2294
Sök

Hur många hk pallar t5`an

56 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Tjenna
Som rubriken lyder, hur många hk klarar en volvo 850 t5 med orginal drivlina. De jag syftar på då är hur mycket växellåda Drivaxlar etc klarar av. Min tanke är att ha runt 300hk, klarar den det utan att behöva förstärka drivaxlar o växellåda etc.

80 Inlägg
15 oktober 2007
300hk är nog inget problem för drivlinan, har hört att växellådan ska klara uppåt 400-500hk men är inte säker, du kan ju kolla på
www.turboperformanceclub.com

/clayton

329 Inlägg
15 oktober 2007
Manuella pallar mer än automaten ifall du ej hade koll på de.

vh (c:

24 Inlägg
15 oktober 2007
Bjerse skrev:
Tjenna
Som rubriken lyder, hur många hk klarar en volvo 850 t5 med orginal drivlina. De jag syftar på då är hur mycket växellåda Drivaxlar etc klarar av. Min tanke är att ha runt 300hk, klarar den det utan att behöva förstärka drivaxlar o växellåda etc.

finns dom som kör med över 850hk med orginal drivaxlar ooch orginallåda visserligen förstärkt med quaife diff

plattsättare!
804 Inlägg
15 oktober 2007
sry om ja lånar tråden men hur mycket kan en automat hålla för ungefär? nu men ja om man vill bygga vidare på sin 850 smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

5 710 Inlägg
15 oktober 2007
Pusslar in ett inlägg som vart på villovägar....:

atech skrev:
du får fixa nytt oljekyl till lådan plus täta oljebyten så funkar det lite längre än 350hk
men jag har inte hört nån som har över 400hk med sin volvo automat

MVH Jonas
..............

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 oktober 2007
Automatlådan brukar ge sig nånstans mellan 320 och 350hk.
Med en ny oljekyl som jonTe skrev kommer du till strax under 400hk om du har lite tur.

Runt 300hk klarar du med orginalprylarna. Ska du däremot högre än så måste du börja byta delar.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

56 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
a okej. tack för svaren;), men sen undrar jag en till sak, vet i oförsig inte om jag får ta upp det här, men de jag undrar är hur mycket försäkringen kostar på en t5, jag är 17, men kommer att ha försäkrigen på min pappa eller mamma.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 oktober 2007
Bjerse skrev:
a okej. tack för svaren;), men sen undrar jag en till sak, vet i oförsig inte om jag får ta upp det här, men de jag undrar är hur mycket försäkringen kostar på en t5, jag är 17, men kommer att ha försäkrigen på min pappa eller mamma.

Mm, skenförsäkra och gör allt dyrare för oss andra.
Eller riskera att inte få ett öre sen när du krockar eller blir bestulen.
Men detta är inte rätt diskusion här, finns redan trådar om just det, så börja inte argumentera om det här. Den som vill klaga på detta kan skicka ett pm om dom vill diskutera det mer smile

Kan iaf säga att jag är 20 år, bor i lägenhet utan garaget och har bilen skriven på mig.
Betalar strax under tusenlappen / månad för en halvförsäkring.
Ungefär 700kr / månad blir det med bara trafik.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
16 oktober 2007
Varför ens ta upp försäkringar? finns nog ingenting som har med bilar att göra som är mera individuellt som försäkringar...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 oktober 2007
racing-jimpa skrev:
Varför ens ta upp försäkringar? finns nog ingenting som har med bilar att göra som är mera individuellt som försäkringar...

Och om man ska göra det så tar man iaf det i en annan forumdel smile

Men jag håller med, försäkringar är som skostorlekar. De är olika från person till person.

Sök