3485
Sök

Photoshop-tävling

471 Inlägg
8 april 2013
AtYourService skrev:
har ni prövat wacom intous eller hur det stavas. Den verkat grym big_smile

Herr Tomiii kör på en intuos 5 och han verkar tycka den är bra men han brukar säga att allt han kan göra med den kunde han göra med sin Bamboo smile

"Amatör fotograf/ bildmanipulatör"
179 Inlägg
8 april 2013
AtYourService skrev:
har ni prövat wacom intous eller hur det stavas. Den verkat grym big_smile

Som muuns sa, så har jag en intuos 5 small touch, kan säga att skillnaden är enorm på kvalité känslan, och även hur pass mycket mer mjukt den använder sina tryckpunkter ( rätt bra många mer så mer pricksäker också) men jag hade klarat mig lika bra med min gamla bamboo... Den var allt man behöver, och har inte märkt någon skillnad som helst på arbetet i sig själv med min intuos 5, utan bara kvalité känslan, och att den är lite smidigare på vissa saker, T.ex jackdarton körde på någon no-name platta som kosta honom någon hundralapp eller två ända tills förra året, och han är en av dem bästa i industrin, speciellt med ritplattan tongue

Den enda jag skulle kunna tänka mig vara en så pass enorm uppgradering så det egentligen skulle va värt det är Cintiq plattorna, då dem har skärm tongue

Men annars är det bamboo som gäller om ni skulle få för er att köpa en. Var lika nöjd med den som jag är med min intuos, köpte min enbart för jag hade pengar över och visste att den skulle bli använd mycket, så kvalité känslan var självklar för mig, men sen kosta den ju också 2.200:- i jämförelse med bamboo plattorna som är betydligt billigare, just därför man tjänar på att testa en billigare i något/ några år först innan man uppgraderar till en intuos tongue

640 Inlägg
471 Inlägg
8 april 2013
Snälla, kan folk motivera sina röster?

Ge gärna kritik på den ny tycker var näst bäst osv. Att bara ange ett namn känns oseriöst.

5 111 Inlägg
8 april 2013
Det var tal om det för några år sedan och jag tyckte det var bra, men när jag hakade på det fick jag ett sånt satans gnäll att jag inte skulle uttala mig för att jag knappast var någon mästare själv och att det bara var töntigt att göra det utan att ha "kött på benen"...

640 Inlägg
8 april 2013
Håller med Volvo544. Det är ju inte blodigt allvar som gör att jag håller på med detta. Mest för att bli bättre på PS och då kan man ju få lite bra tips av en del moddare här. Se´n får man ju räkna mad att alla inte har samma proffsprogram i sina burkar. Några kör ju med vanliga Paint har jag sett. Och får fram bra resultat ändå. Så jag brukar rösta på den som ser bäst ut i helhet.

1 372 Inlägg
8 april 2013
Tycker har man inget att säga ska man då inte få rösta, tycker denna tävling har blivit alltför allvarlig och tråkigt, var har det roliga och lite galna tagit väder

640 Inlägg
8 april 2013
Ok, då är väl röstningen klar och vad jag kan se så vann jag den här gången. Tackar alla som röstade. Ska leta upp nå´t nytt objekt. Kommer inom en timme eller så. smile

397 Inlägg
8 april 2013
kalas smile upp med nästa bild

640 Inlägg
8 april 2013
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109491/109491-812d9b2286ab7377e0a360b9bad8aa4a.jpg

Då kör vi på en Kapitän den här veckan. Gör vad ni vill smile

Stor bild här:  http://www.autowp.ru/pictures/o/opel/ka … itan_8.jpg

472 Inlägg
9 april 2013
Haha, en Kapitän! Gick det inte hitta en värre bil?
Ska försöka hinna göra något kul med den. Är svårt att vara med nu för tiden.

Annars så håller jag med Munken lite.
Jag har suttit och läst bakåt i tråden, något efter att jag la av och det märks att den här tävlingen tas nästan på lite för stort allvar. Mycket, egentligen, helt onödigt schabbel. Motiveringar har man alltid kunnat skriva, men har inte vart nödvändigt.
Lite smålöjligt med att inte få rösta om man inte motiverar sig.

397 Inlägg
9 april 2013
vi sade att det skulle vara frivilligt! klockrent bilval för övrigt smile
Senast redigerat av EnNaN (9 april 2013)

872 Inlägg
9 april 2013
kan vi köra  veckor på den så man hinner göra något åt minstonde?

If its too loud you are too old!

397 Inlägg
9 april 2013
räcker inte en vecka? smile

59 Inlägg
9 april 2013
Cool bil haha big_smile

Synd att det var så dålig upplösning. Den är nog fotat med en gammal kamera

872 Inlägg
9 april 2013
en vecka nä. månad typ för en mod minst. men hinner någorlunda på  veckor, får fuska lite. men om man ska göra en ful brush så tar det tid. hamnar ofta på ett par hundra lager.

59 Inlägg
9 april 2013
Hamnar du på ett par hundra lager? yikes Vad har du i alla dom?

"Amatör fotograf/ bildmanipulatör"
179 Inlägg
9 april 2013
998cc skrev:
en vecka nä. månad typ för en mod minst. men hinner någorlunda på  veckor, får fuska lite. men om man ska göra en ful brush så tar det tid. hamnar ofta på ett par hundra lager.

En vecka räcker egentligen gott och väl, detta är ju för skojs skull, och sen så vet jag inte riktigt varför man skulle prioritera en fullbrush över lättare tekniker till en tävling där man vinner äran att få välja nästa bild och regler för den rundan bara tongue

Dessutom är en vecka gott om tid imo tongue

872 Inlägg
9 april 2013
jaja ni behöver inte höja standarden på bilder tänkte det vart kul å göra denna bilen men bilden är av låg kvalitet så det käns som det kommer ta ett tag

872 Inlägg
9 april 2013
och varför så många lager. jo för varje skugga blir t.ex ett eget lager. för att om jag ska ändra något så ska inte den störas, och om jag vill bta färg så ska det inte se skumt ut. reflektionerna i lacken gör jag i ett eget lager.

Sök