2451
Sök

Photoshop-tävling

Tokern
361 Inlägg
9 juli 2012
håller med. det med att ''kopiera stora delar från andra bilar tycker inte jag är godkänt eller om det står att man ska byta bakgrund så är det ju klart man ska det! men nu kör vi på. Grattis lillnicke!

Det kallas volvo entusiast. Inte volvo nörd!

lastbilsmekaniker
226 Inlägg
9 juli 2012
tackar! den som vill får lägga upp ny bild smile

det som inte dödar, gör jävligt ont!!
Religion is a group insanity. Lots of people with the same imaginary friend.

5 111 Inlägg
9 juli 2012
Jag personligen förstår inte det där?
Det verkar som att många tror att det "bara är att kopiera över en annan bil på originalbilden så vinner man"?
I själva verket så kräver det ju ofta en hel del anpassning att få till exempel front eller tak från en helt annan bil att passa in med allting på den aktuella bilden. Det är ju sådant som är en utmaning i många fall.

Jag tror att vi kommer få ta stora steg bakåt annars, vill vi verkligen bara ha tråkiga moddar där det som skiljer bilarna från varandra är olika färger och fälgar?

Visst, går det inte ens att känna igen drag från originalbilden så är det en sak, men seriöst, både Volvodannes och Lillnickes bilder är här helt klart baserade på Scionen.

Så vad är egentligen problemet?

1 966 Inlägg
9 juli 2012
Volvo544special65 skrev:
Jag personligen förstår inte det där?
Det verkar som att många tror att det "bara är att kopiera över en annan bil på originalbilden så vinner man"?
I själva verket så kräver det ju ofta en hel del anpassning att få till exempel front eller tak från en helt annan bil att passa in med allting på den aktuella bilden. Det är ju sådant som är en utmaning i många fall.

Jag tror att vi kommer få ta stora steg bakåt annars, vill vi verkligen bara ha tråkiga moddar där det som skiljer bilarna från varandra är olika färger och fälgar?

Visst, går det inte ens att känna igen drag från originalbilden så är det en sak, men seriöst, både Volvodannes och Lillnickes bilder är här helt klart baserade på Scionen.

Så vad är egentligen problemet?

Det handlar väl om olika saker, främst att det finns folk som inte förstår var man är tvungen att sätta stopp. Det räcker inte med att till exempel framlyktorna och fönstrena är original, man måste kunna känna igen bilen. Bättre att ta bort det helt då, så slipper vi bråka som ett gammalt gift par vid varje omröstning.

Det här är ju bara mina idéer, jag är helt öppen för förslag och inte alls omöjlig. Kom med en bra lösning eller en bra gräns på hur mycket man egentligen får ta, då kan jag köpa det. smile

Tokern
361 Inlägg
9 juli 2012
Sålänge man känner igen orginal bilen och gör som den som lagt upp bilden så tycker jag det är godkänt men kom gärna med mer förslag!

Det kallas volvo entusiast. Inte volvo nörd!

5 111 Inlägg
9 juli 2012
Är inte själva problemet snarare lite i attityden hos folket som postar här?
Det verkar tas på så förbaskat blodigt allvar precis allting, och sen skall det bråkas om allt möjligt.
Ganska löjligt när det gäller en tävling som mest skall vara rolig och där enda priset är äran och att få välja bild.

Om man inte gillar bidrag som är för omgjorda, så rösta inte på dem, enkelt.

Däremot så håller jag väl med om att man bör diskas ifall man inte följer tävlingsreglerna.

1 966 Inlägg
9 juli 2012
Ny tävling! Med en snuskigt ful bil dessutom

Krav: Byt färg på bilen och byt bakgrund

Högupplöst: http://allthecars.files.wordpress.com/2 … ord-ka.jpg
http://img444.imageshack.us/img444/2359/fordka.jpg

Tävling till söndag kl 20, röstning 24h

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
9 juli 2012
ehedman skrev:
Ny tävling! Med en snuskigt ful bil dessutom

Det ska det snart bli ändring på!! cool

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

2 046 Inlägg
9 juli 2012
Hahahahahhaha den dära råttan går de inte att få fin! Vilken hög är de???? x)

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

5 111 Inlägg
9 juli 2012
Haha, vad fan är det där, verkar ju vara en Ford och liknar en blandning av Ka, Fiesta och....nåt annat? lol

1 966 Inlägg
9 juli 2012
Volvo544special65 skrev:
Haha, vad fan är det där, verkar ju vara en Ford och liknar en blandning av Ka, Fiesta och....nåt annat? lol

Tog den från nån utländsk sida, så jag har egentligen ingen aning. Står att det är en Ford Ka, så vi får väl bara köra så det ryker. Bra åsikt det sista du skrev, folk får helt enkelt rösta på vem fan de vill smile

2 046 Inlägg
9 juli 2012
ehedman skrev:
Volvo544special65 skrev:

Tog den från nån utländsk sida, så jag har egentligen ingen aning. Står att det är en Ford Ka, så vi får väl bara köra så det ryker. Bra åsikt det sista du skrev, folk får helt enkelt rösta på vem fan de vill smile

Kanske en Ford Lada Ka???

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
9 juli 2012
kannebanne skrev:
ehedman skrev:
Volvo544special65 skrev:

Kanske en Ford Lada Ka???

Eller en Ford Whocares!? ;D Grym kommer den bli iaf.... wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
10 juli 2012
Hann inte rösta för jag var inte hemma, om det är någon tröst så hade min röst gått till figge_stunter. Skit i det, nu moddar vi detta fula as till Ford!

2 046 Inlägg
10 juli 2012
Kan inte släppa namnet.. Lafodard k123a???

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
10 juli 2012
Stoner_fuzz skrev:
Hann inte rösta för jag var inte hemma, om det är någon tröst så hade min röst gått till figge_stunter. Skit i det, nu moddar vi detta fula as till Ford!

Synd att du inte hann rösta... wink hehe

Ne men asså jag har massa olika idéer ang denna bilen, men det blir inte som jag vill/snyggt... Har suttit här i snart 3,5 timmar och funderat va jag ska hitta på med åbäket! Men men, den som lever lär väl märka om jag fastnat totalt eller om jag faktiskt slänger upp ett bidrag smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

2 046 Inlägg
10 juli 2012
figge_stunter skrev:
Stoner_fuzz skrev:

Ne men asså jag har massa olika idéer ang denna bilen, men det blir inte som jag vill/snyggt... Har suttit här i snart 3,5 timmar och funderat va jag ska hitta på med åbäket! Men men, den som lever lär väl märka om jag fastnat totalt eller om jag faktiskt slänger upp ett bidrag smile

Bonnastuk? Rost och Kiruna cab? Bara en idè! big_smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
10 juli 2012
kannebanne skrev:
figge_stunter skrev:
Stoner_fuzz skrev:

Det va ju alltid lite insperation iaf! big_smile Brukar ju bara köra Stance, iofs kommer jag nog fortsätta med det men ändå wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

2 046 Inlägg
10 juli 2012
figge_stunter skrev:
kannebanne skrev:
figge_stunter skrev:

Det va ju alltid lite insperation iaf! big_smile Brukar ju bara köra Stance, iofs kommer jag nog fortsätta med det men ändå wink

Bonnastance?

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
10 juli 2012
kannebanne skrev:
figge_stunter skrev:
kannebanne skrev:

Bonnastance?

Det är ju ingen 740 vi har som bild denna gången....... wink
Njea, men jag vet nog vad jag ska göra nu iaf big_smile Tack för idéerna smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök