4194
Sök

Fortsättning om "invandrings politiken" från "lägenhets tråden"

Maizer
27 oktober 2007
claw skrev:
bss !

Haha, äkta nolla smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:

Inte alls? Men majoriteten på detta forum är så obildade att det inte finns någon direkt mening att starta någon diskussion in the higher league. Kom in på Muf Frizon och försök diskutera lite, ni blir avhängda rätt fort med era värdelösa argument.
http://www.muf.se/frizon.php

kom med nått vettigt istället då? hmm
visa att du kan..

Vad ska jag säga? Underklassen har sig själva att skylla när de bor på utsatta områden. Om de skulle ha gått till skolan, skaffat ett värdigt jobb, om de ens har ett jobb hade de sluppit problemen. Ni ser bara blattarna som problemet, problemet är långvarig samhällsförstöring av socialdemokraterna. Segregationen är för stor, och inget har gjorts för att lösa problemet.

ok, men om man nu har fattiga föreldrar och de bosätter sig på landet .. och barnen är 8-10 år.. så är det väll ändå inte barnens fel att de har det dåligt och får dålig utbildning/umgänge?
som förstör för dem resten av deras liv..  som nån annan knallblå männska sa i en annan tråd: alla har samma förutsättningar, så är det verkligen inte!

Maizer
27 oktober 2007
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:

visa att du kan..

Vad ska jag säga? Underklassen har sig själva att skylla när de bor på utsatta områden. Om de skulle ha gått till skolan, skaffat ett värdigt jobb, om de ens har ett jobb hade de sluppit problemen. Ni ser bara blattarna som problemet, problemet är långvarig samhällsförstöring av socialdemokraterna. Segregationen är för stor, och inget har gjorts för att lösa problemet.

ok, men om man nu har fattiga föreldrar och de bosätter sig på landet .. och barnen är 8-10 år.. så är det väll ändå inte barnens fel att de har det dåligt och får dålig utbildning/umgänge?
som förstör för dem resten av deras liv..  som nån annan knallblå männska sa i en annan tråd: alla har samma förutsättningar, så är det verkligen inte!

Men nu är det väl inte direkt så att problemet ligger på landet heller va?
Nej visst är det tråkigt att vissa har kassa förutsättningar, but hey, solidaritet ligger inte i mitt vokabulär <3

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:

Nej visst är det tråkigt att vissa har kassa förutsättningar, but hey, solidaritet ligger inte i mitt vokabulär <3

menar du sveriges ghetton?

Maizer
27 oktober 2007
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:

Jag menar segregerade områden

FreddeK
27 oktober 2007
Hej!

Jo diskussionen fortsätter ju här så då ska jag lägga min åsikt om hur jag upplever invandring etc.
jag har bott i mindre bra områden och på dessa platser har det bott mycket invandrare. Problemet med invandrare som jag ser det är att dom inte rättar sig efter den svenska kulturen och kör sitt eget race, Nu menar jag inte religion osv utan att dom helt enkelt kör sina egna lagar. Såg ett gäng killar som städa ur sina bilar, vad dom gjorde var att öppna dörrarna och fösa ut allt skit direkt på parkeringen utan att ta hand om det, såg ju ut som beirut efter det.

Och ja det finns bra invandrare absolut! Men vi människor ser ju bara det negativa tyvärr. Nu alla mina vänner ska jag komma med detta påstående att hade vi inte haft invandrare så hade inte sverige sett ut som det gör idag, ekonomin hade varit sämre då svensken i sig är väldigt lat om man jämför. 70talet behövdes det hur mycket arbetskraft som helst och då såg man ju som en fördel att ta hit folk från andra länder men under 90talet mättades marknaden och invandrare placerades i fack. Jobben försvann och alla fick börja leva på bidrag. Att då kunna få bidrag och jobba svart samtidigt är ju ypperligt bra tänkte dom!

Hur kommer det sig att allt våld mest är av invandrare då? jo jag tror såhär: en invandrare vet att dom inte är önskvärda i detta land eller säkert många som känner så iallafall. För dom kan det kvitta om dom gör en svensk sårad eller förstör dennes liv och ja det är ju absolut inte bra men får man ingen respekt så kan man ju inte ge någon heller och det här har blivit en ond cirkel!

ta förorterna till Stockholm tex. ingen jävel bryr sig om det...vi sätter alla där och så minskar vi resurserna. Klart det blir som det blir...folk som bara går och drönar, inga jobb osv osv. våldet eskalerar i en sjuk takt.

Vad vi borde göra: Vi ska hjälpa folk som har det svårt...inte dom som vill bo i sverige för att utnyttja systemet utan dom som verkligen har det svårt. Vi måste få in dom i samhället och lära dom svenska så dom förstår vad det handlar om! Kan dom språket så kan dom lättare få jobb och svenska vänner. språket är grymt viktigt! är du frisk ska du jobba..ganska enkelt och det gäller ju även svenskar som egentligen är ganska duktiga på att utnyttja systemet också.

men tänk på att se det positiva också och inte allt negativt...svårt ja som fan men värt ett försök för att skapa gemenskap och ett bättre samhälle helt enkelt!

tack för mig! mvh Fredde

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2007
Finns ingen mening med att diskutera med obildade ignoranta svin som härstammar från fem generationers inavel.
(Och ja, jag menar de socialgrupp 3-rasisterna som härjar här)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Maizer
27 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Finns ingen mening med att diskutera med obildade ignoranta svin som härstammar från fem generationers inavel.

Jag måste worda tror jag.... Word!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
FireTraXX skrev:

Jag måste worda tror jag.... Word!

Säger två av de som letar upp diskutioner för att sedan klanka ner! Alla har sina åsikter det är bara att repektera så kanske era åsikter blir respekterade ngn gång också! Och underklass, ignoranta,inavlade svin! Är det så illa så kanske ni skulle fundera på att stanna på erat MIF-Forum!
Jag personligen tycker att lagarna i Sverige skall bli hårdare både mot svenskar och nysvenskar, för det är vad det är invandrarna är också svenskar och då skall de fungera som det också,men skulle det vara så att de kommer hit och gör grövre brott direkt så finns det ingen anledning till att de skall sitta i våra fängelser (jag vet lite dubbelmoral)Försöka lära sig språket och bete sig där efter också! Finns de utlänningar som flyger på folk för att de sjunger svenska nationalsången och vinkar med svenska flaggan! Det ju deras sång och flagga också, men problemet ligger inte hos dom från början! De som klagar, anmäler är i regel svenskar som skall skaffa röster till ngt val eller inte har mer att göra på dagen än att leta fel på andra!

-Mike-

blacken
27 oktober 2007
Självklart att hjälpa dom som är riktiga flyktingar och som hotas till liv och lem av någon obskyr regim någonstans, eller om någon vill flytta hit så ska dom få göra det utan tjafs. Men då så ska dom acceptera mitt land min kultur ,seder och bruk och följa våra lagar och regler , även dom oskrivna.

Makaronborrare
993 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:

Men då kanske de skulle sluta klaga, börja jobba, och flytta?

och där fick du slut på bra argument big_smile

Inte alls? Men majoriteten på detta forum är så obildade att det inte finns någon direkt mening att starta någon diskussion in the higher league. Kom in på Muf Frizon och försök diskutera lite, ni blir avhängda rätt fort med era värdelösa argument.

Förstår vad du menar men dra inte alla sk *arbetarklass* över en kam (även om man lätt kan göra det här) Är uppvuxen i ett sånt hem och så länge jag kan minnas har det diskuterats politik och samhälle. Skulle aldrig någonsin kunnat tänka på ett parti som SD. Kan bara inte ta ett sånt parti på allvar som säger *Hårda tag mot brottslingar* När nästan alla i toppen har begått diverse brott själva. Bli förflyttad till 1930talet är inget jag har lust att göra :p Däremot så måste lagarna i detta land bli hårdare så att fängelse inte blir som en semestertripp

340 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:

visa att du kan..

Under klassen!!??? Din Dumme djävel!!!! Vem fan är du. Jag är iaf akadmiker och högutbildad. Vem annars känner till problemet med integration än just dem som bor i dessa områden. Om du anser att detta underklass så får du ju tycka det. Du verkar iaf inte bo på ett problemområde och skall därför eg hålla din mun stängd då du inte e kvalificerad att uttala dig. Jag anser f.ö att det inte finns ngn skillnad på en öveklass person och en underklass mer än det de har på kontot. Snacka inte om sånt du inte vet ngt om. Förlåt oss på garaget att vi inte är filosofer. Men du ska veta att dem du kallar underklass ofta är mycket trevlig, hjälpsamma och smarta människor.Till skillnad för rika ego människor. Higher league disskussion!? Varför skulle inte en "underklass människa kunna föra en disskussion?Som sagt jag är högutbildad men jag skulle aldrig på ditt sätt se ner på människor. Din nolla, du borde skämmas !!!!!!

Teddan
2 495 Inlägg
27 oktober 2007
rasister är inavlade jävla nötter som inte fattar nått, det vi däremot inte kan blunda för är att stor del av invandrarna/ny svenskar eller vad vi ska kallas för är kriminella , skiter i lagar och regler.

fortfarande ingen som har kommenterat mitt inlägg tidigare i denna tråden som säger mer om invandrare.
å vet ni vad en rasist i fängelse han har inte kul .......
Jag är numera en normal familjefar , med ett enda intresse förutom familjen alltså bilarna.

Fattar inte varför svenskar inte skall kunna fira sin nationaldag osv....

Invandrarna är iaf här för att stanna , gilla läget eller bli invandrare i ett annat land.
Men skall man bo i sverige så skall man kunna språket och anpassa sig till lagar och regler.

Alla kan hamna snett i livet och göra massa misstag svensk som invandrare , dock verkar det som fler invandrare hamnar snett och det är det som borde utredas och lägga ner energi på

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

735 Inlägg
27 oktober 2007
Det finns rätt tänkande/snälla/laglydiga invandrare och svenskar, sen finns det icke rätt tänkande/dumma/icke laglydiga invandrare och svenskar.
invandring är bra tycker en del och invandring är dåligt tycker andra.

Tyvärr så är det så "DÄR JAG BOR" att det finns ganska många invandrare som är totalt rudade i huvudet, dom kan tex: helt utan anledning sopa till någon, och slår man tillbaka så kommer det 10 stycken till med kniv och kedjor, vilket leder till att man inte kan gå säker på stan, vilket i sin tur leder till "JAG" inte vill ha in mer invandrare, inte där jag bor i alla fall.

men samtidigt så har jag ingenting imot invandrare roll ....vet inte riktigt hur jag ska förklara hmm

svenskar kan som sagt också vara helt bäng i huvudet.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Maizer
27 oktober 2007
Hehe ja, jag är en nolla, dum jävel(Din stavning förresten, högutbildad?) och jag borde nog skämmas.
Men så är det så att akademiker inte är så jävla märkvärdigt också vill jag påpeka. Sen vill jag påpeka att jag står högst tvivelaktig till din höga utbildning med tanke på din stavning och allmänna attityd.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
Varför är det enbart underklass som har dessa rasistiska åsikter?
Det är också något som är väldigt tydligt här på garaget.org

... och män i 18-25-års åldern... även SD:s främsta anhängarkår.. ja, det ligger något i det. Är ju ingen hemlighet att många tidigare "riktiga" arbetare som röstat socialdemokratiskt, plötsligt anklagar invandrare och går med i sd.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

blacken
27 oktober 2007
Maizer skrev:
richardoo290 skrev:
Maizer skrev:

Jag menar segregerade områden

Ett "finare" ord för ghetto.

8 886 Inlägg
27 oktober 2007
citat:
chrizz : Utan invandrare hade inte Garaget existerat... bara som en notis.
slut citat

Är ju en sak man kan leva utan. Finns säkert andra liknande sidor om det skulle vara så.

citat:
r-ted : nu kan nik ju fundera över hur många invandrare vi är i sverige och betänka att ca 90% av alla interner är invandrare...
slut citat
Är också en sak man klarar sig utan dvs. överbefolkade fängelser. Lägg dom pengarna på äldrevården och barnomsorgen i stället.

citat
Emma_Blond: titta på efterlyst bara invandrare som e med detta programet
slut citat

Klarar vi oss också utan.

citat
richardoo290 :
men jag tror helt enkelt att straffen i sverige bör bli hårdare../ en invandrare skall skickas ut om han gör nått dumt / och de invandrare som kommer skall placeras ut bland svenskar.
/ alla som kommer till sverige bör efter ett år göra ett språktest .. klarar dom inte det så åker dom ut!
slut citat
Mycket bra idé

citat
FireTraXX :  Finns ingen mening med att diskutera med obildade ignoranta svin som härstammar från fem generationers inavel.
slut citat

och inte kommer du dragandes med några regler om förtal/hetts när du själv skriver. När argumenten tryter så brukar inläggen se ut som dina.
Senast redigerat av Hamilton (27 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

340 Inlägg
27 oktober 2007
Maizer skrev:
Hehe ja, jag är en nolla, dum jävel(Din stavning förresten, högutbildad?) och jag borde nog skämmas.
Men så är det så att akademiker inte är så jävla märkvärdigt också vill jag påpeka. Sen vill jag påpeka att jag står högst tvivelaktig till din höga utbildning med tanke på din stavning och allmänna attityd.

Ja min utblidning är OT men tror du inte mig så är det inte hela världen. Företaget jag jobbar på tvivlade inte och det är det viktiga. Som jag sa innan. Flytta till en stockholms förort eller ner till Malmö området så ska vi snacka efter ett år. Se om du har samma åsikter. Fast ditt problem är nog mer att du är så jävla fin i kanten.

Maizer
27 oktober 2007
newBadboy skrev:
Maizer skrev:

Ja min utblidning är OT men tror du inte mig så är det inte hela världen. Företaget jag jobbar på tvivlade inte och det är det viktiga. Som jag sa innan. Flytta till en stockholms förort eller ner till Malmö området så ska vi snacka efter ett år. Se om du har samma åsikter. Fast ditt problem är nog mer att du är så jävla fin i kanten.

Varför skulle jag någonsin ens tänka tanken att flytta till ett sådant område?

Sök