oj oj, sak försöka hinna med att svara alla nu
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
så mycket svar och hjälp
Tackar alla för all hjälp jag kan få
Jajjemen, det var just det som han sa jag köpte bilen av med. att v-lådan lätt kommer klara av hyfsat mycket hk... Det ska sitta hydralisk koppling på den också... Lite orolig för bakaxeln iaf.. om den klarar det vridet som kommer att uppstå... Well well vi får se om det...
Japp, klracing har faktiskt en del grejer men jag ska fortsätta leta lite till... vill hellre ha många olika leverantörer att välja mellan ist.... Thx anyway..
Speedart.se alltså... har faktiskt letat väldigt länge efter x-grenrör till 740n min aldrig hittat något... Nu har jag hittat en sida som säljer dom med T3-fläns
tackar för tipset...
531-topp sitter redan på men frågan e om ja ska skicka det till någon som planar o portar det åt mej, samtidigt kan man passa på att byta ventiler o kamaxel på den juh
sak genast kolla upp någon firma som e hjälpsamma med detta så ja kan få pris på jobbet...
Okej, jag kan tänka mig att det är så... jag har faktiskt sett ett par stycken som har lastbilsturbo men det känns inte vidare lockande.. men det blir nog något åt det hållet som du tipsade om... ska se om ja kan komma över någon bra turbo till ett bra pris... Köper ja begagnat så blir det att den skickas på renovering samt koll på direkten... vill inte sätta in en turbo o det senare visar sig att den är i dåligt skick
![hmm](img/smilies/hmm.png)
kompisen har precis förstört 2st turbos just för han köpt o bara tryckt på dem utan att gå igenom dem innan... Okej, ska se vad ja kan få tag i för sprut som ska fungera bra med dom hk som målet ligger på..
044pump alltså??? Ska titta på detta
Nja, jag går hellre lös på lite större/bättre grejer direkt istället för att anpassa o lägga pengar på "första trim" men annars ett mycket gott tips... kanske kan använda mig av det till något annat "löst" projekt
R_Uda... tackar för detta jag kommer lätt att titta in på ett studiebesök i erat garage.. numret är sparat och kommer hellre ringa o fråga än att gå in i blindo..
tackar så mycket för detta...
Detta har jag funderingar på nu.... Sams bilmode har ett 3" avgasssystem som ligger på ett hyfsat pris och speedart.se har ju som sagt x-grenröret som jag vill åt... en besiktningsgodkänd racekatt senare... det e ju ett system med "Optimalt luftflöde"
531-toppen som sitter på ska in för planing, portning, upgraderade ventiler samt bättre kamaxel.. Det samma gäller med insprutet, portning utav detta...
Alu-IC med 3" tryckrör, har nu ingen aning om vilka mått ja ska ha på intercoolern men ska titta upp detta. Tips??
Turbo som klarar mellan 450-500hk utan problem...
Spridare som är i hyfsad storlek och klara mitt mål..
Sprut i samma stil som "torpis" tipsade om, lätt att mappa o som funkar kanon
Kolvar och vevstakar skall vara smidda för att klara stressen som turbon trycker på
Ska genast kolla årsmodell på motorn... har för mig att det skall vara 93 elle 94...
Tack så mycket allihopa.... Mera tips bara... vad som skulle kunna gå fel eller vad ja mer ska tänka på
Mvh Dennis