2920
Sök

Photoshop-tävling

Sa du sten?
189 Inlägg
11 april 2012
figge_stunter skrev:
http://www.netcarshow.com/audi/2011-tt_coupe/1600x1200/wallpaper_03.htm

Funkar den?

Nope, står ju 1600x1200 men verkar inte vara det om man kollar i egenskaperna för bilden samt om man zoomar in blir allt skitpixligt.

EDIT: Tog ner den från IE då fungerade det :S
Senast redigerat av WhySoSerious (11 april 2012)

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2012
WhySoSerious skrev:
figge_stunter skrev:

Funkar den?

Nope, står ju 1600x1200 men verkar inte vara det om man kollar i egenskaperna för bilden samt om man zoomar in blir allt skitpixligt.

Okej, va iaf genom den bilden jag och troligtvis dom andra gjorde också, men länka länken genom IE om någon annan skulle vilja ha den? smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sa du sten?
189 Inlägg
11 april 2012
figge_stunter skrev:
WhySoSerious skrev:
figge_stunter skrev:

Funkar den?

Okej, va iaf genom den bilden jag och troligtvis dom andra gjorde också, men länka länken genom IE om någon annan skulle vilja ha den? smile

Tog ju samma länk bara att den inte ville funka i Chrome. fick ner den genom ie. så de om fler har problem så ta den länken o kör i internet explorer istället.  http://www.netcarshow.com/audi/2011-tt_ … per_03.htm

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2012
WhySoSerious skrev:
figge_stunter skrev:
WhySoSerious skrev:

Tog ju samma länk bara att den inte ville funka i Chrome. fick ner den genom ie. så de om fler har problem så ta den länken o kör i internet explorer istället.  http://www.netcarshow.com/audi/2011-tt_ … per_03.htm

Hahaha fan det går inte bra för mig idag!!! Fick för mig att IE va någon annan "wallpapersida" wink haha
My bad....

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 372 Inlägg
11 april 2012
Mitt enkla bidrag

http://i43.tinypic.com/19p8y9.jpg

Photoshoppande tant
343 Inlägg
11 april 2012
Nu har det blivit en frågeställning i tråden om att man lägger in bidragen vid olika tidpunkter och att man kan sno ideer från varandra. Kan ärligt säga att jag inte gör så men kan förstå om andra blir sugna på att ändra saker och ting om man får nya förslag och ideer av bidrag som kommer upp, man får lätt idetorka.

Själv tycker jag ett större problem är kompisröstning vilket vi har en del av oxå.

Mitt förslag för att undvika mycket av detta problem är att göra som de gjort i fototävlingarna här på garaget (där jag varit med oxå). Det ska vara EN admin till tråden alltså en som åtar sig uppdraget. I vårt fall anser jag munken100 är en självklar kandidat nu i början.

Sen istället för att vi slänger upp våra bidrag själv så har vi en deadline tills när alla bidrag ska vara klara& inlämnade.
Dessa skickas till tex munken100.  Han lägger sen upp alla bidrag på samma gång och sen har vi omröstning i 24tim. Istället för våra nick sätter han siffror som sen man får rösta på. Det betyder oxå att munken blir fråntagen rätten att rösta men inte att delta i tävlingen.

I fototävlingen fick man rösta på 1 2 3 men då å andra sidan var varje tävling över en månad. Och vi gick efter tema istället för samma bild. Kan vara svårt i detta fallet.

Vad tycker ni andra???
I så fall kanske vi skulle starta en helt ny tråd???

En aktiv Photoshoppare big_smile
Bizzan

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

254 Inlägg
11 april 2012
precis som jag sa för typ 2 sidor sen men det verkade inte vara någon höjdare, att man lämnar in under ett visst antal dagar dvs

Photoshoppande tant
343 Inlägg
11 april 2012
xaren skrev:
precis som jag sa för typ 2 sidor sen men det verkade inte vara någon höjdare, att man lämnar in under ett visst antal dagar dvs

Jag tror att du blev missuppfattad bara. Men håller med om att det är samma som du skrev. Jag hoppas fler nappar på förslaget denna gång.

Detta var förslaget som du la upp:

xaren skrev:
Jag har ett förslag, som säkert bara jag tycker är vettigt:),  Att man lämnar in bidraget på tors-söndag, då ibland kan det vara irriterande om man redan tänkt ut en grejj, och sen äre någon som postar ett bidrag samma dag eller dagen efter så man måste tänka om alt, byta ut någon del, ja ni förstår nog poängen.

Samtidigt är det kul att se bilderna som läggs upp under veckan.
Senast redigerat av Bizzan (11 april 2012)

1 372 Inlägg
11 april 2012
Jag tycker detta är ett bra förslag och överraskningen blir ju oxå större om bidragen inte kommer upp förrän söndag kväll.

Photoshoppande tant
343 Inlägg
11 april 2012
Kan vi inte göra så att vi lägger upp det nu på söndag samtidigt som bilarna och man får rösta ja eller nej då?

1 372 Inlägg
11 april 2012
Bizzan skrev:
Kan vi inte göra så att vi lägger upp det nu på söndag samtidigt som bilarna och man får rösta ja eller nej då?

Absolut det tycker jag verkar vettigt plus att många ser det då oxå

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
11 april 2012
Det är ett bra förslag, problemet är väl för nya choppare att förstå hur det funkar om ett par månader?

Photoshoppande tant
343 Inlägg
11 april 2012
Det var lite därför jag menade på att vi kanske skulle starta en helt ny tråd med nya regler från start.

(Nu har jag sagt mitt för denna gång, är en av dom som inte gillar tjafs i tråden även om detta kanske inte skulle gå under kategorin tjafs.)

Tokern
361 Inlägg
11 april 2012
Bizzan skrev:
Det var lite därför jag menade på att vi kanske skulle starta en helt ny tråd med nya regler från start.

(Nu har jag sagt mitt för denna gång, är en av dom som inte gillar tjafs i tråden även om detta kanske inte skulle gå under kategorin tjafs.)

det låter ju som en bra ide men ist för och göra en ny tråd så kan man ju ev skicka länken till bilen som man gjort om och skicka till munken100 så lägger han upp alla samtidigt i den här tråden som du sa, om man nu bara provar på nästa omgång, somsagt så blir det ju mer överraskning då smile
Senast redigerat av bjurssebbe (11 april 2012)

Det kallas volvo entusiast. Inte volvo nörd!

7 100 Inlägg
11 april 2012
snälla ändra inget!!blir ju bara kattlåda av de hela!ja tycker att vi kör på som vanligt som vi alltid har gjort.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

5 111 Inlägg
11 april 2012
Bizzan skrev:
Nu har det blivit en frågeställning i tråden om att man lägger in bidragen vid olika tidpunkter och att man kan sno ideer från varandra. Kan ärligt säga att jag inte gör så men kan förstå om andra blir sugna på att ändra saker och ting om man får nya förslag och ideer av bidrag som kommer upp, man får lätt idetorka.

Jag tycker tvärt om, men det beror väl mest på sättet jag arbetar på. Ibland så har jag börjat med bilder men sedan har någon lagt upp sin som blivit alltför lik min, och då har man haft chans att lägga ner och börja om med andra idéer.

För mig får ni dock göra som ni vill, däremot så vill jag lägga in ett varningens ord....det har bara slutat med förvirring, gråt och tandagnisslan de flesta gånger som någon velat ändra något i tråden.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2012
Jag är kluven... Skicka länk till munken verkar som en bra idé men samtidigt håller jag med både Bmx och Volvo544Special65 om att det kommer bli problem eftersom munken kanske tycker att det blir jobbigt om folk kommer på nya idéer och vill ändra sin bild ytterligare efter att dom lämnat in sitt bidrag.

Men jag skulle nog röstat för "Safe-varianten" alltså att vi kör på som vi alltid har gjort.

Jag är verkligen ingen kompisröstare eller någon som tar direkta idéer från någon annans bidrag, trots att även jag har märkt att det förekommit endel!

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

1 372 Inlägg
11 april 2012
figge_stunter skrev:
Jag är kluven... Skicka länk till munken verkar som en bra idé men samtidigt håller jag med både Bmx och Volvo544Special65 om att det kommer bli problem eftersom munken kanske tycker att det blir jobbigt om folk kommer på nya idéer och vill ändra sin bild ytterligare efter att dom lämnat in sitt bidrag.

Men jag skulle nog röstat för "Safe-varianten" alltså att vi kör på som vi alltid har gjort.

Jag är verkligen ingen kompisröstare eller någon som tar direkta idéer från någon annans bidrag, trots att även jag har märkt att det förekommit endel!

Jag har inga problem med att folk ändrar sina bilder, det gör dom ju redan nu, och jag laddar ner alla bidrag till min dator när dom läggs ut, så jag e flexibel. Jag ställer upp till 100 procent på detta för jag tycker det är bra.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2012
munken100 skrev:
figge_stunter skrev:

Jag har inga problem med att folk ändrar sina bilder, det gör dom ju redan nu, och jag laddar ner alla bidrag till min dator när dom läggs ut, så jag e flexibel. Jag ställer upp till 100 procent på detta för jag tycker det är bra.

Okej okej, då tycker jag att vi kan testa ett tag iaf och se hur det funkar smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök