Fallan skrev:
Här har vi vetarn tror jag..
Ja du har väl inte missat min "titel" och signatur ??
Fallan skrev:
Skrev inte att det var lika bra som ett gtx, tvärt om.. Det är som du säger mitt emellan gts och gtx vilket gör den till det näst bästa grafikkortet på marknaden.. Sen kommer bara release-priset hamna på ca. 2000:- som blir den 29.. Därefter är det beräknat att sjunka så lågt som till 1500kr på det billigaste ställena men kommer troligtvis ligga på runt 1700kr.
Sen kommer AMD's nya inte hamna lågt men iom de flesta nya seriereleaser så skjunker ofta både konkurenternas och det egna dåvarande serierna en slant.. Och ska man då liks vänta på 8800gt't så kan man ju lika gärna vänta tills phenom släpps för att iakta om så är fallet..
Och det där med OBS! OBS! var väl mer ett roligt sätt att uttrycka det hela på..
Nja, det brukar ju oftast vara så att alla förväntar sig ett enormt prisras på dom gamla grejorna när dom nya kommer men sedan kommer det nya men inget händer ändå på ett bra tag.
Men visst det kan väl hända att priset på 8800GT sjunker med 500kr en hel månad efter release!! (anar någon sarkasm ??
)
Nja, ett par månader efter att det kommit ut blir det nog ett par hundra billigare men inte 500 spänn rakt av sådär.
Och sedan har det släppts redan vad jag vet men det har inte letat sig ut i butikerna ännu bara.
Fallan skrev:
Och om det nu visar sig att det snöar på Tonga den 24 så bjussar du på en öl på krogen?
Nja, jag går aldrig på krogen (ingen som släpar mitt tangentbordsknattrande arsel dit
) men jag har en Falcon Bayerskt i kylen som jag kan slänga på posten om det nu skulle snöa på robinson-ön den 24:e
EDIT: Kan Fallan göra en edit så kan väl jag med!
Jag har haft GeIL i både min gamla dator och denna jag har nu och har absolut inga klagomål på dom och sedan att dom skulle vara slöare än dom du länkar e inte riktigt helt 100% sant.
Kolla latenserna på Corsair-minnena och sedan på GeIL-minnena så ser du att GeIL är betydligt rappare vilket gynnar en AMD-processor betydligt mer än högre MHz eftersom AMDs processorer har inbyggd minneskontroller till skillnad från intel som har minneskontrollern på moderkortet.
Så GeIL-minnena passar just detta systemet bättre
Och sedan så ska han ju bara spela på burken ändå, tror du helt ärligt att han kommer märka om det sitter 667MHz-minnen eller 800MHz-minnen i lådan ??