Uppdatering!Nu är det dags igen, vi kommer allt närmare nutid. Men jag har lite kvar att visa från tiden som varit.
Tänkte visa lite om: Ögonlocken, Lite lackning av inredning, och hur det går med ventilkåpan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ögonlocken då!
Täckte byggskummet med plastfolie, för att det inte skulle smälta...Eftersom jag aldrig i hela mitt liv gjort nånting i närheten av plastning förut så stelnade det ganska fort. Haha. Menmen, man lär sig av sina misstag! Här har jag lagt på första lagret glasfibermatta.Nästa dag hade det då stelnat, Började att skära bort överflödig glasfiber, och försökte pilla bort plastfolien...Då hade jag skurit bort så mycket som gick, för att nästa lager hade jag tänkt skulle fästa på det första.Tog en paus me ögonlocken och fortsatte me att lacka inredning, och fixa med ventilkåpan.
Här vare en bonusbild! Hehe. La grillen på Bakluckan, så de är ingen vinge. Haha. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen så blev det
September.Lackning av inredning. Lite mer inrednings lackning. Hehe.
Den blåa detaljen som är till Mätarhuset, blev lite dålig, så den lackades om, Och sen har vi plasten som täcker för Bakdämparna. Och luftintag Här ligger 200 kr. Jazzblå pearl färg. Najs. Fläkten var inte så snygg, men kunde väl bli tänkte jag. Jodå, det duger! Dagen efter, när det torkat. Nöjd. Närbild på......den ja. Stötdämpar plasten. Eller va de nu är. Och fläkten då! Ser 100 gånger bättre ut än när den var svart, vit typ. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Då var det dags för fortsättningen me ventilkåpan!
Hade som sagt hållit på med den 2-3 timmar uppskattningsvis, med att ta bort färgen. Nu rann tiden iväg fort och mycke. Ont i fingrarna och damm fulla rummet (måste ju ha musik, från datorn) hehe.
Så körde jag på.
Såhär såg den alltså ut där vi slutade sist!Närbild, inte mycke blankt här inte. Mer som borstat stål ungefär. Började då slipa. Lägg märke till mina exakt väldigt snygga kläder och heta sittunderlag .Man blev lite lessen I ögat när fingrarna blev blankare än Ventilkåpan. Koncentrerad. Tog förresten den bilden själv, som alla andra. Haha Så var den dagen slut! Jobbade kanske 5 timmar me den. Tiden går jo håller ja me om, Men de är så kul när man ser att det förändras! Även om fingrarna ger upp ungefär. Gav upp för att jag fick kramp i armen. Haha.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nästa dag vare full fart igen! Laddad med en natts sömn och 3 hinkar tålamod!
Så såg den ut när jag började, för den här dagen... Höll man ventilkåpan i en speciell vinkel så såg det blankt ut, fast det inte var de om man kolla ovanifrån...Här avslutade jag andra dagen... Slipade med, 80p, 120p, 150p, 180p, 320p, 600p. (Torrt slippapper) Sen 800p, 1000p och 1500p (Våtslippapper) Såg ju mycke bättre ut än från början nu! Vid det här laget hade jag lagt ner cirka 2-3 timmar på färgborttagningen, och 10 timmar totalt ungefär på slipning. (1 timme per slippapper, Seegt men de gick tillslut! )
så de blir väl 12-13 timmar vid det här laget, för dem som eventuellt planerat att Högglanspolera något matt. Det är segt! Och då var jag inte klar än.
Ja gott folk. Det var väl allt ja hade att bjuda på ikväll. Hoppas ni gillar det!
Kommer kanske mer imorron. Haha.
Hare bra så länge!