning
7 887 Inlägg
11 februari 2008
Jag blir aldrig förbannad i trafiken. Knappt ens irriterad... Bara att inse att alla har inte hjärnkapacitet och motorik att använda blinkers samtidigt som dom vrider på ratten och bromsar.

Alla har inte fysiken och reaktionsförmågan som krävs för att hålla hastighetsgränsen i bra väglag och god sikt.

En del har ben som somnar så att dom inte kan sänka farten på 70 - 50 eller 50 - 30...

Sen får man ju acceptera att vägverkets chefer skulle svälta ihjäl om dom tjänade mindre än 70 000 i månaden + bonus för att dom gör ett bra (hrm) jobb...

Ibland kan man dock sucka till över folk som tror att bara för att dom har dom nyaste däcken kan dom dra på i 150 blås i regna som inte torkaran hinner med... Tycker inte om när folk riskerar mitt och andras liv för att dom har brottom.

Själv så brukar jag ligga i 70 på 90 ibland på kvällarna/nätterna när man åker hem från någon polare. Givetvis så ökar jag farten om någon kommer bakom, men är man ensam på vägen är det skönt att ligga i 70 och lyssna på musik smile Ingen stress eller nånting smile

Så att ingen ska tro att jag är en jävla slökörare så ska jag tala om att jag ger alltid fullt på påfarter, lagen säger ju att man ska vara uppe i fart så ma inte stör trafikrytmen innan man kör på vägen, och jag håller alltid stenkoll på rödljusen så man kan sticka direkt. Dessutom så håller jag ALLTID trafikrytmen. Varesig den går i 90 eller 140 på 110.

Sen har jag kört budbil, så vissa hastighetsöverträdelser har väll jag också gjort wink Dock så klandrade jag aldrig någon som låg i 110 på 110-väg när jag kom brakande i 140 kanske wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

NDE Level IIA Technician/Analyst
40 Inlägg
2 juli 2008
60-åkare borde det vara skottpeng på.

Sen sånna som har nollkoll på vad det betyder när det på 70-väg står en liten tilläggsskylt med tid tex 7-15 under en 50-skylt, vilket enbart gäller helgfri måndag till fredag när det bara står på en rad i svart.

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge

3 059 Inlägg
2 juli 2008
Stör mig på sånna som inte kan läsa stoppskyltar fast att det är fri sikt o bara kör ut.

811 Inlägg
2 juli 2008
Bakom styret på motorcykeln... ALLA BILISTER

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

689 Inlägg
2 juli 2008
Såna som kör ca 20 km för sakta o mitt i vägen, alltså gamlingar

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 juli 2008
Finns mycket man blir arg på tyvärr.
Mest är det folk som inte blinkar när man står i en korsning och väntar på att få komma ut. Helt plötsligt svänger dom bara in och man får vänta längre. hmm

Sen alla som har dessa satans dimljus på med halvljus kvällstid. Har ni det och möter mig får ni räkna med att bli bländade tillbaks.
Och xenonlampor.... Vem fan var det som sa att dom skulle blända alla andra? Finns dock vissa som inte bländar lika mycket som andra.
Men t.ex nyare mercedes, fy faan... Som sagt, bländas jag så bländas ni.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

120 Inlägg
3 juli 2008
Ricky skrev:
1# sådana som slickar röv

2# folk som kör om för sen svänga av vägen 200m längre fram.

3# folk som inte gasar upp i hastighet utan ligger och fis kör

4# Blinkers verkar inte funka på nya bilar.

Allt det och sånna som inte kan hålla hastigeten utan pendlar hela tiden så man får bromsa och gasa som en annan jävla jojo

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se

Studerande
727 Inlägg
3 juli 2008
oj:\. jag stör mig på när man är i motorvägen med ganska hög hastig het, vi säger runt 140km/h så kommer en bil med far 110km/h framför dig, så du måste bromsa och tuta... detta hände för ett par dar sen. :\

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 juli 2008
Jag stör mig på turister,gamlingar och folk med bilar utan blinkers.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

3 juli 2008
det enda jag stör mig på är poliser i trafiken... allt annat går

ElectroRaggare
885 Inlägg
3 juli 2008
rough_boy skrev:
Bakom styret på motorcykeln... ALLA BILISTER

Bakom ratten i bilen.... De FLESTA Mcförare.

Folk med rondellsjukan (dvs oförmåga att köra bil i rondell)
740raggare (idiotkör där man skall vara försiktig och ligger ofta bakom och hetsar..)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 juli 2008
oj oj skirver inte allt blir för mycket och g.orgs servrar skulle crasha roll

folk som inte blinkar vid filbyte/svägning
dom som kör om sen svänger 100 framåt
folk som slänger sig ut när dom ska köra om en annan bil när jag redan påbörjat en omkörning och ligger nästan jämsides
straffbilister som visar fingret/tutar/blinkar med helljus när man kör lite för fort
listan kan göras lång men den blev kort nu

ElectroRaggare
885 Inlägg
3 juli 2008
xXchamXx94 skrev:
oj:\. jag stör mig på när man är i motorvägen med ganska hög hastig het, vi säger runt 140km/h så kommer en bil med far 110km/h framför dig, så du måste bromsa och tuta... detta hände för ett par dar sen. :\

Kommer från 14åringen.... big_smile

Sök