3161
Sök

Volvo 855 T5 eller S40 T4

86 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#21
aah vill hellre ha en 855 än en 850... tycker 855 ser grymmare ut;)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
28 oktober 2007
#22
Nicasil skrev:
En V70R AWD då är de något å ha... lite annan pris klass men funderar på å spara lite å köpa en sån istället?... men har hört att AWD:n inte ska vara så bra på dom... stämmer de?

00 och framåt så är det oki.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

86 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#23
KottenV70r skrev:
Nicasil skrev:
En V70R AWD då är de något å ha... lite annan pris klass men funderar på å spara lite å köpa en sån istället?... men har hört att AWD:n inte ska vara så bra på dom... stämmer de?

00 och framåt så är det oki.

Men 00 är juh lite dyrare hade tänkt mig typ en under 00... men är de något å ha eller är de dålig AWD på dom?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
28 oktober 2007
#24
problemet är väl om dom börjar strula att det blir redigt dyrt.

Tycker dock Fwd funkar kalas

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

486 Inlägg
28 oktober 2007
#25
S40/V40:
+Bättre väghållning, nyare, lägre bränsleförbrukning
- Sämre kvalitè, sämre komfort bak

850:
+ Bättre kvalitè, högre säkerhet, finns mera reservdelar, billigare
-  Bränsleförbrukningen, gammal bil, tråkig väghållning, tung.

Vad gäller trimning av S40 så är det bara turbon som skilljer 2,0T från T4(och 0,1L mtorvolym). Så man kan byta den till en T4 och sen chippa så blir det som en chippad T4. Men då måste man byta koppling till en T4 koppling oxå.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

86 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#26
Om jag nu vill ha ungefär 300 hk till och börja med... kanske lite mer senare sen... vilken är lättast å billigast å håller bäst för de då?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

25 Inlägg
28 oktober 2007
#27
Skulle satsa på en 855 t5.och chippa till steg 3 hos bsr.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 oktober 2007
#28
Nicasil skrev:
Om jag nu vill ha ungefär 300 hk till och börja med... kanske lite mer senare sen... vilken är lättast å billigast å håller bäst för de då?

En Volvo 850 T5 får du upp till runt 300hk med orginalmotorn wink

Men det är strax efter det som du måste börja byta saker om du ska gå högre.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

86 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#29
Okej... s40 T4/2.0T då... går de å få upp dom i 300 hk med orginal motor? vilken av dom håller bäst för de då?
Senast redigerat av Nicasil (28 oktober 2007)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

Muttley
28 oktober 2007
#30
Nicasil skrev:
Okej... s40 T4/2.0T då... går de å få upp dom i 300 hk med orginal motor? vilken av dom håller bäst för de då?

ingen av dem ??  kolla på autotech så ser du vad du kan få smile du måste iallafall byta till större turbo!

Muttley
28 oktober 2007
#31
850 har jag för mig att du behöver byta fler saker vid 320 hk.

257 Inlägg
28 oktober 2007
#32
260hk får du me steg 3 i en t4, sen bör man räkna me att effekt/vikt förhållande är ganska avgörande om du vill ha en snabb bil. en 855 me awd väger AS medans en s40 väger runt 1300kg smile

kan du göra mycket arbete själv så kan du klättra till 270hk med 2.0t motorn för runt 15k. t4 turbo 3"avgas o programvara....sen hur kopplingen klarar de beror på din körstil wink
Senast redigerat av Danne_86 (28 oktober 2007)

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
28 oktober 2007
#33
Mjo....Effektmässigt så e väl T5:orna att föredra....som sagt, de e ju inte så svårt att få dom att gå som skollade ollon....men sanningen är att jag funderar faktiskt på att byta till en S40 T4 till våren.....Å vad jag har förstårr så ska man alltså satsa på en fas II...??

En gång Volvo, Alltid Volvo

86 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#34
Okej Men en s40 T4a med steg tre chip på typ 260 hk eller en 855 T5a 300 hk ungefär... vilken går bäst då.. inte bara toppfart då alltså...

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 oktober 2007
#35
Nicasil skrev:
Okej Men en s40 T4a med steg tre chip på typ 260 hk eller en 855 T5a 300 hk ungefär... vilken går bäst då.. inte bara toppfart då alltså...

En s40 väger ungefär 1300kg.
En 840 väger ungefär 1500kg (det är iaf vad som står i mina papper om jag minst rätt).

Alltså blir s40'n lite lättare att få snabb i starten, men desto snabbare det går desto mindre betyder vikten.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

86 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#36
Okej men dom går ungfär lika då eller...? har väldigt svårt att bestämma mig... S40 tycker jag juh personligen är mycke snyggare men vill ha en bil som går rätt bra;) Så kom gärna med mer förslag å tips så man kanske får lite lättare å välja:D
Senast redigerat av Nicasil (28 oktober 2007)

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

348 Inlägg
28 oktober 2007
#37
Ta en v40, så får du dina kombidrömmar besannade! wink

Tror det är bättre väghållning än x40 än en 850 kombi, så det är ju bara bra, samt modernare.

Fast du vet ju vad jag tycker du ska köpa för nåt wink


Muttley
28 oktober 2007
#38
fas 1 är de heller inga fel på tycker jag ang x40? har inte haft direkt problem med min.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
28 oktober 2007
#39
köp min köp min tongue

har haft båda de modellerna och jag säger T5 i alla lägen. dels en till cylinder och så grymt skönt ljud i volvos turbofemma big_smile

Vilket jävla drag :)

257 Inlägg
28 oktober 2007
#40
Nicasil skrev:
Okej men dom går ungfär lika då eller...? har väldigt svårt att bestämma mig... S40 tycker jag juh personligen är mycke snyggare men vill ha en bil som går rätt bra;) Så kom gärna med mer förslag å tips så man kanske får lite lättare å välja:D

om du har avsikt o styla bilen är väl s40n o föredra? t4an är potent till o trimma men över  260hk börjar de o kosta, finns en på x40klubben som körde 420hk i sin t4, körde till jobbet varje dag smile sen finns de en värsting me 600+ i gbg så det går om man vill wink 850ns t5 har egentligen bara 1 fördel, 5cyl så ser iaf ja det.


Sök