3166
Sök

Mustang terror

8 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
Varför rockar Mustanger......
Kan det ha med den överlägsna prestandan?
Kan det vara banrekord..
Eller bara Mustang som ett advert moment.?
Eller Legend och en icon på bana och vid sidan om!?

Ja ja skaffa en...

Mustang lover...

Meister
6 763 Inlägg
9 november 2007
Jaa du..
Du är ganska fel ute.
Överlägsen prestanda? Fick ju pisk på bana hela tiden. Jag behöver ju inte nämna vilka som alltid har piskat mustangerna. Ford övehuvudtaget har ju åkt på pumpen hela tiden.
Sen att de ser löjliga ut är ju en annan femma...

684 Inlägg
9 november 2007
Mustang överlägsen?

Gammalteknik i nytt skal, stelbakaxel fortfarande! Det enda dom kan är o åka rakt fram snabbt inget annat, dock bra ljud i motererna, o misstolka inte mig, jag gillar amerikanska muskler, men dom borde lägga mer på tekniken.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

524 Inlägg
9 november 2007
Även om inte Ford är bäst så har bilarna alltid haft överlägsen känsla. Kolla bara på nostalgin bakom Ford, de kommer inte Cheva ens i närheten av...  Kan vara därför Ford "rockar". Inget bilmärke har ju någon bil som är så rå som mustangen. Den designen är oslagbar.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
9 november 2007
en så enkel sak som modellnamnet: Mustang.. oslagbart cool

Meister
6 763 Inlägg
9 november 2007
GrebyAxel skrev:
Även om inte Ford är bäst så har bilarna alltid haft överlägsen känsla. Kolla bara på nostalgin bakom Ford, de kommer inte Cheva ens i närheten av...  Kan vara därför Ford "rockar". Inget bilmärke har ju någon bil som är så rå som mustangen. Den designen är oslagbar.

Var är mustangen rå? Vad har ford lyckats med för bilar förutom mustangen? Cheva är det med mest själ. Kolla på gammla mustangen, den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!

12 Inlägg
9 november 2007
Att Mustangen i grund och botten var lite av en personbil än ett lyxåk ger ju såklart lite cred.

Men, vafan, Mustang alltså. Tror det är en sån bil man ska drömma om, en sån man aldrig ska köpa.
I drömmen glider man fram i sin nyköpta hardtop och lever loppan.
Verkligheten är sådan att du svär i förbannelse när något krånglar, för delarna är varken de lättaste eller billigaste att få tag på.

Själv är jag mer en fantast av gamla HGVs och lantisbilar som El Camino, Impala-pickisen o.dy.

edit. syftar såklart på de äldre modellerna
Senast redigerat av gottfried (9 november 2007)

1 754 Inlägg
10 november 2007
Det enda som är bra med med en Mustang (2005+):

* Designen
* Ljuded

Räcker gått nog för mig ^^

Jag kan inget om allt.

524 Inlägg
10 november 2007
camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:

Var är mustangen rå? Vad har ford lyckats med för bilar förutom mustangen? Cheva är det med mest själ. Kolla på gammla mustangen, den ser ju inte ut som en muskelbil och dessutom stod den på ett chassi tillhörande en traktor. Falcon!

Mustangen byggdes ju inte till muskelbil,,, de skulle bli en bil som ungdommar skulle ha råd att köpa när den kom plus att den skulle ha överkomlig prestanda. Om den nu byggdes på ett traktorchassi så va de väl under den första årsmodellen, eller första "halvårsmodellen".

Ford har ju lyckats med de mesta, de har dock inte så många muskelbilsmodeller. Mustang, Taurus, Thunderbird, Torino, GT40, cougar mm.

Sen kom cheva med camaro, ett rent plagiat av mustangen...

Å de där med att cheva skulle ha mer själ än Ford, glöm de,,,

30 Inlägg
10 november 2007
RobertL skrev:
Kan det ha med den överlägsna prestandan?

om den har ngn överlägsen prestanda, så är väl den tagen från volvo

DFFL
9 020 Inlägg
10 november 2007
GrebyAxel skrev:
...
Den designen är oslagbar.

Det är ju relativt.
Enligt mig så finns det många bilar som är oändligt snyggare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 506 Inlägg
10 november 2007
Gör som Ford,,,, Köp Volvo!
Nä skämt å sido, Älskar Mustanger, har kört en 67 HT, Vilken känsla!

Älskar amerikanskt överlag, Fram till 1977 ungifär..

Kan du andas kan du dö.

1 396 Inlägg
10 november 2007
villon skrev:
Mustang överlägsen?

Gammalteknik i nytt skal, stelbakaxel fortfarande! Det enda dom kan är o åka rakt fram snabbt inget annat, dock bra ljud i motererna, o misstolka inte mig, jag gillar amerikanska muskler, men dom borde lägga mer på tekniken.

Det där med stel bakaxel var ett krav från Mustang-ägare världen över...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Bobo
10 november 2007
Det är ju en Mustang som leder Garagets toplista så helt fel kan de ju inte vara då flertalet här borde röstat högt på den. Tycker det är en rå bil men skulle nog aldrig köpa en sådan själv

Mustangfrälst
199 Inlägg
10 november 2007
Ja alla tycker ju olika så är det ju bara.
Men jag säger då bara så här.

När jag hoppar in i Mussen vilken dag som helst, även om det är en riktigt skit dag.
Så lovar jag, problemen försvinner iaf för stunden wink
Man kan inte annat än le när man dundrar fram.

Förjäkla go bil!

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Beredare
561 Inlägg
10 november 2007
Har haft Mustang nu i lite mer än ett år.. Har aldrig fått sån respons, blickar och kommentarer innan. Den ger respekt! wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/1625/187645_iyglxs.jpg
Mums

Mvh Jonas

2 600 Inlägg
10 november 2007
jag älskar ford smile speciellt ford mustang kankse inte är en muskel bil men det är skit detsamma när det är musse räker att kolla på dom så är man ju kär smile

gör som jag kör gubba racer=)

269 Inlägg
10 november 2007
Jag har ju haft Ford (mustang -69 mach1) Cheva (camaro -68 cab) och nu har jag Dodge (challenger -70), Mustangen var kul på det sättet att motorn (351 cleavland) var rå som fan, drog från noll och hela registret rakt av utan att tveka sen var komforten helt ok för en 69:a, Chevan var mera en vägvagn, hade helt ok väghållning om man inte hade highjackersena i högsta läge, var dock lite halfotad i röven, men djäkligt kul för man kunde åka brett med kontroll, Dodgen har noll i väghållning smile men man sitter djäkligt bra i den, motorn tycker jag är överlägsen ford och cheva, utseende så tycker jag att challenger är elakast, forden råast och chevan stilrenast, sen är ju smaken som baken smile

http://i6.photobucket.com/albums/y246/gurragas/mustang69-1.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y246/gurragas/Camaro681-1.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y246/gurragas/cf3.jpg

Mopar or no car:)

Körv
3 535 Inlägg
10 november 2007
haha.. Gillar regplåten på sista bilden big_smile

JOY big_smile

Truckdriving Man

blacken
10 november 2007
GrebyAxel skrev:
camaro67 skrev:
GrebyAxel skrev:

Mustangen byggdes ju inte till muskelbil,,, de skulle bli en bil som ungdommar skulle ha råd att köpa när den kom plus att den skulle ha överkomlig prestanda. Om den nu byggdes på ett traktorchassi så va de väl under den första årsmodellen, eller första "halvårsmodellen".

Ford har ju lyckats med de mesta, de har dock inte så många muskelbilsmodeller. Mustang, Taurus, Thunderbird, Torino, GT40, cougar mm.

Sen kom cheva med camaro, ett rent plagiat av mustangen...

Å de där med att cheva skulle ha mer själ än Ford, glöm de,,,

Word, big word!..  Shelby 429, AC Cobra, GT 40.  Det är inte många än idag som kan piska dom. Och på sin tid så var det dom som "bestämde" cool

Sök