Uppdatering!Vad kan vara bättre än att lägga det
1000e inägget som en uppdatering i sin egen tråd?
Nu kommer iallafall fortsättningen på handslipningen, efter lite väntan kanske... Enjoy!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först tog jag lite bilder på hur det såg ut innan jag började. På bilderna är det som sist, slipat med upp till P600...
Från och med nu kommer korten vara från den nya kameran! Först lägger jag upp lite bilder på hur det såg ut innan jag började.
Här har vi delarna jag håller på med, slipade med P600... Sen passade jag på att ta lite kort på generatorn, luftfilterkåpan, ventilkåpan och staget till generatorn... Som bara är slipade med guldtrissan än så länge.
...De lite större mer tidskrävande objekten. Närbild på ena generatorhalvan. Tycker kameran är mycket bättre på närbilder och så än den jag hade förr! Sen en liten gruppbild, där jag la ihop allt. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Då var det dags för fortsättningen på handslipningen!
Innan. slipade med P600 (torrt papper) på bilden....Och där har vi P800' VÅTslippapper.Här har jag våtslipat brickan och muttern med P800. Den andra brickan slipad.Remskivan våtslipad med P800. ...Som sagt, när man övergår till våtslipningen. Det är då det börjar hända grejer. Fläktbladet...Undersidan slipas också. De är viktigt ska du veta, särskilt eftersom den aldrig syns! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen vill jag avsluta uppdateringen med lite bilder på hur det ser ut i nuläget... När jag slutade för kvällen...
"The images you are about to see, can be frightening to some people. In that case cover your eyes and scroll past the update..."'
Grejerna på bilderna som kommer nu är alltså våtslipade med P800!
Börjar se rätt trevlig ut tycker jag! Det var allt jag hade för den här uppdateringen! Kommentera nu, snälla du!
1000e inlägget var det!