Jag utesluter inte helt att det finns någon gud, men tills vidare så tror jag inte på att det finns någon. I slutänden är det så att vi vet helt enkelt inte, inte vare sig de som är "troende" eller de som inte är det. Egentligen handlar allt om tro.
De som ser sig som troende, tror att Gud finns.
De som ser sig som icke-troende, tror att Gud inte finns.
Ingen av dem vet mer än den andre/andra.
Min syn i saken är mer än blandning av en "kraft", snarare än ett "väsen". Till skillnad från hur en gud oftast beskrivs - som ett väsen med eget medvetande och goda intentioner - så har kraften inget medvetande och kan verka i båda riktningar (gott och ont). Den kan bäst beskrivas som en blandning av öde och slump, trots att dessa båda egentligen är varandras motsatser.
Är än så länge medlem i SK och är döpt, men ej konfirmerad. Jag firar gärna de kristna helgdagarna, eftersom man blir ledig med helglön, käkar god mat, träffar nära och kära och bevarar traditioner.
Trots att jag själv inte är religiös så är jag mycket intresserad av religion och att diskutera det, gärna som djävulens advokat, vilka mina troende religionslärare i främst gymnasiet snabbt blev varse.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex