vad är felet på dom som kör volvo 740.

RobinMoberg
22 oktober 2007 ·

richardoo290 skrev:

RobinMoberg skrev:

p2p skrev:

du e rätt jävla efterbliven va? du kör runt i en jävla volvo atraktor  som ser ut som fan o babblar på som fan i alla möjliga trådar om hur bra bmw är?? du måste ju fan vara riktigt korkad .. mm men skaffa dig en riktig bil som du har råd o köpa sen äga SJÄLV sen trimma den kan vi se hur många roliga volvos som k****ar upp din Bmw ordentligt




Förlåt moderatorer för språket men vissa behöver d

nej jag är inte korkad, det enda jag inte förstår är varför du försvarar volvo 740 och menar att de är så himla bra. och ja när jag blir 18 så SKA jag köpa en bmw eller merca, för inte fan ska ja ha en 740 iaf !lollollol

men snälla...  när du växer upp märker du men ja kan försöka förklara iallfall...

du kan ha hur bra utbildning som helst..  det skiter arbetsgivarn i..  (nästan)  om du har MVG eller G i alla ämnen spelar absolut ingen roll...  vad nästan alla vill är att du har ett par års erfarenhet inom yrket..  ganska svårt att börja jobba då va?

vad man får göra i början är att ta riktiga jävla skittjobb, eller försöka "genom kontakter o vänner"  klämma sig in på ett hyfsat arbete..  som tex: butiksbiträde eller liknande...
sen jobbar man sig uppför stegen...  när du e mellan 18-20 är det för "nästan alla" mkt mkt svårt att köpa ny  fin bil...  som de flesta av oss kommer du köpa dig en bil i 10-20 tusen kronors klassen..  och sen ska den försäkras och skattas varje år...  och sen bensinkostnader... hyra på lägenheten.. mat som ska köpas flickvännen ska ha skor.. och morsan din fyller år och nu e du vuxen och ska köpa nått fint.. osv....  har du så mkt pengar?  vill du verkligen spendera så mkt isåfall på en bil? ... 

som sagt..  väx upp innan du argumenterar på ett forum!  hade jag vart moderator på denna sidan skulle jag bannat dig nu så jävla dumt och mesigt och fjortis-aktigt du skriver..

VÄX UPP!

allt jag gjort är att svara på frågan "vad är felet på dom som kör volvo 740".roll inte har jag bett dig hålla föredrag om hur man tjänar pengar bäst...hmm om du nu vet hur man gör så varför inte göra det så du får råd till en liiiiite roligare bil än en volvo 740... tycker jag, låt mig ha mina "dumma" åsikter då, detta är faktiskt ett forum. ta å skriv nån snäll kommentar du ist om min fiiiina a-traktor big_smilebig_smile

richardoo290 VOLVO for life..
22 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

RobinMoberg skrev:

richardoo290 skrev:

RobinMoberg skrev:

nej jag är inte korkad, det enda jag inte förstår är varför du försvarar volvo 740 och menar att de är så himla bra. och ja när jag blir 18 så SKA jag köpa en bmw eller merca, för inte fan ska ja ha en 740 iaf !lollollol

men snälla...  när du växer upp märker du men ja kan försöka förklara iallfall...

du kan ha hur bra utbildning som helst..  det skiter arbetsgivarn i..  (nästan)  om du har MVG eller G i alla ämnen spelar absolut ingen roll...  vad nästan alla vill är att du har ett par års erfarenhet inom yrket..  ganska svårt att börja jobba då va?

vad man får göra i början är att ta riktiga jävla skittjobb, eller försöka "genom kontakter o vänner"  klämma sig in på ett hyfsat arbete..  som tex: butiksbiträde eller liknande...
sen jobbar man sig uppför stegen...  när du e mellan 18-20 är det för "nästan alla" mkt mkt svårt att köpa ny  fin bil...  som de flesta av oss kommer du köpa dig en bil i 10-20 tusen kronors klassen..  och sen ska den försäkras och skattas varje år...  och sen bensinkostnader... hyra på lägenheten.. mat som ska köpas flickvännen ska ha skor.. och morsan din fyller år och nu e du vuxen och ska köpa nått fint.. osv....  har du så mkt pengar?  vill du verkligen spendera så mkt isåfall på en bil? ... 

som sagt..  väx upp innan du argumenterar på ett forum!  hade jag vart moderator på denna sidan skulle jag bannat dig nu så jävla dumt och mesigt och fjortis-aktigt du skriver..

VÄX UPP!

allt jag gjort är att svara på frågan "vad är felet på dom som kör volvo 740".roll inte har jag bett dig hålla föredrag om hur man tjänar pengar bäst...hmm om du nu vet hur man gör så varför inte göra det så du får råd till en liiiiite roligare bil än en volvo 740... tycker jag, låt mig ha mina "dumma" åsikter då, detta är faktiskt ett forum. ta å skriv nån snäll kommentar du ist om min fiiiina a-traktor big_smilebig_smile

tss,  du förstod inte ens va ja nyss skrev till dig..

lycka till me din bmw sen när du fått körkort...  eller vänta!  dom ska införa iQ test på teoriprovet nu så det blir nog inget körkort för dig ändå big_smile

RobinMoberg
22 oktober 2007 ·

richardoo290 skrev:

RobinMoberg skrev:

richardoo290 skrev:

men snälla...  när du växer upp märker du men ja kan försöka förklara iallfall...

du kan ha hur bra utbildning som helst..  det skiter arbetsgivarn i..  (nästan)  om du har MVG eller G i alla ämnen spelar absolut ingen roll...  vad nästan alla vill är att du har ett par års erfarenhet inom yrket..  ganska svårt att börja jobba då va?

vad man får göra i början är att ta riktiga jävla skittjobb, eller försöka "genom kontakter o vänner"  klämma sig in på ett hyfsat arbete..  som tex: butiksbiträde eller liknande...
sen jobbar man sig uppför stegen...  när du e mellan 18-20 är det för "nästan alla" mkt mkt svårt att köpa ny  fin bil...  som de flesta av oss kommer du köpa dig en bil i 10-20 tusen kronors klassen..  och sen ska den försäkras och skattas varje år...  och sen bensinkostnader... hyra på lägenheten.. mat som ska köpas flickvännen ska ha skor.. och morsan din fyller år och nu e du vuxen och ska köpa nått fint.. osv....  har du så mkt pengar?  vill du verkligen spendera så mkt isåfall på en bil? ... 

som sagt..  väx upp innan du argumenterar på ett forum!  hade jag vart moderator på denna sidan skulle jag bannat dig nu så jävla dumt och mesigt och fjortis-aktigt du skriver..

VÄX UPP!

allt jag gjort är att svara på frågan "vad är felet på dom som kör volvo 740".roll inte har jag bett dig hålla föredrag om hur man tjänar pengar bäst...hmm om du nu vet hur man gör så varför inte göra det så du får råd till en liiiiite roligare bil än en volvo 740... tycker jag, låt mig ha mina "dumma" åsikter då, detta är faktiskt ett forum. ta å skriv nån snäll kommentar du ist om min fiiiina a-traktor big_smilebig_smile

tss,  du förstod inte ens va ja nyss skrev till dig..

lycka till me din bmw sen när du fått körkort...  eller vänta!  dom ska införa iQ test på teoriprovet nu så det blir nog inget körkort för dig ändå big_smile

tack:) lycka till med din 740 see you in backspegeln xD

Rlundgren Långtradarchaffis
22 oktober 2007 · 224 Inlägg

Jaha då va de dags igen. Sandlåde nivån...hur fan orkar ni sitta o diskutera en sån skitsak ens? Låt dom som vill åka 740 göra de, o låt dom som tycker sin 740 är snygg tycka de. För de finns faktist väldigt många fina o fräscha 740, absolut inget fel på dom bilarna.

Men angående den här tråden föreslår ja ett lås, innan det här urartar i Drivebyshooting eller grov misshandel eller nått liknande lol

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
22 oktober 2007 · 148 Inlägg

inge fel på d tongue men e ju inte så roligt chassi men många gillar dom väl inte för finns många bönner som trimmar skiten ut dom åker från andras dyra pizza races mm smile tror ja e orsaken skiter i vilket låter alla ha vilken bil dom vill.. alla tycker vi olika. åh e väl inte vad för bil man har som räknas här e väl intresset har vi ju alla samma sen om e volvo eller japanskt spela d roll? //micke

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
t5henke
22 oktober 2007 · 111 Inlägg

Fattar inte att man kan störa sig så mycket på vad folk kör för bil!!!!!!!!!! Helt otroligt!
En del gillar merca andra bmw somliga volvo.. Att man orkar bry sig!

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
22 oktober 2007 · 548 Inlägg

NiclasT skrev:

MikeAero skrev:

NiclasT skrev:
Jag kör 740 för att jag kan klämma mig igenom överallt med den, för att alla är rädda om sina bilar, utom jag. Jag kör 740 för att den kostar mig knappt någonting att köpa, äga och köra. Jag kan sparka in dörren på den om jag blir förbannad, en ny kostar en 500 spänn på skroten. Jag kan köra den utan vatten i en vecka utan att den går sönder. Jag kan sätta mig i den med oljiga händer och kläder, jag kan röka i den, jag kan använda den som papperskorg, jag kan leka av mig med den när det är blött eller köra lite rally på grus utan att NÅGONSIN oroa mig för att det blir dyrt att laga om den går sönder.

Här är ett praktexempel på varför 740-ägaren har fått stämpeln! De som tänker så här! Det är de som märks mest! Har absolut inget emot 740 personligen! Hade kunnat tänkt mig ett fint exemplar och göra vackrare!

De som märks mest? Jag kör min bil fram och tillbaka från jobbet, annars kör jag Volvo S80, känns skönt att slippa byta om från arbetskläder till vanliga kläder för att bara köra hem.. Volvo 740 är den perfekta bilen för den som vill kunna ta sig från punkt A till punkt B!

De som märks mest är dom som står och burnar med sin 740 överallt, vilken tid på dygnet som helst, som sitter med arslet ut genom rutan och dricker folköl med Eddie Meduza på högsta volym....

Nä inte just du kanske, men den attityden! Men som jag skrev i mitt andra inlägg så ligger vi på samma nivå! Det finns ju de som åker runt och skiter fullständigt i hur de beter sig och ser ut! Där av stämpeln! Inte alla 740-ägare men många åker tyvärr med i skräpet!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Jimmy_N Makaronborrare
22 oktober 2007 · 993 Inlägg

RobinMoberg skrev:

Joo skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

HAHA Du är ganska patetisk, du är 16 år (är du ens det?) och har inte ens tagit Traktor körkort än haha, vad fan vet du om pengar? vänta tills du börjar tjäna dina egna pengar och inte sitter hemma i ditt pojkrum och lever på mamma och pappa, hur länge fick du skrika på pappa innan han gick med på att köpa dig en fjortis traktor? vad gör du ens på denna sidan din mes? sitter och kommenterar andras bilar och säger att dom är skit så har du ingen egen, och så sitter du och försvarar merceders, visst du är säkert uppväxt med det ocjh då älskar man ju dom bilarna, men oj vilken fin merca som står bakom din fjortis traktor, hur gammal är den? från 1985? och värdet ligger på ca 15,000 och så påstår du att andra är fattiga, Risig fjortis traktor och risig Merceders, det är vad ni i eran familj verkar ha, ni verkar vara jätte rika ni, haha!!

Väx upp din pojkspoling och skaffa dig ett jobb och köp dig en bil, sen kan du komma och argumentera med andra bilägare.

å va vill dudå din wannabe ? ta ut på mig att blev mobbad i mellanstadiet eller vad ?lollol min traktor är inget fjortis åk !! HAHAH de e du som e en fjortis grabben.. btw mercan är inte värd 15000!!! den kosta 7000 med skatten betald...(4200) smile den e inte direkt vårt flåd åk, men den är i vilket fall bra mycket mer "status" som du värkar villa uppnå med dina 740 fasoner... tongue plus jag arbetar in mina egna pengar. ägd fjolla.

Kan väl inte påstå att det är så mycket mer status på Bmw/Merca från det årtiondet som 740 tillverkades. Däremot så tycker jag man åker fan så mycket goare än i en skramlig 740. Men jag är ändå på jakt efter en 740 nu i vinter att ha lite roligt med i halkan smile

Jimmy_N Makaronborrare
22 oktober 2007 · 993 Inlägg

FireTraXX skrev:
Anledningen till att jag avskyr Volvo 740 och de som kör Volvo 740 är för att GENERELLT sett, så är det flottiga bondsvin som kör bilarna och de är bland det värsta släkte jag vet.

Men samtidigt så är det en kille på jobb som kör 740 och är hur trevlig som helst.

Plus att jag tycker att det är fan den fulaste bilen som nånsin har serietillverkats, men man ska väl inte bli arg för att Volvo gör beslut på firmafester.

Haha då kan du tänka dig in hur jag hade under min gymnasietid.
Jag läste naturbruk inriktning mot skogsbruk och på den skolan fanns ingenting annat än wunderbaum stinkande 740is. Min första bil var tyvärr också en volvo. Äckligt slö men opec ländernas bästa vän var den. Sålde skiten och köpte en Bmw 518 E28 i stället. Fick ständigt höra dumma kommentarer om att jag var lite mer fin i kanten, blattebil osv. Efter det så har jag också svårt för den typen av Volvoraggare. Inget ont om Volvo entusiaster i övrigt

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
22 oktober 2007 · 2 252 Inlägg

vafan är de med folket på detta forum ?!, jovisst de är mkt drägg som hänger ute me sina 740, sänkta i backen o dåligt dunka dunka, men visst fine for me, orka hålla på irritera sig över andra? , o dom som kör 740 me dunka dunka o folköl, jag tror nog dom tjänar egna stålar, skulle dom få nått betalt tror jag inte dom skulle fara runt i rostig 740 ?

men egentligen, de är INGET fel på volvo 740, visst den är inte sp snygg längre, men som sagt vilken bil från -80 är de nu ??  men däremot var den helvetes fin när den rulla ut från fabriken, o som sagt, de är en bil som jävligt bra att flytta sig mellan A o B, och de kan ingen säga emot.. men visst jag hade kunnat köpa mig en 740, men jag gör inte de, jag sparar mina egen förvärvade pengar till en bättre bil..

Btw RobinMoberg : vafan lägg av pojkfan, varken 740 eller eran merca har " status "  i dags läget,o ingen av er är fjortisar, ni är bara lite mer intelligens befriade än alla andra..

Moderator : stäng nu ner denna fullt menings lösa tråd.

Senast redigerat av The_Mechanic (22 oktober 2007)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
klimpan
22 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

kan man bara inte aceptera att alla ha olika smak ska det vara så svårt att förstå.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Rallyhalle
22 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

RobinMoberg skrev:

richardoo290 skrev:

RobinMoberg skrev:

allt jag gjort är att svara på frågan "vad är felet på dom som kör volvo 740".roll inte har jag bett dig hålla föredrag om hur man tjänar pengar bäst...hmm om du nu vet hur man gör så varför inte göra det så du får råd till en liiiiite roligare bil än en volvo 740... tycker jag, låt mig ha mina "dumma" åsikter då, detta är faktiskt ett forum. ta å skriv nån snäll kommentar du ist om min fiiiina a-traktor big_smilebig_smile

tss,  du förstod inte ens va ja nyss skrev till dig..

lycka till me din bmw sen när du fått körkort...  eller vänta!  dom ska införa iQ test på teoriprovet nu så det blir nog inget körkort för dig ändå big_smile

tack:) lycka till med din 740 see you in backspegeln xD

Tills dess får du se röven på alla fina 740:is bli mindre å mindre i din så kallade "epa" big_smile

RobinMoberg
22 oktober 2007 ·

The_Mechanic skrev:
vafan är de med folket på detta forum ?!, jovisst de är mkt drägg som hänger ute me sina 740, sänkta i backen o dåligt dunka dunka, men visst fine for me, orka hålla på irritera sig över andra? , o dom som kör 740 me dunka dunka o folköl, jag tror nog dom tjänar egna stålar, skulle dom få nått betalt tror jag inte dom skulle fara runt i rostig 740 ?

men egentligen, de är INGET fel på volvo 740, visst den är inte sp snygg längre, men som sagt vilken bil från -80 är de nu ??  men däremot var den helvetes fin när den rulla ut från fabriken, o som sagt, de är en bil som jävligt bra att flytta sig mellan A o B, och de kan ingen säga emot.. men visst jag hade kunnat köpa mig en 740, men jag gör inte de, jag sparar mina egen förvärvade pengar till en bättre bil..

Btw RobinMoberg : vafan lägg av pojkfan, varken 740 eller eran merca har " status "  i dags läget,o ingen av er är fjortisar, ni är bara lite mer intelligens befriade än alla andra..

Moderator : stäng nu ner denna fullt menings lösa tråd.

okej då vet jag polis utredarN

RobinMoberg
22 oktober 2007 ·

Rallyhalle skrev:

RobinMoberg skrev:

richardoo290 skrev:

tss,  du förstod inte ens va ja nyss skrev till dig..

lycka till me din bmw sen när du fått körkort...  eller vänta!  dom ska införa iQ test på teoriprovet nu så det blir nog inget körkort för dig ändå big_smile

tack:) lycka till med din 740 see you in backspegeln xD

Tills dess får du se röven på alla fina 740:is bli mindre å mindre i din så kallade "epa" big_smile

mest troligt hmm

Bjork OEM <3
22 oktober 2007 · 6 957 Inlägg

Ännu mera OT:
Ingvar Kamprad har kvar sin volvo 240 tongue, hyr även Skoda Octavia
Sikken gubbe va? snål som få lol Iofs jävligt bra!

Å "Chrizz" "MilleN" "Alecci" eller ni andra stäng tråden, säg till dom som håller på lr nåt,
De går ju fan bara utför så fort ngn börjar diskutera "volvo 740 bra lr anus?" typ...

Peace Biatches wink

Senast redigerat av Bjork (22 oktober 2007)

OEM <3
NIzmO Ollikkala Racing
22 oktober 2007 · 1 724 Inlägg

Senaste jag hade att störa mig på med 740 ägare var förra helgen när en 18åring med alldeles för tonade rutor för att äns kunna se genom dom la i backen och siktade in sig och plöjde rakt in i min 200sx neutral som tur är vet t.o.m japanarna hur man gör stötfångare som klarar en sån grej utan skador wink .

Finns mkt att säga om 740 förare här omkring men samtidigt är bästa polaren 740 pilot (en lite finare som vissa nämner i tråden dock).

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Ravestream
22 oktober 2007 · 285 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

eller rättare sagt får mer för pengarna.. istället för att betala 30% extra bara för ett visst märke i fronten.

en satans jävla Volvo.
Tom Darth Vader
22 oktober 2007 · 1 644 Inlägg

RobinMoberg skrev:
mest troligt hmm

Menar du att du ska cykla ifrån dom då?

Seriöst, sluta klanka ner på de som kör 740:s, och bilen i sig. Har aldrig haft nån, vill inte skaffa någon heller, men itne för att det är en dålig bil, utan för att den inte faller mig i smaken. Kompisar och umgänge kan ändra din smak nåt otroligt, när man hör hur snyggt något är, osv. För ett halvår sedan hade jag vägrat köpa en volvo, men ett umgänge som älskar volvo och allt det innebär, samt nya vyer på vissa modeller har gjort att jag har fått egna ideér om hur man kan göra dem personliga. Och lägg ner det här om att folk köper dem för att de är fattiga.

Hade jag haft råd vid 16års ålder hade jag skaffat lätt mc-kort, inte en traktor som rullade ur fabriken nån gång innan vinterkriget. Varför har du denna traktor om du själv är så "välbärgad"?

Jag hade gärna haft en fin bil, men jag har hellre en bil som tål att användas, som man själv kan laga och modifiera utan att ta till professionell hjälp. Jag kör ofta hårt med mina bilar, för hårt med en så den fick sig en kyss av en lyktstolpe. Det var då jag lärde mig att jag hellre har en bil som jag vid ett sådant tillfälle kan med hjälp av mina bekanta skaffa delar och fixa själv. Bilen i fråga var en Audi Coupe, så delarna var begränsade. Hade samma grej hänt med en 240 hade bilen vart på vägen inom en vecka.

Senast redigerat av DoWahDiddy (22 oktober 2007)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
NiV3Rt
22 oktober 2007 · 371 Inlägg

hgren skrev:

NiV3Rt skrev:
Det är väl folket kring mc donalds-parkeringarna runt om i landet som skapar "hatet". Själv tycker jag att det är humor på hög nivå när "du blev omkörd av en brud"-bilen här i Borås kör runt som en idiot big_smile

haha hon har då aldrig kört om mig smile tongue

Jag får väl erkänna att hon har dragit mig rätt hårt. Känner inte riktigt för att köra 100 i stan hmm
Jag och min kompis skrattade så att det var svårt att hålla sig på vägen lol

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Ponuts
22 oktober 2007 · 220 Inlägg

__hogberg__ skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

fy fan va ja skratta när ja läste de där big_smile
Kamprad som startade ikea ä sveriges mest förmögna person o han åkte/åker 240 tongue

Mer bland världens rikaste.

Senast redigerat av Ponuts (22 oktober 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang