4468
Sök

avgasvarningslampan+ servon

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Hej!
har lite problem med min vw polo 1,4 -03.
För det första så måste jag snart nyta bärarmsbusting. Eller vad tusan det heter;)

Sen n härom dagen när jag skulle backa ut bilen från en parkering så tändes "avgasvarningslampan", och precis i den sekunden när den så sluta servo att fungera..Trodde först att lampan betydde nåt som "servon-funkar-inte-pga-nåt.."å därför lyser lampan. Men nu är ja kolla vad lampan betydde så verka det inte alls ha med varandra att gör...

Så min fråga till nån av er bil duktiga;) är:
Har de 2 felen nåt med varandra att gör? eller va d bara en slump?
Var är det för fel om inte servon funkar? Kan man köra ändå?
Vad kan felet vara när avgasvarningslampan lyser?Har läst lite här på sidan...Men behöver lite mer enkel förklaring på vad man kan göra å vad d kan kosta? så man har nåt huumm:P.. Kan man köra lite med bilen ändå?

Väääldigt tacksam för svar:D
Senast redigerat av mariaaa (28 oktober 2007)

31 Inlägg
28 oktober 2007
tror inte att de har något samband.
Det är ingen fara att köra bilen utan servon och angående avgasstörningslampan så är det ingen större fara. Så länge inte bilen går illa i alla fall. Något som är vanligt på polosarna är att tändspolarna går sönder. Kostar typ mellan 700 å 1000 kr har jag för mig. Men om jag vore du skulle jag kolla upp felen så snart som möjligt.
Senast redigerat av mr_august (28 oktober 2007)

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
okej...så bra:) vad e tändspolarna förresten?

För borde kanske näman att samtidigt som servon sluta funka och lampan börja lysa, så hade jag precis börjat hissa ner rutorna pga av immigt...kan Det ha nåt med saken att göra:P

hihi e lite lustigt att allt hände samtidigt så undrar ju om det beror på nåt "gemensamt"...om typ nerhissningen av förstrerna kan orsakat nåt..haha oj d har d säkert inte..men man kan ju alltid kolla;)

31 Inlägg
28 oktober 2007
hehe det verkar ju lite konstigt. och bilen var igång när du gjorde allt det där eller?

tändspolarna sitter på tändstiften och förser dom me ström..

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
ja asså jag börja backa typ 3 m..sen märkte jag att jag inte såg nåt så då stanna jag helt å tryckte på elhissarna....å när jag skulle köra igen så lyste lamp-jäveln;) och servon funka inte...lite lustigt:P
Senast redigerat av mariaaa (28 oktober 2007)

557 Inlägg
28 oktober 2007
mr_august är du nyvaken big_smile du pratar ju om Tändkablarna. big_smile

//Jerry

557 Inlägg
28 oktober 2007
Vad e det för årsm och motor i bilen?

//Jerry

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
åh okej..tack:).(haha säger ju tyvärr inte mg såå mkt;),men ska föra det vidare till min "privata" mek.wink)...(.
vad är å vad gör dom? Tror du d e dom som skapat nåt av problemen?  så fall vilket:p

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Fimpha skrev:
Vad e det för årsm och motor i bilen?

En -03 och en 1,4 l motor

31 Inlägg
29 oktober 2007
Fimpha skrev:
mr_august är du nyvaken big_smile du pratar ju om Tändkablarna. big_smile

nej nej.. om det är en -03 1.4l så sitter det en tändspole till varje cylinder direkt på stiften..
jobbar me vw om dagarna.. tongue på de äldre sitter det ju tändkablar och bara en tändspole.

31 Inlägg
29 oktober 2007
när jag tänker efter så beror det lite på vilken motor det sitter i.. finns olika 1.4.. tongue

Sök