jag gör ju det
Uppdateing igen då!
jag började med att svetsa dit flexröret på dp:n sen gjorde jag en grymt diskret kona för besiktning/gatkörning..
sen kapade jag av balken som jag svetsat och grejat med för att få dit huvlås samt grillfästen..
det var ju som sagt en bra ide på gång.. nu blir kylaren lutad framåt och får på så vis lite avstång till turbo/grenrör. samtidigt som jag får dit fläkt på rätt sida. iden kommer från garaget polarna som också håller på att bygga lite leksaker:D
precis som jag trodde så vart det svårt att stänga helt plötsligt:D men det löste sig med min kompis vinkelslipen
helt plötsligt stog jag där utan fästen till varesig ic eller stötfångar/grillen..
men med lite fyrkantsprofil och uppfinelserikedom så löste det sig:D
jag ska inte säga att det vart luftigt men det vart iallafall bättre
nu hänget stötfångaren i sina nya fästen! jag har ju allämnt plockat allt fram och tillbaka hela dagen för att få till detta men nu är det nästan klart! lite finslip bara:)
Uppdatering igen då!
det så ju lite tråkigt ut när jag bara hade kapat av så det fick bli lite finslipning..
Jag och min kompis vinkelslipen gjorde lite mer plats på vänstersidan för tryckrör osv med
Jag har länge tyckt att luftröret var opraktist.. det gick ju inte att få bort filtret utan att riva fronten..
Ny bil ny lösning:D nu sitter det en siliconböj på slutet så att jag får bort röret lätare när jag vill
även tryckröret platsar ju! det är gammalt dt med som synes
när jag kapade bort den där sista biten från sugröret så fick jag en sån genialisk ide:D
hmm varför inte liksom!?
ja detta är ju inte så svårt..
sakta men säkert växer det fram! upp för att måtta/Punkta ner för att svetsa.. bit för bit så kapas svetsas och byggs det fram ett litet slutrör på systemet..
så långt blev det.. nu ska en v-bandsfläns dit och sen ska det vara skarv mellan bes/gata och systemet för bana.. alltså kat icke kat..
ja det blev snett:D men det ska slipas lite tilll så att det blir rakt
sen så kapade jag ur lite till plast på stötfångaren.. perfekt designe för att ta bort ribborna som satt där org. nu ser det org ut och effekten att den blir lite fallskärm slipper jag
kanske ser lite höre ut men det kan jag offra
aha oljekylare är bra att ha
nu har den fått lite upphängning med
vattenpumpen.. inte helt bestämd än men den skulle ju kunna hänga här
sitter med stripes just nu ..
tryckrör med dump.. det ska nog byggas om lite..
plockade isär kardan för att den ska kortas.. vet inte av vem än.. inte fått tag på någon som kan..
ja jag är lite klantig ibland
mina händer samarbetar inte med varandra jämt !!
idag avslutade jag med att styla kärran lite!
ett klistermärke i mängden
det var allt just nu Mvh Mats