Byggt i ordning vinterbil och tagit det lungt de senaste väckorna men nu så har krafterna kommit tillbaka
Har mjukstartat med att
Blir samma bas som förra året fast denna gång 70liter + en slotport på 24x10cm för att få ut luften
Saknar överdelen på nya lådan
Ser till så att beräkningarna stämmer. Litar man inte fullt på det som finns i huvudet får man mäta med sågspån (Funkar även ypperligt att mäta volym i glasfiber lådor
Mäter
Julklapp
Julklapp
Bakfjäder + höj/sänkning
Ny vs gammal
Vad ska jag ha denna till?
Ny. Alltid gött.. Mer planer?
Ska in till skräddaren igen. Garanti arbeten
Ska in till skräddaren IGEN Garanti arbeten
Bakfjäder + höj/sänkning
Avställnings batteriet. De andra är på underhålls laddning
Lite kablar. Blir mer
Stolarna. Jag trivdes i dem.
Till lackeringen av dämparna. Erkänner budget med sprayburk men ska sitta innanför fälgarna.
Till dämparna. Samma färg som ränderna. Erkänner budget lackering Men ska sitta innanför fälgarna.
Hehe ja det var tight. Mycket våld för att få in den och sedan fick vi inte ut den.. blev till att skruva isär den. Tur att det bara var prov ihop skruvat så va bara 8 skruv sedan fick vi bort locket.
Nej kommer inte att bli svart galler
Klar till 18års dagen? Nej det tror jag inte att jag varit. Citera gärna det.
Dagens arbete. Daniel = Kalkylerat och sågat ut skivorna till slot porten.
Jag slipat och grundat colioversarna. När jag tyckte att jag var klar och skulle hänga dem 5 meter bort så självklart tappar jag en i backen. Bara att vänta lite. slippa ner och lacka om. Drygt.
Har även hunnit åka tillbaka med ett par fälgar till en kompis som jag tagit däcken av till min vinterbil. Dumma bil spinner lika mycket på bar mark som isgata
Slipat bort stenskotten inför lack. Även maskerat. Fint med ica påse
Gul blir man av att slipa. Får nog tvätta i helgen
I morgon så blir det ihop montering av slot porten. Prov montering. Ev börja bygga ihop lådan seriöst.
Blir även att lägga den oranga färgen på colioversarna och plocka bort bak fjädrarna.
För det första. Mycket stressig dag på jobbet och övertid på det.
Ihop monteringen av slot porten gick inte så bra. Daniel får förklara
Lackeringen av colioversarna gick hyffsat. Klarlack i morgon
Bortmonteringen av bakdämparna gick åt h...... Pga Förlånga bultar i fjäderspännarna så fick inte in dem och orkade inte bry mig mer utan gick hem. Råkade hitta en pizza på vägen hem
Hänger på tork. Missvisande färg och saknar klarlack
I morgon så blir det till att
Kapa till nya slotporten på jobbet. Klarlacka colioversarna Prova den och börja montera ihop lådan. Ev lite luktande i plast dunken Montera bort bakfjärdrarna Rulla in hemligt projekt och göra vissa förberedelser
Kapade till slotporten på jobbet. Blev kanon fina bitar. Dock misslyckades en viss person med en viss sak igen (Problem med matten eller bara trött?) Passade inte riktigt så bra. Dock hittade vi en cirkelsåg och fixade till bitarna lite.
Provmonterade den och blir nog bra. Skal fixa lite runstav bara för att runda av hörnen. Klarlackade colioversarna. Kommer helt klart duga att sitta under bilen.
Hemliga projektet får vänta tills i morgon pga massa skot bilar i vägen (pappas bilar) Får även vänta med bakfjädrarna då inte de korta bultarna till fjäderspännaren låg där dem ska.
Lite bilder.
Nya basporten 240cm2 saknas bara hål i fronten
Bak dämparen i samma färg som ränderna på bilen. Mobil kamera
Snabb provmontering. Matte snillet i höger ner kant
I morgon blir det en heldag.
In med hemliga projektet. Bort med bakfjädrarna Åka till m_a_c och fräsa ur för slot porten och basen (Har ingen fräs. Hmm en till julklapp till mig själv kanske) Förhoppningsvis provspela baslådan. Blir dock i vinterbilen (Självklart en bmw e36 coupe)