2400
Sök

hur lågt är lagligt?

644 Inlägg
20 oktober 2007
nosferato skrev:
Pellefax skrev:
Ingen del av bilen får ta i marken om du får punktering.

seriöst?var hittar du den regeln,mest så man får d på papper.

Det står i SFRO handboken,antar att dom plockat det från VV eller SBP..

1 268 Inlägg
20 oktober 2007
Dom gillar ju smälla upp gupp här å där och dom är inte identiska me varandra... olika höjd på dom... så jag undrar hur ni "low" riders klarar detta?

439 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
LazerHawke skrev:
Dom gillar ju smälla upp gupp här å där och dom är inte identiska me varandra... olika höjd på dom... så jag undrar hur ni "low" riders klarar detta?

bra fart kommer du över allt

old,low and slow....

Klyphuggare
328 Inlägg
20 oktober 2007
evilaudio skrev:
nosferato skrev:
evilaudio skrev:
våran chevelle har tok låga Headers så dom koma inte upp på "bromsprovaren" me bilen men då tog dom bara ut den å körde den en sväng för å testa att dom funka.. smile

väldigt snälla bes män också kanse,el du muta me en flaska brännvin?
skulle aldrig funkat här hemma o göra så.

de står på besiktningspappret typ: bromsprov ej utfört i testbänk. utförd på annat vis. godkänt.

Just precis alternativt bromsprov blir det. Fick det på hundkojan och till nästa besiktning ska jag ha den ännu lägre så jag med säkerhet slipper ner i bromsprovarn.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

145 Inlägg
20 oktober 2007
Har du en helbilsgodkänd (vad heter det nu igen?)  bil, så får du väl inte ändra stötdämpare / fjädring, så om bilen är längre än orginal är den inte godkänd.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 oktober 2007
LazerHawke skrev:

snedda eller omväg....

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
_Andrew_ skrev:
Har du en helbilsgodkänd (vad heter det nu igen?)  bil, så får du väl inte ändra stötdämpare / fjädring, så om bilen är längre än orginal är den inte godkänd.

Nej, men det brukar inte göra något.

Såvitt jag vet finns det inga regler, kommer du fram är det grönt. Min front klarar inte vissa väggupp osv, men det är bara att ta lite omvägar wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

439 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
med ett annat ord finns det ingen lag el regel som bestämmer hur låg en bil får lov att vara?

old,low and slow....

Professor
126 Inlägg
23 oktober 2007
Enligt vägverket så finns det inga bestämmelser på hur låg en bil får vara.

Det har jag papper på så det ska jag spara smile

* Voff voff *
10 774 Inlägg
23 oktober 2007
_Andrew_ skrev:

Efter 1/10-06 får man sänka även helbilsgodkända fordon!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

3 123 Inlägg
23 oktober 2007
Brådhis skrev:
_Andrew_ skrev:

//Brådhis

Oj, det var roligt att höra big_smile

Vad är det för förändringar som skett i helbilsgodkännandet, kan du länka till dem?

Gäller förändringarna bara fordon producerade efter 1/10-2006 eller gäller det alla helbilsgodkända bilar?

Skedde ytterligare ändringar av helbilsgodkännandet?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 oktober 2007
viccoA skrev:
Oj, det var roligt att höra big_smile

Vad är det för förändringar som skett i helbilsgodkännandet, kan du länka till dem?

Gäller förändringarna bara fordon producerade efter 1/10-2006 eller gäller det alla helbilsgodkända bilar?

Skedde ytterligare ändringar av helbilsgodkännandet?

Ja det skulle jag också vilja veta!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
23 oktober 2007
det ska vara lågt..jag kan inte svänga förens det tar i tongue skrapar nått jävulskt i mina däck

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

671 Inlägg
23 oktober 2007
avstickare: hur låg front kan man ha för att klara väggupp? 5cm?

Second is the first loser

DaViper
23 oktober 2007
Jag har 5 cm under Viperns front och klara inte alla typer av vägbulor men det beror ju lite på hur långt din front sticker ut, hur långt det är till hjulen....

2 924 Inlägg
23 oktober 2007
Brådhis skrev:
_Andrew_ skrev:

//Brådhis

... hoppas det stämmer men vart har du fått den uppgiften ifrån? roll

~ Life is short, have FUN! ~

671 Inlägg
23 oktober 2007
DaViper skrev:
Jag har 5 cm under Viperns front och klara inte alla typer av vägbulor men det beror ju lite på hur långt din front sticker ut, hur långt det är till hjulen....

mm jo det e klart... jag har väl ungefär lika långt till hjulen som du kan jag tänka.

Second is the first loser

170 Inlägg
23 oktober 2007
Det låter så "gott" när plasten tar i  fy men vägbullor gillar jag inte får kolla vägen vart jag än åker Sedan lagligt det är väl som de flesta skriver det beror ju på bes killen
gillar han styling bilar så ok om inte vet i

"Realizing your dream"
www.jkr.nu

Sök