sik skrev:
Racing_ skrev:
Inge fel på Biltemas Olja... Jag har kört me de i tävlingsbilen o inte fan har den rasat än:P
Har du bänkat bilen och sen kört med biltema. och kört bra länge och bänkat igen. Skulle garanterat se förlust mot dyrare olja då rent effektmässigt!
Varför är olika Whiskey dyrare än andra? Den billigare är säkert bättre! Varför oljetråden kommer upp jämt är konstigt men många verkar vara blåögda och jämföra en Fiat med en Ferrari (båda börjar juh på F) Precis som eran åsikt Olja är ju Olja och biltema är bäst?!?!
Hehe, måste nästan hoppa in i disskussen nu då jag läst med nöjje i den.
(Själv kör jag med Quakerstate och castrol. ..dyr olja)
Bara för att en olja är billig innebär detta INTE att den smörjer sämmre!, bara att det inte är samma pris på råvarorna som används i den! (Ev. även vem som säljer.)
En lågpris olja kan smörja jämnvärdigt eller rent av bättre än en dyr olja men tex. inte ha samma livslängd som en dyr olja.
Att påstå att man skulle bänka en tävlingsbil före och efter är ju det fånigaste jag hört då det är klart som korvspad att en tävlingsbil slits vet ju vem som hellst!
(Om man byter olja ofta så har ju livslängd inte så stor betydelse!)
Ingen har väl sagt att biltema är bäst? -möjligtvis att det är ett bra alternativ.
Oljor klassas in i kategorier om hur bra oljan är i smörjningsgrad. 1.2.3.4.5 tex.
Minns jag rätt så har biltema inte klassats sämre än oljor som är flera grr så dyr.
Däremot är det inte sagt att biltema oljan klarar av en samma bytesintervall för det.
Wisky gillar jag iallaf. Lord Calvert och den är inte dyrast heller.
/MVH Raz