3382
Sök

massa felkods problem!! hjälp..

24 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Hej jag läste av felkoderna på min bil. är inte så haj på det eftersom det va första gången.
jag fick iaf ut..

A2:
1-2-1 LH 3.2 LH 2.4 Motr 1.8 Motr 4.3 - Luftmassmätarsignal saknas eller är felaktig
Regina Fenix 5.2 - Lufttrycksgivarsignal saknas eller är felaktig

A3:
3-1-4 H Bakhjulsgivare - bruten krets eller kortslutning

A7:
1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång

B1:
1-3-5 Motortemp, ingen frekvenssignal

B2:
1-2-2 Hastigheten har ej varit över 35Km/h eller ingen hastighetssignal

Skulle vilja att nån förklara lite mer vad som behövs göras för att återställa felen? smile
det är en 855 t5 -95

Sen vissa av alla socklar eller vad det heter hade ingen kontakt i så man kunde inte ens kolla dom. varför e det så?

Vore jätte tacksam för svar MvH Deddee

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
24 oktober 2007
sök efter "felkoder 850" så hittar du säkert nåt.. Finns många sånna iinlägg / trådar..
Lycka till!

24 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
hittar inte så mkt.. ja vill veta vad som är sönder och vad som ja ska fixa?? har fått fram felkoderna o va dom betyder men det säger mej inte så mkt.! Va är fel och vad ska ja kolla på dom olika punkterna ?  Tack på förhand

IT-Tekniker
376 Inlägg
24 oktober 2007
Jag antar att du har läst av felkoderna och sedan raderat dem, och kört en runda och kollat felkoderna igen, har du inte gjort det, så gör det.

Annars så får du felsöka de olika sakerna, om du inte kan så mycket så åk till en verkstad och be dem om hjälp.

24 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
men det där det står om luftmassemätarn.. är det att edn kan va sönder eller nåt?
För bilen kan hacka till och krångla när man kör. det va nämligen nån som sa att det kunde vara lmm det va fel på?

126 Inlägg
18 mars 2008
samma sak att min bil hackade å jag bytte lm sen funkade

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök