Uppdatering! Har suttit och klurat ett tag nu. Ska jag göra läxa eller uppdatera. De blev att uppdatera. Haha.
Har engelska prov imorgon. Skriver upp för Traktorkortet och även B körkortet på Onsdag. Så de är lite grejer nu. Men jag har ändå hunnit vara ute i garaget idag lite och grejat på.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haha. Eftersom jag ändå var igång med en massa grejer, så kom jag ju såklart på att jag skulle ta och fixa upp den andra ventilkåpan på samma gång. Sagt och gjort. Men nu har jag Många timmar framför mig. Har man inte tillräckligt med jobb så skaffar man sig mer.
Har man inte plats så lägger man ännu mer grejer i bilen. Gjorde plats på arbetsbänken för ventilkåpan. Nu är bagaget, och bilen i övrigt full med grejer. Haha. Ser du ventilkåpan under alla slangar? Skruvade bort alla bultar och plockade bort den. Lite trångt. Men det gick... Täckte sen för med papper så att inte en massa damm och diverse trevliga partiklar skulle komma in i motorn.En bild på hur den såg ut innan yttre angrepp. Smutsig, rostig, och allmänt ful.Så trevligt så. La den på bänken och började ta bort smutsen.Använde WD-40 som "avfettningsmedel" funkade perfekt. Då var den klar för att monteras tillbaks på bilen! ...Eller så inte, för den såg inge trevlig ut om man jämför med den andra kåpan som jag är klar med!Inte alls like "seg" färg som på luftfilterkåpan. Här har jag börjat putsa bort lite färg och rost. Ser du att det står Ford på den också? Dom är ju otroliga som har tillverkat bilen, Det står verkligen Ford på alla metalldelar. Även slangklamren! Haha. Lite mer färg borta...Så, då var all färg borta! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Var bara tvungen att testa lägga den bredvid den blanka kåpan för att se skillnaden. Den blanka kåpan är lite dammig på bilderna, därför ser de lite mysko ut.
All färg borta här somsagt...Lite skillnad eller? Den blanka är nästan klar förutom att den ska vaxas. Matt VS Blank. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Började lite med ena tutan också...
Börjat lite grann...Tänker inte lägga ner så mycket energi på tutorna då dem inte syns så mycket, men lite blankare ska dom bli. De där får väl duga. Eller?En sista bild. Hur det ser ut i nuläget. Lite fick jag gjort på 3 timmar ändå. Höll nästan på glömma att jag var in på Jula, och köpte mig en flaska vax. Till insuget och ventilkåpan som jag är klar med! Även till dom andra grejerna när dom blir klara sen. Sådärja. Kommentera gärna nu! Det ger en ork att fortsätta.
Hade bra sålänge!